IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota отчете рекорди по производство и продажби

За последните 6 месеца японската компания е произвела над 5 милиона автомобила

Toyota Motor обяви за рекорди в производството и продажби през периода април-септември, който представлява първата половина на фискалната година. За тези 6 месеца концернът е произвел 5,06 млн автомобила, което е ръст от 12,8% спрямо същия период на миналата година.


Toyota


По този начин японският производител постига рекордни нива за първи път от 4 години, като това се дължи най-вече на подобрената наличност на чипове. За същия период Toyota е продала 5,17х млн автомобила у дома и в чужбина, като тук ръстът спрямо миналата година е 9,1%.

Така за първи в историята производството и продажбите на автомобилния производител надхвърлят границата от 5 милиона през първата фискална половина, като по този начин Toyota е на път да реализира предварително обявената цел, а именно да произведе и продаде над 10 милиона коли за цялата фискална година, приключваща през март.

Ръстът се дължи на увеличеното производство в Северна Америка и Япония, докато в Китай се отчита спад от 7,3%, тъй като там продажбите се забавиха заради засилващата се конкуренция с местните компании. В същото време обаче ръстът на Toyota на вътрешния пазар е 33,8% - до 790 168 автомобила, докато продажбите чужбина са се увеличили с 5,5% - до 4,38 млн единици.

Продажбите на електрически превозни средства на Toyota са скочили седем пъти - до 58 984 единици в световен мащаб за периода, в който компанията пусна нови модели на так, за да разшири своята гама. Общо автомобилният производител е продал 1,83 милиона електрически, хибридни и други видове превозни средства, задвижвани от батерии, което е ръст от 38,1%.

Глобалното производство и продажби на Toyota за септември също са рекордно високи. Месечното производство е нараснало с 1,5% спрямо година по-рано - до 900 919 единици, докато продажбите са се увеличили с 11,6% - до 921 308 бройки.


0 от 500
  • #32
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 30 ( преди 1 година )
    Ами те точно S и X са с най-големите марджини за Тесла. Печалбата им от 3 и Y е многоктратно по-малка. Акциите на Тесла са на -5% след новината от Панасоник, явно борсите не споделят вижданията ти.
  • #31
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Намаляват продажбите на Тесла и Панасоник намалява производството на батерии.
  • #30
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до 18 ( преди 1 година )
    Ако прочетеш целия доклад на Панасоник, ще видиш, че става дума само за произвежданите в Япония клетки, които се доставят на други производители, както и на Тесла, но само за S и X. А тяхното производство спадна още преди 2 тримесечия и не е никаква новина. За джойнт-венчърът им с Тесла Панасоник изтъква, че не е засегнат и планират допълнителни инвестиции в автомобилните клетки. Както казах онзи ден, в криза са всички, освен Тесла и BYD, макар че вторите имат още да се доказват.
  • #29
    1 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Гостенино, това е един от недостатъците на електромобилите, нали. Ако леко заръми - не се кара. Ако е студено или топло, не се кара и реално става само за каране в градски условия в топло и сухо време. ВЯРВАЙ си , всички останали ЗНАЕМ, че не е така.
  • #28
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Мити4ен, милиони автомобили се движат в дъждовно време без да им има нищо.
  • #27
    1 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 21. Предполагаемата цена е 25 000 долара от която трябва да извадиш субсидията във всяка държава. Като добавиш и спестяванията от гориво към по-ниската покупна цена, колко да са баламите които при търсене на бюджета на автомобил, ще си купят два пъти по-скъп автомобил с четири пъти по-скъпо гориво?
  • #26
    1 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Факт от факти "Германската автомобилна асоциация ADAC се опита да провери доколко това е вярно, като използва за тест Volkswagen ID.3.След 100 000 км тестове, ID.3 може да се похвали с 93% от капацитета на батерията си."Коя е по-голямата вероятност? Да удавиш този автомобил или да дадеш 24 000 лв за гориво за 100 000 км? Само едно от двете е 100% сигурно, а другото е с приблизително същата вероятност като да падне светкавица върху автомобила.
  • #25
    1 rate up comment 6 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    А колко струва нова батерия? Не беше ли 14 000 долара? Сещаш ли се защо "ремонта" на батерията след удавяне струва толкова? Защото след подобно удавяне пишат автомобила с ДВГ тотал щета.
  • #24
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Удавени Тесла при дъжд,с ремонт на батерията за 20000 долара.
  • #23
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До 19 ( преди 1 година )
    Тяхната батерия никога няма да излезне всичко е прикязки за пред инвестуторите.Няма такава технология която да позволи по голям кяпяцитет за момента при по малка плътност.Твърдотекна батерия значи полимерен електролит и сегашните са такива и какво.Рам има капацитет от 230квтч некантойота го постигнат ще втане ама точно никога.Ня ефин Люсид например батерията му е с капасити от около 110квтч или над два пъти по малко