fallback

Екологията уби още една легенда

След 72 години, Stellantis слага точка на двигателя Hemi V8

Гигантът Stellantis няма повече да предлага легендарния Hemi V-8 двигател в своите модели. Решението е част от политиката на компанията за намаляване на парниковите емисии. Следващото поколение на пикапа Ram ще предлага само шестцилиндрови мотори, нова плъг-ин хибридна версия, наречена Ramcharger, и чисто електрическия Ram REV. Stellantis няма друг избор, защото в момента емисиите на гамата й чувствително надхвърлят стандартите в САЩ и компанията плаща сериозни глоби.      В Stellantis явно не са сигурни как ще бъде приет чисто електрическият Ram REV, защото сега обявиха, че ще предложат и плъг-ин хибрид като негова алтернатива        Hemi V8 ще оцелее още поне две години в тежкотоварните версии на пикапите Ram, но след това ще отпадне и от тази гама. При лекотоварните на негово място ще се монтира трилитров шестцилиндров редови двигател от серията Hurricane, включително неговата върхова версия с 540 коня мощност. Като по-евтино предложение се запазва и старият 3.6-литров V6.       Класически Hemi двигател от 50-те години  

Легендата Hemi се роди през 1951, когато Chrysler представи иновативен бензинов двигател с полусферична горивна камера (оттам и името: hemispherical - полусферичен). Актуалната трета генерация на двигателя се появи през 2003 година и се монтира в пикапите Ram, Dodge Durango, Challenger и Charger, в Jeep Grand Cherokee и Wagoneer, и в още няколко модела на компанията Chrysler, част от Stellantis.        

 

fallback
  • #42
    MythBuster ( преди 1 година )
    При 50% натоварване, една водородна станция за 2 милиона долара 3,7 милиона лв, може да продаде 100 кг водород, които ще стигнат за изминаване на 10 000 км. За същото време със същата натовареност, 300 киловата зарядна станция за 170 000лв може да продаде 3600 kWh които са достатъчни за изминаване на 18 000км.
  • #41
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 39. Е какво значение има капацитета на батерията? С два пъти по-голям капацитет минават почти същите километри но зареждат за 4 пъти по-дълго време. Дали пък някой държи да си купи по-тежък и по-бавен но за сметка на това по-скъп пикап който се зарежда по-бавно?
  • #40
    Факт ( преди 1 година )
    39 е до 37
  • #39
    анонимен ( преди 1 година )
    А ми 230квтч е батерията на това горе и 120квтч е на Сайбъртръка лесно проверимо в нета както и теглото и коефициента им на въздушно съпротивление защо спориш а ми просто за спора а това си е психичрско заболяване.Само не ми е ясно защомоще нямаш ай пи бан.
  • #38
    До 36 ( преди 1 година )
    А ми ето аз ти казах че една елементарна сметка не можеш да направиш 170к по 4 са 700к лева или близо половин милион долара защото на една водородна станция зареждам до 4 коли за същото време и се равнява на 4 електрически и стигнахме пак до г/д милион лева.А зарядна станция и зареждане от 10 часа срещу зареждане от 5 минути естествено че никой няма да предпочете електриката защото просто времето е пари.
  • #37
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 35. Интересно защо само и единствено ти в цял свят мислиш така, а дори е статията си го пише черно на бяло под снимката: "В Stellantis явно не са сигурни как ще бъде приет чисто електрическият Ram REV, защото сега обявиха, че ще предложат и плъг-ин хибрид като негова алтернатива"
  • #36
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 26. Точно така, зарядните станции по 1 000 лв ще са масови, точно както са масови вендинг машините по улиците и никой не се чуди откъде ще хване ток за тях и дали ще издържи електропреносната система. Ще са масови дори бързите зарядни станции.Най-скъпите 300kW струват само 170 000 лв, за разлика от най-евтините водородни станции, които струват 2 милиона долара за 200 кг капацитет на ден, което означава 20 автомобила на ден при 50% натовареност. Затова няма нито една в България и няма да има
  • #35
    Факт ( преди 1 година )
    Ето товя е пикап а не сандъка на Мъск.Тук говорим за 230квтч батерия а не за 120квтч батерия при Сайбертрека при аналогично тргно и задвижване и при аналогична аерофинамика по малък капацитет означава само едно по малък пробег
  • #34
    До 30 ( преди 1 година )
    И да пишеш с различни никове за да създаваш чувството за масовост и придаване на тежест по този начин си ясен.Беше го казал че работиш като доставчик на оборудване за електромобили в една от статиите
  • #33
    Реално ( преди 1 година )
    Бързаш да отговаряш, без да си си дал време да разбереш сарказма. Импулсивността не е мъжка черта.
fallback
Последни