IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota: Хората най-после виждат реалността за електромобилите

Все повече производители „бият тревога“ след забавянето на ръста на продажбите

Вече бившият президент и главен изпълнителен директор на Toyota - Акио Тойода, отдавна отрича електромобилите като единственият път пред автомобилната индустрия. Именно това беше основната причина, поради която той се оттегли от поста си по-рано тази година, но остана в компания като председател на Управителния съвет.


Toyota


Сега Тойода отново атакува случващото се, а причината е забавянето на ръста на продажбите на електромобили през последните месеци. „Казах ви какво ще се случи. Хората вече виждат реалността на този нова технология и това показва, че позицията на Toyota е била правилна. Има много други начини да изкачите планината, която постига въглеродна неутралност", коментира една от най-големите фигури в индустрията пред репортери на изложението Japan Mobility Show в Токио.

Въпреки че ръстът на продажбите на електромобили се забавя, пазарът все още расте. Wall Street Journal съобщава, че глобалните продажби на електрически превозни средства са нараснали с 63% през 2022 г., но са се забавили до 49% през 2023 г. Факт е обаче, че редица големи производители промениха, при това сериозно, електрическите си планове.

GM, например, обяви, че отлага производството на предстоящата гама от електрически автомобили, която включва Chevy Equinox EV, Chevy Silverado EV и GMC Sierra Denali EV. Изпълнителният директор на GM Мери Бара каза, че краткото забавяне ще „направи тези автомобили по-ефективни и по-евтини за производство, и следователно по-печеливши“. Концернът също така се отказа от целта да произведе 400 000 електромобила до средата на 2024 г., въпреки че крайната цел - 1 милион електромобила до 2025 г., засега остава.

Най свой ред Ford съобщи, че забавя производството на своя електрически пикап F-150 Lightning. Дори лидерът в сегмента - Tesla, не изпълни очакванията за продажби през тримесечието и отчете по-ниски печалби от очакваното.

Според Тойода това е доказателство, че „ако регулациите са създадени въз основа на идеали, обикновените потребители са тези, които страдат.“ По време на неговия мандат като главен изпълнителен директор, Toyota беше класирана като третата компания, която възпрепятства усилията за ограничаване на изменението на климата, като само петролните гиганти ExxonMobil и Chevron са преди нея.

Не само регулаторите обаче настояват за електрически превозни средства. Инвеститорите все повече виждат технологията като бъдеще, като това се дължи основно на успехите на Tesla. Наследникът на Тойода като главен изпълнителен директор - Коджи Сато, превърна разработването на достъпни електромобили в приоритет и на Японското изложение за мобилност автомобилният производител показа няколко изцяло електрически концепции.

Акио Тойода обаче смята, че силата на японската автомобилна индустрия се дължи на нейният огромен опит и на това, че се учи от провалите, които е допуснала. При Toyota това важи и за първия електромобил - bZ4X, който се оказа провал най-вече заради слабия пробег. В компанията обаче могат да разчита на успеха на хибридните превозни средства, които да се превърнат в мост към електрическата ера. Техните продажби в момента растат и Toyota смята да се възползва максимално от това, като остави, поне засега, електромобилите на заден план.


0 от 500
  • #54
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "уволниения бивш шеф на Тойота- Тойода, който не представлява компанията!" Ха-ха, лелее! Как точно шефа на борда на директорите не представлява компанията?? Акио е на 66 и мина в пенсия, след безпрецедентно успешно упдавление.
  • #53
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "Не стига ,че заби Тойота в трета глуха линия с неговата мания по.." Ха-ха-ха, ти в ред ли си бе? След Акио, Тойота е най-големия производител, с най-добрата производствена ефективност, най-високите стабилни печалби и най-многото верни клиенти в историята.
  • #52
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    "Неслучайно всички са тръгнали да гонят Тесла по време за производство на автомобил." Стига с тия абсурдни тесларски опорки под статия за Тойота! Я малко здрав разум: Тойота с 375000 служителя произвежда 10 милиона автомобила годишно Това са 26.7 автомобила за човек за ден. Тесла за 2022 - 1.3 милиона със 125 000 човека, т.е. 10.4 автомобила за човек за ден. Кой точно е луд да гони Тесла с тая плачевна производителност??
  • #51
    4 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Тинти, искаш да кажеш че стратегията на Тесла е грешна и трябваше да продължи да си продава по 33 000 автомобила годишно от 2014 година насам и да не се занимава с глупости да увеличава продажбите с 50% годишно? Или пък твърдих че за toyota corolla има по-голямо търсене и затова се чака по година, а продажбите падат, докато за Тесла няма търсене и затова можеш да я купиш след две-три седмици и затова продажбите се качват с 50% годишно. заради липсата на търсене ще да е било! Как не се сетих?
  • #50
    2 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Много малка отстъпка дава. По едно време имаше статия, че в Китай за всеки купен електрически автомобил на toyota, получаваш подарък автомобил с ДВГ. Не се шегувам.
  • #49
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Тойота ( преди 1 година )
    в момента дава 10% отстъпка за електрическата Тойота.
  • #48
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Бустер4о,колко време се чака за Тесла Семи, Сайбъртрък и Роудстър?
  • #47
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    *** що сте ми изтрили коментара бе? МитЕ на въпроса що да чакаш 1 година като може да продават повече - говорихме го преди няколко дни - от един момент нататък инвестирането в нови производствени мощности започва да намалява печалбата - проблем за компанията е не когато има опашка за продукта им - а когато няма :)
  • #46
    1 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Но да се върнем на въпроса. Защо трябва да ги чакаш една година да ти произведат toyota-та, вместо от toyota да започнат да продават по два-три милиона автомобила повече годишно за да няма чакане? На повечето хора няма да им се чака една година за супер луксозна с връх рядка toyota corolla предпочитат да сменят марката. Интересно как Акио Тойода не е видял тази реалност, която виждат хората. Продажбите на corolla намаляват, а най-продаваният автомобил в света е от онзи вид чиито ръст намалявал.
  • #45
    2 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Но пък и производството става много по-бързо отколкото на автомобил с ДВГ. Неслучайно всички са тръгнали да гонят Тесла по време за производство на автомобил. Интересно как останалите произвеждат по 50-100 000 електромобила годишно и им застояват, а за Тесла се чака няколко седмици да ти я произведат и доставят, въпреки че само за последното тримесечие се очаква да продадат половин милион?