fallback

Екологията уби още една легенда

След 72 години, Stellantis слага точка на двигателя Hemi V8

Гигантът Stellantis няма повече да предлага легендарния Hemi V-8 двигател в своите модели. Решението е част от политиката на компанията за намаляване на парниковите емисии. Следващото поколение на пикапа Ram ще предлага само шестцилиндрови мотори, нова плъг-ин хибридна версия, наречена Ramcharger, и чисто електрическия Ram REV. Stellantis няма друг избор, защото в момента емисиите на гамата й чувствително надхвърлят стандартите в САЩ и компанията плаща сериозни глоби.      В Stellantis явно не са сигурни как ще бъде приет чисто електрическият Ram REV, защото сега обявиха, че ще предложат и плъг-ин хибрид като негова алтернатива        Hemi V8 ще оцелее още поне две години в тежкотоварните версии на пикапите Ram, но след това ще отпадне и от тази гама. При лекотоварните на негово място ще се монтира трилитров шестцилиндров редови двигател от серията Hurricane, включително неговата върхова версия с 540 коня мощност. Като по-евтино предложение се запазва и старият 3.6-литров V6.       Класически Hemi двигател от 50-те години  

Легендата Hemi се роди през 1951, когато Chrysler представи иновативен бензинов двигател с полусферична горивна камера (оттам и името: hemispherical - полусферичен). Актуалната трета генерация на двигателя се появи през 2003 година и се монтира в пикапите Ram, Dodge Durango, Challenger и Charger, в Jeep Grand Cherokee и Wagoneer, и в още няколко модела на компанията Chrysler, част от Stellantis.        

 

fallback
  • #242
    Факт ( преди 1 година )
    И какво излезна при налягане от 350 бара пълня с дебит от 120г в секунда вадарод.Тоест ще напълня 550 грама в тойота мирай с които ще измина 100 км за 4 секунди и половина.Коя електричка ще заредиш за 4 секунди 100 км.
  • #241
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ти в Аляска ли си? Там ли карате на пропан бутан и в квартала имате 4 зарядни за електрички и 50 за пропан бутан? Хайде лека, че вярно изпростявате!
  • #240
    До 238 ( преди 1 година )
    Я виж в Щатите къде са основните зарядни на Тесла в два щата Калифорния и Ню Йорк
  • #239
    MythBuster ( преди 1 година )
    50 газстанции има поне в радиус 50 км от където живееш, следователно има поне 100 зарядни станции!
  • #238
    MythBuster ( преди 1 година )
    Tesla има над 5000 спирки за зареждане с 50 000 конектора. Конекторите са предимно зарядни 250 KWh. Три обикновени зарядни устройства могат да бъдат заменени с едно зарядно устройство за камион със 750 kWh. Доминацията на Tesla в зареждането ще им позволи да направят стотици места за зареждане на камиони през следващите 15 месеца и след това да ги разширят до хиляди и десетки хиляди зарядни устройства за камиони.
  • #237
    До 236 ( преди 1 година )
    100 зарядни три четири може да има около мене ама чак па 100
  • #236
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Само около нас има 50 газостанции и нито една тесларастка отде шъ зареждам" къде е това "около нас" и колко водородни станции има? На 50 газ станции се падат поне 100 зарядни за автомобили в твоя район, където и да е той!
  • #235
    Факт ( преди 1 година )
    Ахаха клоун сигурно и ръкомахаш в момента теслараст
  • #234
    MythBuster ( преди 1 година )
    Електролизно производство на място във водородна станцияСтанциите, които произвеждат водород на място от електролиза на вода, имат средно съхранение от 120 kg/ден и очаквани общи разходи за изграждане и пускане в експлоатация от 3,2 милиона долара.
  • #233
    MythBuster ( преди 1 година )
    Станциите, които използват водород, доставен като газ, имат средно съхранение от 180 kg/ден и приблизителна обща цена от $2 милиона, която включва оборудване, проектиране, изграждане и въвеждане в експлоатация.Течна доставкаДоставка на камион с течен водород до дозатора на станциятаСтанциите, които използват водород, доставен като течност, имат средно съхранение от 350 kg/ден и очаквани общи разходи за изграждане и пускане в експлоатация от 2,8 милиона долара. Производство на ...
fallback
Последни