Интересът към електрически превозни средства не намалява, дори напротив, и затова едва ли някой е изненадан, че Tesla запазва първото място като най-ценната автомобилна компания на планетата. Освен това тя задава и темпото при изграждане на инфраструктурата, тъй като все повече производители възприемат нейния Северноамерикански стандарт за зареждане (NACS) на електрически превозни средства.
Нещо повече - мотивацията на шофьорите се променя с голяма скорост, тъй като новите поколения изповядват различни ценности в сравнение със своите предшественици. Новите потребители търсят производители на автомобили, които въвеждат екологично чисти иновации в своите модели, като същевременно продължават да представят изключителен дизайн.
В крайна сметка, именно електрическите превозни средства представляват олицетворение на авангардните технологии, което е от допълнителна полза на техните производители. В същото време обаче и старите автомобилни компании има накъде да растат, тъй като именно те са тези, които са в състояние да доставят своите продукти по-ефективно с оглед на тежките глобални условия.
По-интересното в случая е, че общата пазарна капитализация на автомобилните производители от второ до девето място е по-малка от тази на лидера в класиране. Също така трябва да се отбележи и навлизането на китайските компании, като една от тях дори попада сред трите най-скъпи.
Топ 10 на най-ценните автомобилни компании (ГАЛЕРИЯ):