fallback

Екологията уби още една легенда

След 72 години, Stellantis слага точка на двигателя Hemi V8

Гигантът Stellantis няма повече да предлага легендарния Hemi V-8 двигател в своите модели. Решението е част от политиката на компанията за намаляване на парниковите емисии. Следващото поколение на пикапа Ram ще предлага само шестцилиндрови мотори, нова плъг-ин хибридна версия, наречена Ramcharger, и чисто електрическия Ram REV. Stellantis няма друг избор, защото в момента емисиите на гамата й чувствително надхвърлят стандартите в САЩ и компанията плаща сериозни глоби.      В Stellantis явно не са сигурни как ще бъде приет чисто електрическият Ram REV, защото сега обявиха, че ще предложат и плъг-ин хибрид като негова алтернатива        Hemi V8 ще оцелее още поне две години в тежкотоварните версии на пикапите Ram, но след това ще отпадне и от тази гама. При лекотоварните на негово място ще се монтира трилитров шестцилиндров редови двигател от серията Hurricane, включително неговата върхова версия с 540 коня мощност. Като по-евтино предложение се запазва и старият 3.6-литров V6.       Класически Hemi двигател от 50-те години  

Легендата Hemi се роди през 1951, когато Chrysler представи иновативен бензинов двигател с полусферична горивна камера (оттам и името: hemispherical - полусферичен). Актуалната трета генерация на двигателя се появи през 2003 година и се монтира в пикапите Ram, Dodge Durango, Challenger и Charger, в Jeep Grand Cherokee и Wagoneer, и в още няколко модела на компанията Chrysler, част от Stellantis.        

 

fallback
  • #202
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "Използваш същите резервоари отдоле нима твърдиш че не може ли?" Е що да не може! Може даже и в пластмасови туби да се зарежда водород за резерва, ако закъсаш!
  • #201
    Факт ( преди 11 месеца )
    А ми това е пряко доказателство на тезата ми че има повече ел зарядни станции вкл и до рампа за товарене.
  • #200
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Как ще зареждаш водород на рампата за товарене и разтоварване? Тесла зарежда през това време за и то от тока произведен върху покрива на сградата.
  • #199
    До 199 ( преди 11 месеца )
    Използваш същите резервоари отдоле нима твърдиш че не може ли?
  • #198
    Факт ( преди 11 месеца )
    Зареждането покязва и друго средно се пада по едно зареждане на два дена или 0.5 зареждания на ден за Никола а за Тесла се падат по средно около 1.4 зареждания на ден или 2.8 пъти повече зареждания на ден тоест електрическите зарядни станции са около 3 пъти повече от водородните което обяснява и по големият среден дневен пробег на Теслата в сравнение с Никола
  • #197
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Дрън дрън та пляс! Как ще направиш от бензиноколонка водородни станции?
  • #196
    Факт ( преди 11 месеца )
    Извода е един нагласен тест възползващ се от по голямото разпределение на зарядни станции за електиечките.По чисти показатели Никола бие по голям пробег по бързо зареждане.С оглед нанизползването директно на оборудването на бензиностанциите означава че теоретично имаме много повече зарядни станции за водород отколкото за електрички.Защо не става а ми сз го казах лобиране за електричките това е
  • #195
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Другонобяснение не зависещо от броя водородни станции е че самата Никола е жила също на батерии а не на водород защото и такава Никола има в тоя случай теста пак не показва нищо щото е тест само с електрически камиони
  • #194
    Факт ( преди 11 месеца )
    А ми не е това.Мощността на зарядното е 750квтч какво издържа не е по същността ако не го издържа ще се запали ясно е че издържа.Същественото е следното Никола тръгва на 70кг в резервоара прави 500мили спира чака 20 минути зарежда нови 70кг и прави нови 500мили.Няма как при достатъчно водородни станции да не направи по 1000мили на ден.Какво излиза за да прави по 255 мили на ден което е наполовина от пробега.Той ако е тръгнал пълен на старта както се предполага ще направи 500мили а не 255.
  • #193
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Това е забележително. Това се постига не само от зарядното устройство от 750 kW, но и от способността на батерията да издържа на заряд с висока мощност за дълъг период от време. Тази крива на зареждане, оставаща много стръмна до и след 80% SOC, е това, което наистина отключва пробега, който виждаме от този камион. В старите времена зареждането на батерия като това би я изпържило за доста кратък период, каза Мълани.
fallback
Последни