IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо електрическият усилвател на волана е по-опасен от сервото на стара кола?

Новото устройство е по-леко и има по-проста конструкция, но това често е проблем

Когато избират модел на употребявана кола, едно от последните неща, за които се замисят хората, е какъв вид е сервоусилвателят на волана. Това обаче е грешка, тъй като с този агрегат може да има доста проблеми.


серво


В последно време време производителите на автомобили започнаха все повече да използват електрическо сервоуправление вместо сервоусилвател на волана. Причината е, че тези устройства са по-леки и имат по-проста конструкция. Тези предимства са важни до момента, в който усилвателят откаже. А това почти винаги се случва, когато гаранцията на автомобила изтече. И тогава собственикът трябва да се справя с проблема със собствени сили.

Накратко - почти всяка част от хидравличния усилвател може да бъде ремонтирана - както хидравлична, така и механична. И това прави връщането към живот на агрегата сравнително евтино от финансова гледна точка. С електрическия усилвател обаче нещата са доста по-сложни. Той се състои от електромотор, контролен блок, кормилна рейка и няколко сензора. В същото време хидравличният усилвател представлява помпа, задвижвана от двигател, система маркуч-клапан и хидравличен силов цилиндър.

Заради спуканите уплътнения мръсотията и влагата попадат върху усилвателя, независимо от вида му, като те провокират корозия на частите. Оттам идва и „почукването на волана“. Кормилната рейка може да бъде шлайфана, регулирана и върната към живот, докато при електрическият усилвател ремонт не е предвиден. Трябва директна смяна, а тя не е евтина.


серво


Устройството разполага и с блок за управление на електрическия сервоусилвател на волана, който често се монтира на самата релса. Често този блок не е защитен по никакъв начин от предмети, летящи изпод колата. И ако камъче удари пластмасовия капак, пораженията са сериозни - влизане на влага, корозия и повреда на електрониката. В случая „лечението“ е едно - закупуване нова устройство заедно с релсата.

Често срещан случай на повреда на електрическия усилвател е попадане на влага в лагера на електромотора, което е последвано с поява на корозия. Шофьорът може да разбере за това от характерно виене. А отстраняването на проблема става по два начина - инсталиране на нов електродвигател с контролен блок или с подмяната на целия агрегат. Само заради един-единствен лагер!

Списъкът с повреди може да бъде удължен, като всички те се решават със скъпа подмяна на агрегата. На фона на това хидравличният усилвател се поправя много по-лесно и което е по-важно - с много по-малко разходи.


0 от 500
  • #9
    18 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    На въпроса от заглавието отговорът е: Защо непрекъснато пишете глyпocтu в този мизерен сайт?
  • #8
    15 rate up comment 1 rate down comment
    до#5 ( преди 6 месеца )
    Ако искаш да ги усещаш нещата не ти трябва нито електрически, нито хидравлика! Така и мускали ще развиеш на ръцете и нищо няма да ти се разваля и ще усещаш всяка неравност по пътя. Обратната връзка ти е гарантирана. Изпитал съм го на няколко модела, както и на няколко камиона без серво. Така, че действай и карай без серво и без електроника! Ти си!
  • #7
    17 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Абе да те питам, Петърчо, при хибридите и електричките пак ли хидравлични рейки да търсим? В кой век живееш?
  • #6
    18 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Петърчо, пак не си си научил урока! При някои модели може и да не може да се смени лагер на електромотор, защото явно е преценено, че е безпроблемен, но при други може. Всяка хидравлична рейка с времето се амортизира, защото е механика. Електрическата може да даде, но може и да не даде дефект, както става обикновено. Променливото усилие при електрическата се постига много лесно, а при хидравликата е сложно. Икономията на гориво пак е в полза на електрическата. За ресурса стана дума.
  • #5
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Хибрид ( преди 6 месеца )
    А за електро-хидравличните да кажете нещо?!Те са един вид хибрид и работят и с ток и с хидравлична течност!
  • #4
    18 rate up comment 13 rate down comment
    Sd ( преди 6 месеца )
    Ел. волана въобще не е по прецизен и внася едно усещане за - липса на усещане какво се случва. Върти се супер леко като чакрък което не е много добре,затова няма и обратна връзка. Изпитъл съм го на няколко модела. Много автожурналисти и мнения на професионални пилоти казват същото. Не всичко ново е по-добро. Много от нещата се правят с цел икономия и по-висока печалба.
  • #3
    31 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    По същата логика да сменум ел. стъклата с ръчки, защото моторчетата могат да изгорят, а са скъпи, докато на ръчното отваряне нищо му няма. Абе вие чувате ли се какви глупости пишете! Ел. волана е много по-прецизен и добър от хидравликата. Всеки, който поне малко разбира от автомобили ще ви го каже. Хидравликата в тази система е просто отживелица. Разберете го най-после и стига претопляйте манджата всяка година с подобни глупости.
  • #2
    9 rate up comment 11 rate down comment
    GTE ( преди 6 месеца )
    До сега колкото пъти, а те са доста, съм опитвал с ремонт на хидравличните рейки и помпи, все на места препоръчани и хвалени, еми никога не е било успешно и безпроблемно. Накрая все най-добрият вариант си остава нова рейка или нова помпа, а те са доста цифра. Електрическите също на над 300 000 км са си направо за смяна. А ако акомулаторът е слаб и сутрин в студа съвсем е на 11волта, ако се налагат маневри с електрич1еската рейка и се почват съобщения за грешка.
  • #1
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Цеко ( преди 6 месеца )
    електрическите усилватели се наложиха основно заради циклите за измерване на разход на гориво