fallback

Екологията уби още една легенда

След 72 години, Stellantis слага точка на двигателя Hemi V8

Гигантът Stellantis няма повече да предлага легендарния Hemi V-8 двигател в своите модели. Решението е част от политиката на компанията за намаляване на парниковите емисии. Следващото поколение на пикапа Ram ще предлага само шестцилиндрови мотори, нова плъг-ин хибридна версия, наречена Ramcharger, и чисто електрическия Ram REV. Stellantis няма друг избор, защото в момента емисиите на гамата й чувствително надхвърлят стандартите в САЩ и компанията плаща сериозни глоби.      В Stellantis явно не са сигурни как ще бъде приет чисто електрическият Ram REV, защото сега обявиха, че ще предложат и плъг-ин хибрид като негова алтернатива        Hemi V8 ще оцелее още поне две години в тежкотоварните версии на пикапите Ram, но след това ще отпадне и от тази гама. При лекотоварните на негово място ще се монтира трилитров шестцилиндров редови двигател от серията Hurricane, включително неговата върхова версия с 540 коня мощност. Като по-евтино предложение се запазва и старият 3.6-литров V6.       Класически Hemi двигател от 50-те години  

Легендата Hemi се роди през 1951, когато Chrysler представи иновативен бензинов двигател с полусферична горивна камера (оттам и името: hemispherical - полусферичен). Актуалната трета генерация на двигателя се появи през 2003 година и се монтира в пикапите Ram, Dodge Durango, Challenger и Charger, в Jeep Grand Cherokee и Wagoneer, и в още няколко модела на компанията Chrysler, част от Stellantis.        

 

fallback
  • #252
    PLAID ( преди 8 месеца )
    Алоууу! Откога аеробното дишане се вика екология бе
  • #251
    Онуфри ( преди 8 месеца )
    много са смешни тия локатори над двигателя - а тоя като го видя че е писал ми се досира
  • #250
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Екологията е мизерия...
  • #249
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Каква Тесла? За водород си говорим. Ето какво ще последва в Индия :Опит с водородни автобуси се провали и следва връщане към дизела. https://automedia.investor.bg/a/2-***/51674-vodorodnata-ilyuziya-vhesense-provali-vrashtat-se-kam-dizela ... ESWE има 10 водородни автобуса, 120 електрически и 130 дизелови превозни средства. Градът построи водородна станция за два милиона евро, но управляващият директор на ESWE - Ян Гьорнеман, заяви: След претегляне на всички аргументи беше взето решение да н
  • #248
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Сега пък до Индия ли ще ходиш да зареждаш с водород? И наистина голяма новина затова в село наречено Индия с 1,4 милиарда население на което даже съм му купи ли цел един водороден автобус за цяла Индия. Допускам че ще стигне да ги превози всичките. Пък и автобуса има огромен пробег от 350 км с 30 кг водород който се зарежда за 12 минути, ако има къде. От София до Бургас не може да стигне с едно зареждане. Камиона на Тесла ще отиде и ще се върне без спиране за зареждане.
  • #247
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Поредният пирон в ковчега на водорода е това заглавие от вчера : Предлагането надвиши търсенето: суровините за производство на батерии поевтиняха драстично07.11.2023
  • #246
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Поредният пирон в ковчега на водорода е това заглавие от вчера :
  • #245
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Поредният пирон в ковчега на водорода е това заглавие от вчера :
  • #244
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Чудесна идея е да ходиш до най-близката зарядна станция във Виена да заредиш за 4 секунди. Колко са 1 000 км да там. Има няма 10 часа. При пробег 500 км с едно зареждане, трябва да сложиш и няколко туби в багажника които да заредиш с водород да си имаш.
  • #243
    И.а. ( преди 11 месеца )
    Трябва да се развива водорода и Ел коли. Петрола да го оставим за другите индустрии. Газът също за отопление. Притесняваме че акбарите ако ходят и се взривят на водородна зарядна става като водородна бомба.
fallback
Последни