fallback

Екологията уби още една легенда

След 72 години, Stellantis слага точка на двигателя Hemi V8

Гигантът Stellantis няма повече да предлага легендарния Hemi V-8 двигател в своите модели. Решението е част от политиката на компанията за намаляване на парниковите емисии. Следващото поколение на пикапа Ram ще предлага само шестцилиндрови мотори, нова плъг-ин хибридна версия, наречена Ramcharger, и чисто електрическия Ram REV. Stellantis няма друг избор, защото в момента емисиите на гамата й чувствително надхвърлят стандартите в САЩ и компанията плаща сериозни глоби.      В Stellantis явно не са сигурни как ще бъде приет чисто електрическият Ram REV, защото сега обявиха, че ще предложат и плъг-ин хибрид като негова алтернатива        Hemi V8 ще оцелее още поне две години в тежкотоварните версии на пикапите Ram, но след това ще отпадне и от тази гама. При лекотоварните на негово място ще се монтира трилитров шестцилиндров редови двигател от серията Hurricane, включително неговата върхова версия с 540 коня мощност. Като по-евтино предложение се запазва и старият 3.6-литров V6.       Класически Hemi двигател от 50-те години  

Легендата Hemi се роди през 1951, когато Chrysler представи иновативен бензинов двигател с полусферична горивна камера (оттам и името: hemispherical - полусферичен). Актуалната трета генерация на двигателя се появи през 2003 година и се монтира в пикапите Ram, Dodge Durango, Challenger и Charger, в Jeep Grand Cherokee и Wagoneer, и в още няколко модела на компанията Chrysler, част от Stellantis.        

 

fallback
  • #222
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Затруднения с Уикипедия и Гугъл?
  • #221
    Факт ( преди 11 месеца )
    Говорим за метан.Искаш да кажеш че не могат да се ползват тези резервоари при положение че метан се съхранява при налягания около 3600 и нагоре паунда на квадратен инч или 350 бара и нагоре направени от фибростъкло и подсилени с карбон или метал колонката е пак от порядъка на 300-350 бара да за камиони ще трябват други но за коли и лекотоварни технологията е същата.
  • #220
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Виждал ли си на живо цистерна за пропан-бутан и метан?
  • #219
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Забравих да питам. Как се транспортира водородът до резервоара и колко кубика е един резервоар?
  • #218
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    А какво е налягането в резервоара преди колонката, че съм плосък и не се сещам?
  • #217
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Тези и те колко са глупави, да не се сетят, а плащат по 2 милиона долара за глупости, вместо да ползват наличното оборудване по бензиностанциите!
  • #216
    Мдаа ( преди 11 месеца )
    Мда не правиш разлика между колонка и резервоар.Колонката изпомпва тва от резервоара нагоре.Плоски шеги на лаик правещ се на остроумен
  • #215
    До 213 ( преди 11 месеца )
    Плосък си плоскостта се характеризир с неграмотни шеги.Каквомще стане ако напълниш резервоара под земят с водород а ми Нищо.И тоя за метан и тоя за водород се правят от фибростъкло.Пак ти казвам като си лаик поне не пиши илимобичаш да си шут.Каква ще е колонката а ми близка до тези за метан те стигат и до налягане от по 300-350 бара за 750бара трябва друга колонка да но само това да е проблема.Реших ти въпроса и с по 7-те камиона за зареждане няма нужда от тях и те така
  • #214
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Как не се бях сетил, че дизеловите колонки пълнят с 700 бара и могат да се ползват за водород. Вярно съм глупав! Добре че имаш инженерни знания да науча и аз нещо! Мерси!
  • #213
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Ами пробвай да си заредиш резервоара вместо с дизел с водород и пиши. Нали твърдиш, че единствения проблем дизелов тир да мине на водород било липсата на водородни станции. Ето ти бизнес - пълниш в метални туби и ги зареждаш по рампите с фунията. Купуваш го евтино по 4лв и продаваш на 24 евро. Ето в Швеция са затворени всички водородни зарядни станции и ще останеш под пари.
fallback
Последни