IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Производството на Tesla Cybertruck се бави заради дизайна на пикапа

Ъгловатият външен вид и корпусът от неръждаема стомана спъват плановете на Мъск

Близо четири години, откакто беше представен за първи път, Tesla Cybertruck най-накрая си осигури дата за начало на доставките в сряда. Според обявения график първите клиенти, поръчали електрическия пикап, ще се сдобият с него на 30 ноември.


Tesla Cybertruck

Главният изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск, все пак предупреди по време на представянето на последния тримесечен финансов отчет на компанията, че предстоят „огромни предизвикателства“ пред производството.

Мъск посочи уникалния дизайн на автомобила, който според него е пълен с „много нови технологии“, което прави производството на Cybertruck в големи обеми сериозно предизвикателство.

„Изискват се усилия за проектиране на прототип. Но трудността да се премине от прототип към масово производство е 10 000% по-голяма“, призна милиардерът, добавяйки: „Още по-трудно ще е да се постигне положителен паричен поток“.

И ако за някои фенове на Tesla остава неразбираемо притеснението на Мъск, той добавя: „Искам да кажа, че изкопахме собствения си гроб с Cybertruck“.

Това, което прави пикапа уникален - неговият ъгловат дизайн и корпус от неръждаема стомана - е голяма част от проблема, споделят индустриални експерти.

Във вътрешнофирмен имейл от август, видян от CNBC, Мъск посочва, че дизайнът на електрическия пикап прави „всяка промяна в размерите“ да изглежда като „възпален палец“.

„Всички части за това превозно средство, независимо дали са вътрешни или от доставчици, трябва да бъдат проектирани и произведени с точност под десет микрона“, пише Мъск. „Това означава, че всички размери на частите трябва да са точни до третия знак след десетичната запетая в милиметри, а допустимите отклонения трябва да бъдат посочени в едноцифрени микрони“, добавя предприемачът.

Адриан Кларк, дизайнер на автомобили и автор в The Autopian, споделя, че очакванията на Мъск може да са „неосъществими за производство“, като се има предвид как производителите на автомобили обикновено разполагат с цял милиметър при допускане на разлики в размерите на отделните части от каросерията.

Кларк също така добавя, че Мъск трябва да вземе предвид термичното разширение и свиване на пикапа по време на производствения процес и при последвалата експлоатация на превозното средство.

Каросерията на Cybertruck от неръждаема стомана представлява друго предизвикателство за производството.

Радж Раджкумар, професор по електротехника и компютърно инженерство в университета „Карнеги Мелън“, посочва, че материалът не осигурява толкова голяма гъвкавост, което е жизненоважно за превозните средства по време на инцидент и ще изисква специални техники за заваряване.


0 от 500
  • #19
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Хех, Тесльо, нима те учудва огромния брой безумци по света? Нищо чудно няма - само погледни пазарната капитализация на Тесла. Впрочем, за какво алуминиево шаси говориш? Нали пропагандата беше че конструкцията ще е "революционен" екзоскелет? Каква стана тя, Мъски пак ли се е увъртял в лъжи? Ха-ха-ха!
  • #18
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    :)
  • #17
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Той Мъск казва че 2 години ще гонят макс производствен капацитет от 250к, а софиянеца и др вече сложиха тигана за милиони продажби. А на този брониран екзо скелет искам да му видя официалния краш тест, за който Мъск преди месеци каза wait for it...
  • #16
    2 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 15. Какво точно искаш да кажеш с това свое изказване? Че 2 милиона са резервирали пикапа, за да го продадат на двойна цена на следващите чакащи? Като например тези които са резервирали пикапа тази година, при положение че със сигурност знаят че преди тях има два милиона вече записани при обещан производствен капацитет 250 000 годишно? Те на кого ще продадат пикапа на двойна цена? Освен това, нима твърдиш, че кой купил купил преди 10 години iPhone и оттогава никой не го търси? Обоснови се?
  • #15
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Преди 10 години беше същото с и-фона, хората се "избиваха" да правят предварителните поръчки защото знаеха че след първата партида следващата се бави около месец. Помним опашките 2 дена преди пускането в продажба. Какво залагаш, че 2 седмици преди да доставят първите бройки, вече ще са в Интернет на двойна цена.
  • #14
    5 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ако оставим откровено грозния външен вид, то идеята за този пикап е гениална. Да направиш работен кон, който на практика е вечен и можеш да го завещаеш на правнуците си във фермата. 3 мм неръждаема ламарина е практически неуязвима. Шасито е отлято от алуминий и също не може да корозира. Четири двигателя са почти неубиваеми, въпреки че може да бъдат писани като консуматив за всеки милион километра. Единственото слабо място е другия консуматив - батерията на всеки половин, 1 или 2 милиона км.
  • #13
    3 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Шваба, трябва да има много шегобийци, защото когато тесла модел 3 разби всички рекорди за първоначални поръчки като получи 500 000 поръчки преди производството се говореше, че надали този рекорд може да бъде подобрен някога, но тази шега получи 2 милиона първоначални поръчки.
  • #12
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Стиви Уондър ( преди 1 година )
    Аз си поръчах две.
  • #11
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Хех, това недоразумение пикап с форма на ковчег наистина ли щяло да излиза? Аз, като човек със здрав разум, все си мисля че това е някаква първоаприлска шега..
  • #10
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Последния Софиянец ( преди 1 година )
    Доскоро фалирвахте Тесла всяка седмица , а сега се радвате , че Тесла още не е изкарала пикапа ?!? Само дето пикапа идва , а с него и поредния милион в продажбите ! Още ли ви е смешно ? А дизела и бензина скоро ще станат 4 лв , а моя ток отдавна се е изплатил и карам без пари ! Още ли ви е смешно ?