fallback

Екологията уби още една легенда

След 72 години, Stellantis слага точка на двигателя Hemi V8

Гигантът Stellantis няма повече да предлага легендарния Hemi V-8 двигател в своите модели. Решението е част от политиката на компанията за намаляване на парниковите емисии. Следващото поколение на пикапа Ram ще предлага само шестцилиндрови мотори, нова плъг-ин хибридна версия, наречена Ramcharger, и чисто електрическия Ram REV. Stellantis няма друг избор, защото в момента емисиите на гамата й чувствително надхвърлят стандартите в САЩ и компанията плаща сериозни глоби.      В Stellantis явно не са сигурни как ще бъде приет чисто електрическият Ram REV, защото сега обявиха, че ще предложат и плъг-ин хибрид като негова алтернатива        Hemi V8 ще оцелее още поне две години в тежкотоварните версии на пикапите Ram, но след това ще отпадне и от тази гама. При лекотоварните на негово място ще се монтира трилитров шестцилиндров редови двигател от серията Hurricane, включително неговата върхова версия с 540 коня мощност. Като по-евтино предложение се запазва и старият 3.6-литров V6.       Класически Hemi двигател от 50-те години  

Легендата Hemi се роди през 1951, когато Chrysler представи иновативен бензинов двигател с полусферична горивна камера (оттам и името: hemispherical - полусферичен). Актуалната трета генерация на двигателя се появи през 2003 година и се монтира в пикапите Ram, Dodge Durango, Challenger и Charger, в Jeep Grand Cherokee и Wagoneer, и в още няколко модела на компанията Chrysler, част от Stellantis.        

 

fallback
  • #142
    Факт ( преди 11 месеца )
    И все пак ако имаше водород това нямаше да се случи
  • #141
    Факт ( преди 11 месеца )
    При неговата баничарка с разход от 4.5 на сто за изминаването на 100км ще платя 8 евро при средна цена от евро и 784 литър дизел в германия а при цена 10 евро на колонка водород пак там ще платя 5.5 евро за същото разстояние.И се опитва да ме убеди че дизела бил.по добре от водорода
  • #140
    Факт ( преди 11 месеца )
    Митбъстера се прави на луд нормално.Леко е увреден.Сз разсъждавам като потребител и за мен е най удобен ми е водорода той взима предвид и станцията ама мене кво ме грее аз зареждам а не я подържам
  • #139
    Факт ( преди 11 месеца )
    Кое не е факт че в 5кг бутилка на Мирай имаш с 68% повече енергиен капацитет от на Модел с с 100квтч батерия ли или с 195% повече от батерийният капацитет в на модел 3 със 57квтч батерия ли.Ами факти са и за една минута прехвърляш по кг водород тоест 33квтч в минута дебит а при тесла дебита ти е 2.5квтч в минута дебит ли ами факт е и то при фаст чарджер.Айде бегай учинкво е геометрипна прогресия
  • #138
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    От статията на факта, "Air Liquide ще построи първата в Япония 24/7 водородна станция в Мотомия, префектура Фукушима" Ето данните на станциятаМетод на доставка: Извън площадкатаКапацитет на доставка: над 300Nm3/h (600 kg/ден с 2 линии основни съоръжения)Налягане при пълнене: 820 bar (82 MPa)Работно време: 24/7, целогодишно
  • #137
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "Да продължим с фактите при плътност от 33.6квтч на кг в един резервоар от 5л на Тойота Мирай имаме 168 квтч капацитет 68% по голям от в 100квтч батерия на Тесла модел ес."давай факти де. Защото най-обичам твоите факти да говорят срещу твоята гледна точка както вече втората зарядна станция за която даваш данни. Кажи колко струва тази зарядна станция която може да обслужи поне на теория около 1000 автомобила? Дай някой интересен факт като този че досега в Япония не е имало нито една водородна за
  • #136
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Ако имате още въпроси питайте, защото след 20-тина минути майсторите си тръгват и кибикът ми свършва.
  • #135
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Тоест в повечето случаи зарежда на близо до 0 лв, за ток, 7 стотинки такса пренос и 20 ст печалба за зарядната - 6 лв за 100 км с ДДС. Ако зарежда от фотоволтаиците върху паркинга 5 лв са чиста печалба на собственика на зарядната и фотоволтаиците, вместо да си подарява енергията за без пари. Както казах всички печелят. Ако подари тази енергия на производител на водород, той ще трябва да плати 6 лв само за доставката на енергия за производство на килограм водород.
  • #134
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    На една такава зарядна станция, ако един електромобил заради в понеделник за 9 часа работен ден пълна батерия, ще трябва да зарежда отново след 15 дни. През тези 15 дни ще трябва да дозарежда само по дневния пробег който е 35 км - 8 kWh само и единствено ако цената е добра и има излишък. Не е особен проблем, ако десетина дни няма слънце или ниска цена. Когато цената е ниска при излишък зарежда до горе и пак няма проблеми десетина дни, ако няма, дозарежда на възможно най-ниската цена за деня.
  • #133
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    На станция 22 kW, която струва 1000 лв, ако се наредят на опашка по 24 часа на ден да зареждат за 9 лв на 100 км, собственика ще печели по 4,40лв на час, 105 лв на ден, 3000 лв на месец и 38 500 лева на година. Както виждаш от този потенциал аз съм ти сметнал да печели само по 1,60 лева на ден, при положение, че може да ги спечели за половин час. Смятам ти средната печалба на един милион зарядни станции за 1 милион автомобила, като очевидно през повечето време тези зарядни станции ще стоят праз
fallback
Последни