fallback

Екологията уби още една легенда

След 72 години, Stellantis слага точка на двигателя Hemi V8

Гигантът Stellantis няма повече да предлага легендарния Hemi V-8 двигател в своите модели. Решението е част от политиката на компанията за намаляване на парниковите емисии. Следващото поколение на пикапа Ram ще предлага само шестцилиндрови мотори, нова плъг-ин хибридна версия, наречена Ramcharger, и чисто електрическия Ram REV. Stellantis няма друг избор, защото в момента емисиите на гамата й чувствително надхвърлят стандартите в САЩ и компанията плаща сериозни глоби.      В Stellantis явно не са сигурни как ще бъде приет чисто електрическият Ram REV, защото сега обявиха, че ще предложат и плъг-ин хибрид като негова алтернатива        Hemi V8 ще оцелее още поне две години в тежкотоварните версии на пикапите Ram, но след това ще отпадне и от тази гама. При лекотоварните на негово място ще се монтира трилитров шестцилиндров редови двигател от серията Hurricane, включително неговата върхова версия с 540 коня мощност. Като по-евтино предложение се запазва и старият 3.6-литров V6.       Класически Hemi двигател от 50-те години  

Легендата Hemi се роди през 1951, когато Chrysler представи иновативен бензинов двигател с полусферична горивна камера (оттам и името: hemispherical - полусферичен). Актуалната трета генерация на двигателя се появи през 2003 година и се монтира в пикапите Ram, Dodge Durango, Challenger и Charger, в Jeep Grand Cherokee и Wagoneer, и в още няколко модела на компанията Chrysler, част от Stellantis.        

 

fallback
  • #82
    Тинтири-минтири ( преди 11 месеца )
    Мите, твоите причини да поддържаш Ел са икономически така ли? Ако ще пестим - бий тогава една газова уредба по цена. :)
  • #81
    анонимен ( преди 11 месеца )
    75.. много бъркаш - антиелектриците НЕ са фенове на Грета. Но виж повечето електирчари са. "Екологията" на електро и ДВГ е просто една дъвка, с която да дразнят и двата лагера. Вианги съм твърдял, че всеки да взима което му е изгодно, но да се махне този политически натиск за ток + всичките им субсидии.
  • #80
    До 79 ( преди 11 месеца )
    Не е просто всъщност доказахме на Митбъстера а и на обществеността че бъдещето е във водорода
  • #79
    анонимен ( преди 11 месеца )
    пак дращите
  • #78
    До 71 ( преди 11 месеца )
    А ми защото просто не ми е според графика и не ми влиза в плановете
  • #77
    анонимен ( преди 11 месеца )
    72, не всички са 8ч на бюро / офис. Има и такива, които както е пристигнал и евентуално се е боцанл в мрежата, се налага да тръгне веднага пак. На такива им трябва гъвкавост, а ел за момента не са от най-гъвкавите. В автопака имаме ел. коли и често се повдига въпроса с кибика по зарядните, че им удължава дефакто раб. ден, а кибика не им се плаща като раб. време (извън БГ е).
  • #76
    До 72 ( преди 11 месеца )
    Че тогава за кво ми е кола изобщо
  • #75
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До 73. Възможно е и затова не съм затоплист като антиелектриците които са Върли фенове на Грета тунберг и постоянно се нахвърлят върху електромобилите по екологични причини, защото нямат други.
  • #74
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До 70. Почти съм сигурен че всеки един превозвач няма да предпочете да плаща по 100- 200 евро за ток на 1 000 км, вместо сегашните 280 евро за дизел, А със сигурност ще предпочете да зарежда от евтиния водород по 10 евро което ще му струва само 800 евро за 1000 километра, А в Австрия на 24 евро ще му струва 2400 евро за 1 000 км. Няма как да не навлязат много бързо водородните автомобили при тези изгодни условия. Пък и почти на всяка рампа на която товарят и разтоварват има водород, но няма ток!
  • #73
    До #12 ( преди 11 месеца )
    Mythbuster , намали малко климатичната пропаганда. Познай кой допринася за 95 % от парниковия ефект ... не позна - водните пари в атмосферата са основния причинител. CO2 е набеден че създава митичен "positive feedback " с който увеличава създаването на повече водни пари. Проблема е че всички модели които се базират на тази теория завършват с температури които са много по-високи от реалните. Тоест теорията не е състоятелна. Но това не пречи с нея да ни бъркат дълбоко в джоба. Там е ключа.
fallback
Последни