IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Tesla все още ли е луксозна марка?

С всички намаления на цените и стимули Model 3 струва колкото Toyota Corolla

В последно време сме свидетели на така наречената „ценова война“, в която Tesla агресивно изпреварва своите конкуренти на пазара. Така американският производител увеличава продажбите си, но дали това не се отразява на имиджа на марката.


Tesla


В почти всеки доклад за пазарните резултати Tesla е сочена като производител на луксозни автомобили, което преди време беше вярно най-вече заради високата начална цена на нейните продукти. Model S и Model X струваха над 100 000 долара, а това беше сравнимо със задвижваните от бензин модели на BMW, Mercedes и други марки, които са се утвърдили като премиум или луксозно ориентирани.

Разбира се, цената не е единственото нещо, което прави една кола „луксозна“. За да бъде такава тя трябва да предлага комфортно возене, висококачествени материали, а също така и функции - като масажиращи седалки, например. В същото време моделите на Tesla не са известни с качествения си интериор и само заради това те няма как да бъдат определени като „луксозни" или „премиум".

Цените на тези автомобили също не са на такова ниво, особено като се имат предвид различните намаления и стимули, предлагани при покупка на електрическо превозно средство. В момента Model 3 започва от 38 990 долара за базовата версия със задно задвижване, докато BMW 3-Series, което е с подобни размери, струва миншимум 44 500 долара във версията 330i.

Подобно нещо се случва и за останалата част от гамата на Tesla. Цената на Model S започва от 74 990 долара, като той е по-евтин със сравнимите BMW i5 M60 или Mercedes-Benz EQE 500.

При федерален данъчен кредит от 7500 долара, други данъчни стимули и потенциална икономия на гориво цената на притежание на Model 3 е равна на Toyota Corolla, която няма как да бъде определена като „луксозен автомобил“. А за да бъде една кола наистина такова, то тя не трябва да бъде превозно средство, което да превозва собственика си от точка А до точка Б.


0 от 500
  • #3
    9 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Не е лошо поне автожурналистите да вземете да правите разлика между премиум и лукс, защото единственото общо между тях е цената. Премиум означава по-скъп от останалите но не задължително заради лукса. Тесла никога не е била луксозен автомобил. Беше си само премиум - имаше по-висока цена от останалите заради екстрите които предлагаше още в базовите си версии и мощността и бързината. Но Тесла никога не е имала луксозен интериор например, нито луксозен външен вид.
  • #2
    5 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Мисиите на компаниите са съвем различни. Тази на Тесла е "Да ускори преминаването към устойчив транспорт и енергия". На традиционният премиум производител е "Да спечелим максимално". За да си постигнат мисията, Тесла правят 2 неща: проектират желани автомобилите и гледат да ги продават на достъпна за цена. За да са желани, влагат много премиум качества - най-вече мощност и високи технологии, но също така захапват и характеристики като удоволствие от шофирането и имидж.
  • #1
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Е каква да е нямат модел без кожен салон оня ден пускахте ататия за ес класа с платнен салон дето уж се водрше еталона н люкса 90-те