fallback

Екологията уби още една легенда

След 72 години, Stellantis слага точка на двигателя Hemi V8

Гигантът Stellantis няма повече да предлага легендарния Hemi V-8 двигател в своите модели. Решението е част от политиката на компанията за намаляване на парниковите емисии. Следващото поколение на пикапа Ram ще предлага само шестцилиндрови мотори, нова плъг-ин хибридна версия, наречена Ramcharger, и чисто електрическия Ram REV. Stellantis няма друг избор, защото в момента емисиите на гамата й чувствително надхвърлят стандартите в САЩ и компанията плаща сериозни глоби.      В Stellantis явно не са сигурни как ще бъде приет чисто електрическият Ram REV, защото сега обявиха, че ще предложат и плъг-ин хибрид като негова алтернатива        Hemi V8 ще оцелее още поне две години в тежкотоварните версии на пикапите Ram, но след това ще отпадне и от тази гама. При лекотоварните на негово място ще се монтира трилитров шестцилиндров редови двигател от серията Hurricane, включително неговата върхова версия с 540 коня мощност. Като по-евтино предложение се запазва и старият 3.6-литров V6.       Класически Hemi двигател от 50-те години  

Легендата Hemi се роди през 1951, когато Chrysler представи иновативен бензинов двигател с полусферична горивна камера (оттам и името: hemispherical - полусферичен). Актуалната трета генерация на двигателя се появи през 2003 година и се монтира в пикапите Ram, Dodge Durango, Challenger и Charger, в Jeep Grand Cherokee и Wagoneer, и в още няколко модела на компанията Chrysler, част от Stellantis.        

 

fallback
  • #112
    Факт ( преди 11 месеца )
    Hydrogen sales currently represent 1.2 million tons per year for a turnover of 2 billion euros.Това дава информация дали водородният бизнес е рентабилен противно наночакванията на митбъстера
  • #111
    Тинтири-минтири ( преди 11 месеца )
    Няма такова нещо като 12 часа. Средното слънцегреене в България е между 1700 и 2200 часа - демек 4 и нещо часа е долната граница, но горната е 5 и нещо. Това е - за 24 часа толкоз. А по покривите в градска среда, където искаш да ги слагаш засенчването играе изключително голяма роля и може драстично да свали КПД
  • #110
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "Батерията на Тесла камион от 850квтч се зарежда от бърза зарядна станция от 250квтч за над 3 часа от 150квт за близо 6 часа.Един камион на водород с 35килограмов резервоар се зарежда за 35 минути с по кг на минута дебит.Спорът кое е по добро е излишен"Вярно е излишен. Една такава водородна зарядна станция струва 10 милиона долара. С тези 35 кг които струват минимум 350 евро, водородният камион ще измине 400 км, а камионът на Tesla зарежда 640 км за 64 долара за 30 минути.
  • #109
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "А ми килограм водород с който изминаваш не 100 а 181 км струва 6 лева така че е скъпо"Този мит не го ли разбихме вече 100 пъти с дай източник? Една лъжа повторена 1000 пъти няма да стане истина. Така че е редно да се откажеш още сега на 376-тия опит но съм сигурен че ти си упорит и ще продължиш до 1 000. Но не си мисли че ще ти обръщам внимание всеки път. Ще ти го напомням веднъж на десетина препиликвания по темата. Дадох ти настоящата цена от 24 евро на килограм. Ти си на ход. Източник?
  • #108
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "Средното слънцегреене в БГ е около 4 часа и нещо. "Къде се намираш бе човек? Никъде по света слънцето не изгрява само за четири часа на ден. У наше село и у нашия квартал дори днес като излязох в 7:00 ми печеше в очите и ще пече поне до 17 часа, тоест 12 часа. Дори на 22 декември когато е най-краткият ден пече 8 часа а най-дългия е около 16 часа. Откъде ги измисли тези четири часа не знам. Според тебе от колко до колко часа произвеждат фотоволтаиците и може да се зарежда на тях?
  • #107
    До 105 ( преди 11 месеца )
    А ми килограм водород с който изминаваш не 100 а 181 км струва 6 лева така че е скъпо
  • #106
    Факт ( преди 11 месеца )
    Батерията на Тесла камион от 850квтч се зарежда от бърза зарядна станция от 250квтч за над 3 часа от 150квт за близо 6 часа.Един камион на водород с 35килограмов резервоар се зарежда за 35 минути с по кг на минута дебит.Спорът кое е по добро е излишен
  • #105
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Дори да ти го продаде купен от борсата за 100 лв за мегават час и да си сложи надценка 20 стотинки, ще ти продаде необходимите за изминаване на 35 км 8kWh за деня по 40 стотинки за 3,20лв, от които ще спечели 1,60, което е около 9 лв за 100 километра. Скъпо ли ти се струва. А вчера токът беше под 100 лв, като през нощта беше под 10 лв за мегаватчас. Тоест и при излишък всички ще печелят, а ще губят само тези засадили фотоволтаици по нивите и АЕЦ Козлодуй. Да не говорим за въглищните.
  • #104
    Тинтири-минтири ( преди 11 месеца )
    "изграждаш зарядни станции под фотоволтаиците на паркинга..." Е тук се разминаваме! Средното слънцегреене в БГ е около 4 часа и нещо. Не може да зареждаме само в тоя диапазон! И това е само една от ахилесовите пети на електрификацията. Да не говорим, че не може да покриеш всички паркинги с панели и на всяка зарядна пак панел. А казваш не трябва да са и в полетата (с което съм на 100% съгласен) накрая пак опираш до пренос и пак по собствените ти думи не работи модела
  • #103
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "Не може да контролираш кога да произвеждаш и правеш свръх предлагане, което те самоубива - а поне с днешните технологии съхранение е невъзможно, а то иска и безумни пари..." Е точно затова си изграждаш зарядни станции под фотоволтаиците на паркинга и продаваш тока на 20 стотинки, когато пече слънце и всички са доволни - леките автомобили минават 100 км за 4лв, камионите 100 километра за 20 лв, а собственика на зарядните станции и фотоволтаиците печели повече.
fallback
Последни