IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Седем причини за неочакван шум от сервоусилвателя на волана

За какво трябва да внимавате и как да отстраните появилия се проблем

Някои компоненти и агрегати в автомобила имат старателно повишена надеждност, тъй като животът на тези в автомобила зависи от тяхната здравина и изправност. Един от тези механизми е сервоусилвателя на волана. Нищо обаче не е вечно и рано или късно се счупва. Например, в сервоусилвателя на волана се появяват шумове. Каква е причината и как да действате, след като ги чуете при завъртане на волана, ви разказваме сега.


серво


Хидравликата на волана е много търпелива единица в колата, но не трябва да злоупотребявате с нея. В противен случай тя просто ще бръмчи или дори ще вие, уведомявайки собственика на превозното средство, че се нуждае от обслужване или ремонт. И така, какво причинява странните звуци по време на работа на сервоусилвателя на волана?

Една от причините за появата на досадно бръмчене в сервоусилвателя на волана е "проветряването" на системата. Как е възможно? По-лесно, отколкото можете да си представите. Например, въздух в работния флуид може да се появи поради микропукнатини в захранващите маркучи и дюзи. Пукнатините могат да бъдат толкова микроскопични, че течността няма да изтича от тях, но въздухът влиза в системата, както се казва, с гръм и трясък!

Друга причина може да е липсата на капачка на резервоара на сервоусилвателя. Забравена да се сложи от небрежни майстори, отвита вследствие на вибрации и изгубена някъде по пътя, докато двигателят работи и въздухът вече е в системата. Също така причината за появата на въздушни мехурчета в течността на сервоусилвателя на волана може да е факта, че самата течност не е сменяна дълго време, замърсена е или не е избрана в съответствие с препоръките на производителя на автомобила . В резултат на това може да се пени при изпомпване. И тази ситуация трябва незабавно да бъде коригирана.

Въпреки това, не само въздухът в кормилната уредба може да предизвика бръмчене. Например, недостатъчно ниво на течност може да е причина за въпросните паразитни звуци. В този случай, разбира се, е необходимо да се търси място в системата, откъдето течността я напуска. След елиминиране на пробойната течността се добавя до желаното ниво. Друга причина за бръмченето може да бъде счупена кормилна рейка. За да се възстанови нормалната работа на хидравличния усилвател, е необходимо да се премахне повредата.


серво


Недостатъчното напрежение на задвижващия ремък или пълното му износване също предизвиква бръмчене. В първия случай решението може да бъде простото затягане на ремъка. Второ - води до пълната му подмяна. Ако помпата в системата е повредена, тогава е много лесно да разпознаете нейната повреда не само по бръмченето, но и по това колко трудно става да завъртите волана. В този случай помпата трябва да се смени с нова.

Припомняме обаче, че производителността и животът на сервоусилвателя на волана са много високи. И ако спазвате прости правила по време на работа, тогава системата ще продължи да работи безпроблемно дълго време. Например, не дръжте волана в крайни позиции за повече от 10 секунди, като го завъртите докрай. Помпата може да не издържи такъв тормоз.

Също така, не оставяйте колата с обърнати колела на паркинга. При следващото стартиране на двигателя помпата на сервоусилвателя на волана също ще изпита сериозни натоварвания. Няма нужда да оставяте колелата настрани, освен ако, разбира се, не сте паркирали на наклон и имате проблеми с ръчната спирачка. 

За обобщение ще кажем: Гледайте колата и я слушайте. И ако забележите нещо странно в работата на някои системи, по-добре е да разберете какъв е проблема без забавяне. "По-късно" може да е твърде късно.

0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Само за информация - има един торсионен прът във вала на волана, и той е отговорен за натоварването на помпата на хидравликата (когато не е извит, т.е. волана не се държи с ръцете напънат) помпата на хидравликата не е натоварена, затова няма никакво значение на къде сочи волана когато палите колата. Тъй че тези приказки за натоварване на двигателя при палене са пълна измишльотина.
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Хейтър ( преди 1 година )
    Абе незнам дали са снимали електрическа система или не ама говорим за 2 проблема а не за 7
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    //// ( преди 1 година )
    Хм...ами проблем в помпата и за това да бучи? Или явно само при наличието на въздух бучи? Да ви имам и за специализираният сайт!
  • #2
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Генчо ( преди 1 година )
    "Разбирачите", които пишат статиите са сложили снимка на кола, която е с електрически усилвател, Mitsubishi Outlander от 2019-20г. Интересно защо не се информирате преди да пишете и слагате снимки, които не отоговарят на истината.
  • #1
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    От 12 г си купувам коли без серво и нямам подобни проблеми. Препоръчвам на всеки да си взема такива и да забрави за допотопното серво.