IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо продажбите на електромобили в Европа се забавят?

Потребителите очакват по-добри и по-евтини модели с по-голям пробег, категорични са експерти

Продажбите на електрически автомобили в Европа започват да се забавят след години на бърз растеж. А основната причина е, че шофьорите предпочитат да изчакат появата на по-добри и по-достъпни модели, които се очаква да излязат на пазара през следващите две-три години.


електромобили


Според агенция Reuters, въпреки 47% увеличение на изцяло електрическите продажби в Европа през първите девет месеца на 2023 г., производители на автомобили като Tesla, Volkswagen и Mercedes-Benz изразяват загриженост относно свиването на пазара и високите лихвени проценти. Volkswagen съобщи за спад в приема на поръчки за електромобили, докато Tesla и Mercedes-Benz също се оплакват от появилите се трудности.

Несигурност сред потребителите и пазарни предизвикателства

Експертите смятат, че икономическата несигурност не е единственият фактор за по-бавното навлизане на електрическите превозни средства. Дилъри и глобални фирми за анализ на данни посочват, че потребителите остават неубедени относно безопасността, обхвата и цената на електрическите автомобили. Освен това новите електрически модели в Европа все още са значително по-скъпи в сравнение с колите, работещи с изкопаеми горива.

Специалисти от индустрията предупреждават, че ниската наличност на достъпни електрически превозни средства заплашва да попречи на растежа на продажбите. Освен това забавеното навлизане на базови електрически модели на пазара до 2025 г. съвпада с разширяването на гамата от китайски електрически превозни средства в Европа. Това създава допълнително предизвикателство за производителите на автомобили, които се стремят да завладеят началния пазарен сегмент.

Забавянето на продажбите ясно се видя още през септември. Проучванията на потребителските настроения и обратната връзка от автомобилните производители и търговците допълнително потвърдиха навлизането в период на нисък растеж. Дори американските автомобилни производители, които изостават в прехода към електрически превозни средства, усещат това въздействие. Ford и GM вече обявиха забавяне на пускането на по-евтини електрически модели поради отслабване на търсенето и повишени разходи.

Анализаторите предполагат, че скорошният ръст на продажбите може да се дължи на производителите на автомобили, които разрешават проблемите във веригата за доставки, което им позволява да изпълняват резервни поръчки. Това обаче не означава непременно скок в търсенето. Забавянето на продажбите в Европа през септември отразява цикличността на пазара. Търсенето вероятно ще остане слабо, докато не се появят по-достъпни електрически модели.

Пазарни перспективи и остатъчни стойности

Непривлекателните остатъчни стойности на електрическите превозни средства също възпират потенциалните купувачи. Много компании и потребители вземат предвид стойността на препродажбата на превозните средства, когато вземат решения за покупка. Поради това ниските остатъчни стойности влияят отрицателно върху приемането на електрически автомобили.

Бен ДюШарм, мениджър по прогнозите в компанията The Langston Co, казва, че скорошното увеличение на продажбите може да е индикация, че производителите най-накрая могат да отговорят на съществуващите поръчки, а не скок в потребителското търсене. Затова и нарастващите продажби трябва да се разглеждат в този контекст.

Следващите години ще се окажат критични за пазара на електрически автомобили в Европа, категорични са експертите. Намаляването на цените, разширяването на обхвата и справянето с опасенията за безопасност ще бъдат жизненоважни за спечелването на потребителите.


0 от 500
  • #14
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Експерт!!! ( преди 1 година )
    Случващото се показва колко народ харесва или иска електрички.Отговорът е-МАЛКО.За екологичните мантри забравете,пълна лъжа са.За да си купи човек подобен тип кола,цената трябва да е като на тази с ДВГ или по ниска и с пробег колкото на нормално МПС.Желая им мъчителен спад и фалити на тесла,VW,мерцедес и китайските също в тази област
  • #13
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Tsla plaid myth ( преди 1 година )
    12, ти днес от този профил ли пишеш. Забавят се продажбите, защото наркоманите и слабоумните не са безкрай, почват да свършват и е един момент ще спрат съвсем продажбите.
  • #12
    3 rate up comment 5 rate down comment
    PLAID ( преди 1 година )
    И в предишните 2 световни войни имаше намалено търсене. Какво чудно има?
  • #11
    7 rate up comment 6 rate down comment
    q ( преди 1 година )
    А как е с ДВГ - същото естествено. Но не се споменава. Първоначалния повик да се спасят парите от инфлация премина. Сега идва рецесия. Само тези с парички и стабилен бизнес ще си позволят нови коли. Такива ще купят и електромобили естествено. те имат и инфраструктура и спокойствието да пробват нещо ново. Останалите се насочват към втора ръка, електомобили или ДВГ всеки с нуждите и разбирането си.
  • #10
    15 rate up comment 8 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Висока цена при покупка,ниска остатъчна стойност, скъпи батерии за подмяна.Кой ще си сложи доброволно таралеж в гащите.
  • #9
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Пред ел коли има проблеми, и надали ще се разрешат в близкото бъдеще. Лично си мислия, че оправдението че излизат по-нови модели е глупаво, понеже и при ДВГ излизат всяка година нови "по-добри" модели. По скоро обезценяването на ел колите е в основата, отделно несигурността все още, че напълно може да земени ДВГ. Изключение са фанатици като Митичния, които освн всичко друго дори и пари ще изкарват...
  • #8
    15 rate up comment 8 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 1 година )
    Нормално - намаляват баламите вярващи на Лъжлив Илон че електромобилите били "поскъпващи активи" и че батериите им карали по милион мили. А ако спрат финансовите стимули за електромобили дори и този ръст ще изчезне.
  • #7
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Защото ******ците свършиха.
  • #6
    17 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Е нали не очаквате всички хора да си хвърлят колите и да минат на електрички изведнъж. Нормално е всичко да става постепенно, все пак ако имаш сравнително нова кола с двг и си дал доста пари, няма как да я хвърлиш ей така от раз.
  • #5
    18 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз лично повече нова кола няма никога да купя, парите ги имам но да взема нещо електрическо което след 3-4-5 години ще е със 60-70% обезценяване, а ако излезне през това време някаква по-добра технология направо за изхвърляне.