fallback

Екологията уби още една легенда

След 72 години, Stellantis слага точка на двигателя Hemi V8

Гигантът Stellantis няма повече да предлага легендарния Hemi V-8 двигател в своите модели. Решението е част от политиката на компанията за намаляване на парниковите емисии. Следващото поколение на пикапа Ram ще предлага само шестцилиндрови мотори, нова плъг-ин хибридна версия, наречена Ramcharger, и чисто електрическия Ram REV. Stellantis няма друг избор, защото в момента емисиите на гамата й чувствително надхвърлят стандартите в САЩ и компанията плаща сериозни глоби.      В Stellantis явно не са сигурни как ще бъде приет чисто електрическият Ram REV, защото сега обявиха, че ще предложат и плъг-ин хибрид като негова алтернатива        Hemi V8 ще оцелее още поне две години в тежкотоварните версии на пикапите Ram, но след това ще отпадне и от тази гама. При лекотоварните на негово място ще се монтира трилитров шестцилиндров редови двигател от серията Hurricane, включително неговата върхова версия с 540 коня мощност. Като по-евтино предложение се запазва и старият 3.6-литров V6.       Класически Hemi двигател от 50-те години  

Легендата Hemi се роди през 1951, когато Chrysler представи иновативен бензинов двигател с полусферична горивна камера (оттам и името: hemispherical - полусферичен). Актуалната трета генерация на двигателя се появи през 2003 година и се монтира в пикапите Ram, Dodge Durango, Challenger и Charger, в Jeep Grand Cherokee и Wagoneer, и в още няколко модела на компанията Chrysler, част от Stellantis.        

 

fallback
  • #102
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "Няма как да имаш излишен евтин ток - това прави инвестицията в производствени мощности нерентабилна. "Тук сме на едно мнение. Отдавна говоря, включително когато карахте и мен да садя фотоволтаици по нивите. Дори сега след като си свалиха цената от 10 стотинки на 7 стотинки за пренос, е много по-евтино да си произвеждаш тока по 3 ст на място, отколкото да го купуваш безплатно и да плащаш 7 стотинки за пренос. Ще се инсталират по покриви и паркинги, за да не се плаща такса пренос.
  • #101
    Факт ( преди 11 месеца )
    И в крайна сметка ако имаше водород тива нямаше да се случи двг работи и на водород
  • #100
    До #89 ( преди 11 месеца )
    Защото икономически причини не са : да заявиш че от 2035 спираш насила производството им. Да ги ограничаваш да влизат в градовете , да налагаш глоби на производителите за всеки грам CO2 , да таксуваш горивата с 50% акциз . Да налагаш скъпи технологични решения в името на затоплизма. И безброй други. На нищо от това не са подложени електромобилите. Така че сега имаме състезание в което единия бегач е с няколко гюлета вързани към краката му. Ясно е че състезанието е нагласено .
  • #99
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "Мите, с други думи, казваш, че трябва да си купим Ел, за да може лицето Х изградило зарядна струваща 500 долара да ни продава ток струваш 20 стотинки по 1 левче? :) " за хора които не могат да смятат определено изглежда така. Все пак ти какво искаш? Държавата да ти ги изгради и да ти плаща тока? Не знам защо ти се струва скъпо да платиш на някой 1,60 лева допълнително на ден, за да зареждаш на борсови цени? Скъпо ли ти се струва или завиждаш?
  • #98
    анонимен ( преди 11 месеца )
    статията е за двигател но дежурните кибици си пишат за каквото си искат та малко по темата ако знаете какъв трошляк е новия двигател хеми свят ще ви се завие само ще спомена че ползват кухи клапани които се късат и всичко става на салата
  • #97
    Лудория ( преди 11 месеца )
    Не знам дали знаете, но всъщност в момента планетата според учените още е във фаза на ледникова период и само това, че сме успели да създадем парников ефект, ни е спасило от студа и съответните други последствия като мамутите. Дали е добре или не, надали някой може да прогнозира, ама на, ако карахме на ток, щеше да е много по-студено. ;)
  • #96
    Тинтири-минтири ( преди 11 месеца )
    МитЕ, "това ще е причината за преминаване към електромобили - излишен евтин ток." - ами не, ще ти кажа приятелю, щото сума време се дърляме тука и си ми симпатичен. Няма как да имаш излишен евтин ток - това прави инвестицията в производствени мощности нерентабилна. И отлива от подобни инвестиции всъщност е започнал. Не може да контролираш кога да произвеждаш и правеш свръх предлагане, което те самоубива - а поне с днешните технологии съхранение е невъзможно, а то иска и безумни пари...
  • #95
    До 94 ( преди 11 месеца )
    А ми 16млн и 896 хиляди коли което виждаме че не става *** даже геометрична прогресия не може да сметне само го вижте.
  • #94
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Фактически, ако можеше да смяташ щеше да видиш че Тесла е изпреварила геометричната прогресия която си заложи докато продаваше по 33 хиляди автомобила през 2014 година когато си постави за цел 50% годишен ръст на продажбите. Можеш ли да сметнеш колко трябва да продаде тази година за да си изпълни Плана? А дано ама надали. Ти си тук за да дразниш останалите а не да смяташ. На всеки ясно зададен въпрос отговор е или хапче или санитар защото така си свикнал. Приписваш познатото на останалите.
  • #93
    Факт ( преди 11 месеца )
    И след като покупката на ел кола НЕ може да е икономическа а не може да бъде и екологична както сам твърди смахнатия Митбъстър то тя е изцяло водена от промивка на мозъкани сиреч лобиране и манипулация каквато прави с вас Митбустера
fallback
Последни