fallback

Екологията уби още една легенда

След 72 години, Stellantis слага точка на двигателя Hemi V8

Гигантът Stellantis няма повече да предлага легендарния Hemi V-8 двигател в своите модели. Решението е част от политиката на компанията за намаляване на парниковите емисии. Следващото поколение на пикапа Ram ще предлага само шестцилиндрови мотори, нова плъг-ин хибридна версия, наречена Ramcharger, и чисто електрическия Ram REV. Stellantis няма друг избор, защото в момента емисиите на гамата й чувствително надхвърлят стандартите в САЩ и компанията плаща сериозни глоби.      В Stellantis явно не са сигурни как ще бъде приет чисто електрическият Ram REV, защото сега обявиха, че ще предложат и плъг-ин хибрид като негова алтернатива        Hemi V8 ще оцелее още поне две години в тежкотоварните версии на пикапите Ram, но след това ще отпадне и от тази гама. При лекотоварните на негово място ще се монтира трилитров шестцилиндров редови двигател от серията Hurricane, включително неговата върхова версия с 540 коня мощност. Като по-евтино предложение се запазва и старият 3.6-литров V6.       Класически Hemi двигател от 50-те години  

Легендата Hemi се роди през 1951, когато Chrysler представи иновативен бензинов двигател с полусферична горивна камера (оттам и името: hemispherical - полусферичен). Актуалната трета генерация на двигателя се появи през 2003 година и се монтира в пикапите Ram, Dodge Durango, Challenger и Charger, в Jeep Grand Cherokee и Wagoneer, и в още няколко модела на компанията Chrysler, част от Stellantis.        

 

fallback
  • #72
    MythBuster ( преди 1 година )
    А какво ти пука че ще се зарежда един-два пет или осем часа през деня докато си за 9 часа на работа? Ще се зарежда когато има слънце и тока е евтин и на края на работното време винаги ще си с заредена батерия и няма да ти се налага да ходиш да висиш по бензиностанции или не дай Боже на водородна станция, която може да обслужва по два автомобила на час максимум и има опашка от пет автомобила.
  • #71
    MythBuster ( преди 1 година )
    "аз искам да влезна да си взема хляба да платя за 3 минути и да си излезна." След като 10 секунди включване и изключване зареждане на 50kW по 30ст веднъж седмично за 250 км пробег на стойност 15 лв не те устройва, защото на автомобила му отнема цели девет часа докато работиш, спокойно можеш да ги заредиш на бързи зарядни 300 киловата за 10 минути по 90 стотинки за киловатчас - 45 лв. Например 3 пъти по 3 минути и по 15 лв докато си за хляб. Вярно че ще ти отнеме три пъти по 10 секунди, но...
  • #70
    До митичния ( преди 1 година )
    А манто тези станции ще се построят защото с вофород се фвижат камиони автобуси трактори влакове и тн а с електриката нищо не се движи.Кой е луд да зарежда едно нещо 10 часа за да го кара 2 часа.Товя просто НЕ работи
  • #69
    Факт ( преди 1 година )
    Нещата са лесни за схващане вижте по Щати кои са най продаваните коли и какво купуват хората махнете Калифорния и НюЙорк от уравнението и гледайте.Пазарът показва най добре
  • #68
    MythBuster ( преди 1 година )
    А защо реши че трябва да стои вкъщи? Не случайно съм написал, че вместо 12 милиарда лева за 3333 водородни станции в София на стойност 12,3 милиарда за които трябва да се търси място е много по-бързо лесно и евтино да се инсталират 1 милион зарядни станции по 1000 лв на стойност само 1 милиард лева, за всеки автомобил по една където и да е паркирал. При 20 стотинки печалба за киловатчас, всяка зарядна станция ще печели по 1, 60лв на ден - машина за печатане на пари.
  • #67
    До 65 ( преди 1 година )
    Какво да тинотговарям първо не всички дни са бели второ и посред бял ден имаш само 2-3 часа от него
  • #66
    Факт ( преди 1 година )
    Логиката на Митичния е следната.Чакай пред магазина за хляб 10 часа и ти предлага докато чакаш да си играеш на телефона за да си оползотвориш времето.А *** аз не искам да си оползотворявам времето пред магазина 10 часа чакайки хляб играещ на телефона аз искам да влезна да си взема хляба да платя за 3 минути и да си излезна.
  • #65
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 59. Това беше най-големия виц който дори не става за мит който да разбивам. Как точно си представяш, че някой ще отиде на борсата и ще си купи евтин ток от АЕЦ посред бял ден на 150 лв при положение че фотоволтаичните централи му предлагат по-ниска цена? 150 лв е цена на себестойност без печалба за АЕЦ, а себестойността на фотоволтаичните централи е около 30 лв. Всичко над 30 лв им е печалба. В момента само такса пренос 72лв. По-евтино е да си я произведеш, отколкото да ти я подарят на 0лв.
  • #64
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    МитЕ, ти ми предлагаш да зареждам когато има, а не когато ми трябва. Аз съм на работа, с какво ми помага зарядната на Тесла за 500 долара, която седи в къщи?
  • #63
    До 61 ( преди 1 година )
    А ми в Щатите поне на 85% е така другото е малко в Щата Ню Йорк
fallback
Последни