Близо четири години, откакто беше представен за първи път, Tesla Cybertruck най-накрая си осигури дата за начало на доставките в сряда. Според обявения график първите клиенти, поръчали електрическия пикап, ще се сдобият с него на 30 ноември.
Главният изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск, все пак предупреди по време на представянето на последния тримесечен финансов отчет на компанията, че предстоят „огромни предизвикателства“ пред производството.
Мъск посочи уникалния дизайн на автомобила, който според него е пълен с „много нови технологии“, което прави производството на Cybertruck в големи обеми сериозно предизвикателство.
„Изискват се усилия за проектиране на прототип. Но трудността да се премине от прототип към масово производство е 10 000% по-голяма“, призна милиардерът, добавяйки: „Още по-трудно ще е да се постигне положителен паричен поток“.
И ако за някои фенове на Tesla остава неразбираемо притеснението на Мъск, той добавя: „Искам да кажа, че изкопахме собствения си гроб с Cybertruck“.
Това, което прави пикапа уникален - неговият ъгловат дизайн и корпус от неръждаема стомана - е голяма част от проблема, споделят индустриални експерти.
Във вътрешнофирмен имейл от август, видян от CNBC, Мъск посочва, че дизайнът на електрическия пикап прави „всяка промяна в размерите“ да изглежда като „възпален палец“.
„Всички части за това превозно средство, независимо дали са вътрешни или от доставчици, трябва да бъдат проектирани и произведени с точност под десет микрона“, пише Мъск. „Това означава, че всички размери на частите трябва да са точни до третия знак след десетичната запетая в милиметри, а допустимите отклонения трябва да бъдат посочени в едноцифрени микрони“, добавя предприемачът.
Адриан Кларк, дизайнер на автомобили и автор в The Autopian, споделя, че очакванията на Мъск може да са „неосъществими за производство“, като се има предвид как производителите на автомобили обикновено разполагат с цял милиметър при допускане на разлики в размерите на отделните части от каросерията.
Кларк също така добавя, че Мъск трябва да вземе предвид термичното разширение и свиване на пикапа по време на производствения процес и при последвалата експлоатация на превозното средство.
Каросерията на Cybertruck от неръждаема стомана представлява друго предизвикателство за производството.
Радж Раджкумар, професор по електротехника и компютърно инженерство в университета „Карнеги Мелън“, посочва, че материалът не осигурява толкова голяма гъвкавост, което е жизненоважно за превозните средства по време на инцидент и ще изисква специални техники за заваряване.