IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Наследникът на Opel Insignia ще се прави в Италия

Плановете за производство на бъдещи модели на концерна Stellantis готвят и други изненади

Stellantis се сбогува с Insignia миналата година, когато производството на популярния автомобил от среден клас приключи във фабриката на Opel в Рюселсхайм. Планирано е да има наследник на съперника на VW Passat, но за изненада той няма да се произвежда в Германия - моделът от следващо поколение ще се сглобява в Италия. Според достоверна информация новият модел ще се произвежда във фабриката в Мелфи, където Jeep Compass също ще продължи да се произвежда в следващата си генерация.


Opel Insignia


Три допълнителни модела ще бъдат произведени в завода в Южна Италия - Stellantis възнамерява да прави там новото поколение DS 9, както и DS 7 заедно със сродния модел на Lancia. Що се отнася до моделите, които се правят там към момента Fiat 500X, Jeep Compass и Renegade поетапно ще излизат от производство през 2024 и 2025 г., според местните синдикати.

Очаква се новите Insignia и DS 9 да бъдат с каросерия тип лифтбек с пет врати, а DS 7 да получи изцяло електрически наследник, но отново ще бъде SUV. Opel вече намекна посоката, в която иска да поеме с концепциите Manta-e и Experimental, предвещавайки изцяло електрическо бъдеще със свеж дизайнерски език.

Радостна новина е, че автомобилният конгломерат изпълнява обещанието си да възроди Lancia, след като легендарната марка беше ограничена до италианския пазар и един-единствен модел – остарелия Ypsilon. Изглежда, че Lancia ще стане следващата боледуваща традиционна италианска марка след Alfa Romeo, която най-накрая ще се възползва от сериозна парична инжекция от страна на концерна-майка. DS, Fiat и Abarth също не са пренебрегнати, тъй като скоро се очакват нови модели и от тях.


Opel Insignia


Поддържането на всички тези марки живи е скъпо начинание, но Stellantis се стреми да разпредели разходите, като прави сродни автомобили, подобни на това, което VW Group прави със забележим успех от десетилетия. Очакваната нова вълна от модели от следващо поколение ще започне през 2024 г. и ще продължи до 2026 г. Заводът Мелфи разполага с необходимия производствен капацитет, като се има предвид, че е произвел 393 000 автомобила през 2015 г. (най-добрата му година), но само 163 646 автомобила през 2021 г.

0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 5 rate down comment
    стар Opel-джия ( преди 7 месеца )
    Не чак, '29-та, "Дрън дрън", защото до '2017-та в Рюселсхайм германците си имаха и инженерни, и дизайнерски отдели и самостоятелна визия за това как трябва да изглеждат европейските модели (съвсем малко общо можеше да се намери с Бюиците и малко повече със СААБите). Ще кажеш "Ама сега корубата и интериорите са различни от тези на Пежата и Ситроените" и ще си прав, ама аз не искам франсе да ми "дава тон" за платформата, окачването, двигателите и електрониката, защото видиш ли били невидими...
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Дрън дрън ( преди 7 месеца )
    Че Опел беше на ГМ какво значи истинскимопел да се върнат 29-та ли
  • #3
    4 rate up comment 3 rate down comment
    стар Opel-джия ( преди 7 месеца )
    Съгласен съм, Тинтири. Нищо не остана от философията на "Дипломат" -> "Омега"/"Вектра" -> "Инсиньа". Не, че и GM много се грижеха за марката, ама под Пежо/Стелантис вече тотално се обезличиха. И не, "това, което VW Group прави със забележим успех от десетилетия" - да лепи различни емблеми на еднакви коли - не е никак желано. По-добре да преминаваме към тотално други марки, отколкото да се залъгваме, че караме Пежо със "светкавица" на капака. Че пък и електрокар. R.I.P. OPEL - '2017.
  • #2
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    "...Радостна новина е, че автомобилният конгломерат изпълнява обещанието си да възроди Lancia,..." щеше да е радостна ако това беше нов автомобил а не ребрандирано Пежо (не казвам че Пежо са лоши коли, само че им се събраха много клонинги). Също, хубаво е, че Инсигнята ще има наследник, но каква полза като избора ти е между 1.2 3 цил 130 коня и плъг ин за 100+ хил.
  • #1
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 7 месеца )
    Това БЕШЕ една много добра кола. Карах известно време GSIка, най-добрата ми кола. Най-добре е просто да убият Опел окончателно, вместо да се гаврят с името и останките!!!