Задачата да се изберат дори 10-те най-добри двигатели, разработени в Русия, изглежда лесна на пръв поглед. Но тъй като прегледът на наличните предложение обхваща не само масовите автомобили, но и тези, които така и не стигат до пазара, задачата стана значително по-трудна. На помощ идват автомобилните експерти Влад Самарин и Михаил Баландин, които предлагат по пет двигателя и съответната обосновка.
10-те най-добри автомобилни двигатели, произведени в Русия (ГАЛЕРИЯ):
ЗМЗ-4022.10
Вероятно се питате какво прави този двигател на Волга тук? Той се сдобива с прякора „шлеп“ заради размерите на каросерията и характеристиките на управление. В крайна сметка неговият четирицилиндров двигател се отличава не само с архаичния си дизайн с по-нисък разпределителен вал, но и с не най-забележителната мощност - от 70 к.с. за 21-цата до около 100 к.с. за ГАЗ-24.
През втората половина на 70-те години обаче заводът в Горки активно започва да разработва нов модел, който трябва да има различен двигател. Другият е осемцилидрнов и V-образен, а не редова 4-ка, както при предишните модели Волга. Идеята за инсталиране на V8 двигател на Волга обаче бързо бива изоставена, което се дължи и на кризата с горивото.
Вероятно се питате какво прави този двигател на Волга тук? Той се сдобива с прякора „шлеп“ заради размерите на каросерията и характеристиките на управление. В крайна сметка неговият четирицилиндров двигател се отличава не само с архаичния си дизайн с по-нисък разпределителен вал, но и с не най-забележителната мощност - от 70 к.с. за 21-цата до около 100 к.с. за ГАЗ-24.
През втората половина на 70-те години обаче заводът в Горки активно започва да разработва нов модел, който трябва да има различен двигател. Другият е осемцилидрнов и V-образен, а не редова 4-ка, както при предишните модели Волга. Идеята за инсталиране на V8 двигател на Волга обаче бързо бива изоставена, което се дължи и на кризата с горивото.