IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota: Хората най-после виждат реалността за електромобилите

Все повече производители „бият тревога“ след забавянето на ръста на продажбите

Вече бившият президент и главен изпълнителен директор на Toyota - Акио Тойода, отдавна отрича електромобилите като единственият път пред автомобилната индустрия. Именно това беше основната причина, поради която той се оттегли от поста си по-рано тази година, но остана в компания като председател на Управителния съвет.


Toyota


Сега Тойода отново атакува случващото се, а причината е забавянето на ръста на продажбите на електромобили през последните месеци. „Казах ви какво ще се случи. Хората вече виждат реалността на този нова технология и това показва, че позицията на Toyota е била правилна. Има много други начини да изкачите планината, която постига въглеродна неутралност", коментира една от най-големите фигури в индустрията пред репортери на изложението Japan Mobility Show в Токио.

Въпреки че ръстът на продажбите на електромобили се забавя, пазарът все още расте. Wall Street Journal съобщава, че глобалните продажби на електрически превозни средства са нараснали с 63% през 2022 г., но са се забавили до 49% през 2023 г. Факт е обаче, че редица големи производители промениха, при това сериозно, електрическите си планове.

GM, например, обяви, че отлага производството на предстоящата гама от електрически автомобили, която включва Chevy Equinox EV, Chevy Silverado EV и GMC Sierra Denali EV. Изпълнителният директор на GM Мери Бара каза, че краткото забавяне ще „направи тези автомобили по-ефективни и по-евтини за производство, и следователно по-печеливши“. Концернът също така се отказа от целта да произведе 400 000 електромобила до средата на 2024 г., въпреки че крайната цел - 1 милион електромобила до 2025 г., засега остава.

Най свой ред Ford съобщи, че забавя производството на своя електрически пикап F-150 Lightning. Дори лидерът в сегмента - Tesla, не изпълни очакванията за продажби през тримесечието и отчете по-ниски печалби от очакваното.

Според Тойода това е доказателство, че „ако регулациите са създадени въз основа на идеали, обикновените потребители са тези, които страдат.“ По време на неговия мандат като главен изпълнителен директор, Toyota беше класирана като третата компания, която възпрепятства усилията за ограничаване на изменението на климата, като само петролните гиганти ExxonMobil и Chevron са преди нея.

Не само регулаторите обаче настояват за електрически превозни средства. Инвеститорите все повече виждат технологията като бъдеще, като това се дължи основно на успехите на Tesla. Наследникът на Тойода като главен изпълнителен директор - Коджи Сато, превърна разработването на достъпни електромобили в приоритет и на Японското изложение за мобилност автомобилният производител показа няколко изцяло електрически концепции.

Акио Тойода обаче смята, че силата на японската автомобилна индустрия се дължи на нейният огромен опит и на това, че се учи от провалите, които е допуснала. При Toyota това важи и за първия електромобил - bZ4X, който се оказа провал най-вече заради слабия пробег. В компанията обаче могат да разчита на успеха на хибридните превозни средства, които да се превърнат в мост към електрическата ера. Техните продажби в момента растат и Toyota смята да се възползва максимално от това, като остави, поне засега, електромобилите на заден план.


0 от 500
  • #41
    1 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Докато в Тойота и Фолксваген се чака 1 година за доставка на автомобил с двг,при останалите марки срока е 3-6-9 месеца и отстъпка няма." Това според тебе предимство или недостатък е спрямо Тесла за която няма чакане, защото продават всичко което могат да произведат и регулират търсенето с увеличаване и намаляване на цените?
  • #40
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    Лично за мен е без значение.Докато чакам 6 месеца за Пежо или година за Фолксваген или Тойота,ще си карам стара кола.
  • #39
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    Зависи от гледната точка.За производителите на електромобили това значи не произвеждай повече,няма къде да ги продадеш.За производителите на автомобили с двг това значи не можем да насмогнем на търсенето.За клиентите на електромобили е добре,че няма да чакат.За феновете на двг ще се наложи да чакат.Въпрос на избор.
  • #38
    3 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Докато в Тойота и Фолксваген се чака 1 година за доставка на автомобил с двг,при останалите марки срока е 3-6-9 месеца и отстъпка няма." Това според тебе предимство или недостатък е спрямо Тесла за която няма чакане, защото продават всичко което могат да произведат и регулират търсенето с увеличаване и намаляване на цените?
  • #37
    1 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Акио Тойода: "Аз не ви ли казвах че така ще стане?" Но нее, тесльофренията продължава да блее за 20 милиона продажби през 2030-та" А ти разбираш ли какво ти казва човека? Казва че не бил съгласен с мен че това ще стане през 2030 година, защото търсенето се било забавило и щяло да стане през 2032 година. Да не мислиш че говори за отлагане?
  • #36
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Турбо ( преди 1 година )
    Във всеки представителства за автомобили в България имат електрически автомобили в наличност, които се продават с отстъпка.Докато в Тойота и Фолксваген се чака 1 година за доставка на автомобил с двг,при останалите марки срока е 3-6-9 месеца и отстъпка няма.
  • #35
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Акио Тойода: "Аз не ви ли казвах че така ще стане?" Но нее, тесльофренията продължава да блее за 20 милиона продажби през 2030-та и какви злодеи били Тойота че не се връзвали на мантрите за светлото батерийно бъдеще на свети Илон..
  • #34
    3 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Мити4ен,като ти паркира някой на "паркомястото" което е общинска собственост,как ще зареждаш?" На зарядната станция на съседното общинско паркомясто. Пропусна факта със зарядни станции на всяко едно паркоместо - частно общинско служебно, на всеки паркинг. 2 милиона електромобила 2 милиона зарядни станции. Даже може зарядните да са повече.
  • #33
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Мечо ( преди 1 година )
    Бате каде ша сложиш контактя ,да додем да са фключим родата.
  • #32
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Мити4ен,като ти паркира някой на "паркомястото" което е общинска собственост,как ще зареждаш?