fallback

Екологията уби още една легенда

След 72 години, Stellantis слага точка на двигателя Hemi V8

Гигантът Stellantis няма повече да предлага легендарния Hemi V-8 двигател в своите модели. Решението е част от политиката на компанията за намаляване на парниковите емисии. Следващото поколение на пикапа Ram ще предлага само шестцилиндрови мотори, нова плъг-ин хибридна версия, наречена Ramcharger, и чисто електрическия Ram REV. Stellantis няма друг избор, защото в момента емисиите на гамата й чувствително надхвърлят стандартите в САЩ и компанията плаща сериозни глоби.      В Stellantis явно не са сигурни как ще бъде приет чисто електрическият Ram REV, защото сега обявиха, че ще предложат и плъг-ин хибрид като негова алтернатива        Hemi V8 ще оцелее още поне две години в тежкотоварните версии на пикапите Ram, но след това ще отпадне и от тази гама. При лекотоварните на негово място ще се монтира трилитров шестцилиндров редови двигател от серията Hurricane, включително неговата върхова версия с 540 коня мощност. Като по-евтино предложение се запазва и старият 3.6-литров V6.       Класически Hemi двигател от 50-те години  

Легендата Hemi се роди през 1951, когато Chrysler представи иновативен бензинов двигател с полусферична горивна камера (оттам и името: hemispherical - полусферичен). Актуалната трета генерация на двигателя се появи през 2003 година и се монтира в пикапите Ram, Dodge Durango, Challenger и Charger, в Jeep Grand Cherokee и Wagoneer, и в още няколко модела на компанията Chrysler, част от Stellantis.        

 

fallback
  • #232
    Тъжен ( преди 11 месеца )
    Само около нас има 50 газостанции и нито една тесларастка отде шъ зареждам
  • #231
    Факт ( преди 11 месеца )
    Хаха на луд те направих *** почна да заекваш теслараст
  • #230
    До 227 ( преди 11 месеца )
    Що а 350 не става ли или 400
  • #229
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Прототип на камион GenH2 на Mercedes с горивна клетка измина разстояние от 1047 км с един резервоар течен водород. Влекачът е преодолял дистанцията с напълно натоварено ремарке с общо тегло 40 тона.При зареждане в течно състояние с температура минус 253 градуса се пълни в два 40-килограмови резервоара, монтирани отстрани на шасито. Благодарение на отличната изолация водородът може да се поддържа при същата температура достатъчно дълго време без допълнително охлаждане.
  • #228
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Забравих да питам. Как се транспортира водородът до резервоара и колко кубика е един резервоар?Сигнализирай за неуместен коментар#2180 rate up comment 0 rate down commentMythBuster ( преди 30 минути )А какво е налягането в резервоара преди колонката, че съм плосък и не се сещам?
  • #227
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    700 бара
  • #226
    Факт ( преди 11 месеца )
    Мда никакви доводи поне някаква стойностнна налягането да беше казал някакъв аргумент пък то няма.180 страници за да каже едно нищо.
  • #225
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Ами глупави са явно като мен, щом не са се сетили да пестят 2 милиона! Хайде лека, че простотията ти ми идва в повече!
  • #224
    До 222 ( преди 11 месеца )
    Обори ме де или не можеш май не само мучане слушам
  • #223
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Коя кола се зарежда с по-малко от 700 бара? Мирай?
fallback
Последни