IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Stellantis иска намаляване на теглото на батериите

За целта концернът ще работи в тясно сътрудничество с външни специалисти и доставчици.

Stellantis ще се стреми да намали наполовина теглото на батериите в своите бъдещи електромобили, за да ги направи сравними по тегло с колите, задвижвани от ДВГ. За да постигне целта си, групата работи с няколко компании за технологии за батерии, проучвайки подходящи химикали.


Stellantis CATL


При откриването на новия технологичен център за батерии Mirafiori в Торино, Италия, инженерният шеф на групата Нед Кюрик каза пред Autocar, че днешните батерии са твърде тежки и че леките батерии и ефективните клетъчни опаковки са жизненоважни за напредъка на електрическата мобилност. Настоящите литиево-йонни батерии са сред най-тежките компоненти в електромобилите и теглото може да повлияе неблагоприятно на производителността, ефективността и безопасността.

По-рано през 2023 г. Stellantis инвестира в калифорнийската компания за батерии Lyten, която разработва леки литиево-серни батерии. Базираната в Сан Хосе компания претендира за по-ниски разходи за материали, 60% намаление на теглото и устойчивост на термични загуби.

Също така се споменава намаляването на потреблението на никел, манган, кобалт и графит. Кобалтът има категорично документирани отрицателни въздействия върху хората и околната среда и няколко компании се отдалечават от него. Stellantis споменава натриево-йонните батерии като възможна алтернатива. Китайският производител CATL разработи натриево-йонна батерия от първо поколение и твърди, че има висока енергийна плътност, възможност за бързо зареждане и подобрена термична стабилност. Съобщава се, че китайският държавен производител на автомобили Chery е първият автомобилен производител, който използва натриево-йонните (Na-ion) батерии на CATL.

Stellantis наскоро откри своята нова лаборатория за разработка и тестване на батерии на стойност 43 милиона долара в Торино миналата седмица. С площ от 8000 квадратни метра, групата твърди, че е един от най-големите европейски центрове за тестване и разработка на батерии. Работниците в съоръжението ще наблюдават стрес тестовете, тестовете за издръжливост, разработката и калибрирането на софтуера на системата за управление на батерията, както и ще търсят начини за оптимално рециклиране.

0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Факт ( преди 1 година )
    Намаляване на тегло означава по малък капацитет в днешно време.
  • #8
    2 rate up comment 3 rate down comment
    до 6 ( преди 1 година )
    Има 400 кг разлика по 2 причини. Едната е, че БМВ използват смесена платформа, която не е проектирана специално за ел. Втората е, че чисто технологично, БМВ все още не са постигнали ефективността на задвижващата система на Тесла и им се налага да монтират много по-голяма батерия, за да постигнат същия пробег. Тесла в момента предлага паритет по тегло с аналогичен автомобил с ДВГ, но е единствена.
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До 2.Тсралесльо,пак свободно съчинение.1.Опел Корса 1,2 75 к.с тежи 980 кг.2.Опел Корса 1,2 100 к.с тежи 1090 кг3.Опел Корса 1,5 д 102 к.с тежи 1090 кг.4.Опел Корса 50 квтч тежи 1455 кг.Електрокара тежи между 365 и 475 килограма повече от бензинката и нафтенката. Електрокара има два пъти по малък пробег и то с малка батерия.За други марки и модели да ти вадя ли информация
  • #6
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 2 - Обясни ми тогава, защо BMW i7 бензин и BMWi7 газ имат почти еднакво тегло, а i7 на ток е с 400 килогарам по-тежка от тази на гориво? Как ли и е "динамиката" на пътя.
  • #5
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    2-ри, не ми обяснявай, че 150кг+ на колата, нямат разлика в пътното поведение, дори и да са сложени на пода. А празния кош отпред, не ми говори, какъв буфер ще е при челен удар. Само една празна глава може да роди подобна глупост.
  • #4
    3 rate up comment 3 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    До три. При 10 кг литий в батерията на един електромобил, с каквото и да го заместят няма да има кой знае каква промяна в теглото на батерията.
  • #3
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Литият е най-лекият метал. Вярно, има и други метали в батерията, но са метали и теглото им няма как да бъде намалено. Вместо това, може да се увеличи енергийната плътност, т.е. анодът и катодът да могат да съхраняват повече свободни електрони със същото количество метал. Тогава в пакета батерии могат да се намалят клетките и така да се намали теглото. В момента има технологии, които позволяват поне двойна плътност. В по-далечно бъдеще, може да стигне 3-на или 4-на.
  • #2
    7 rate up comment 4 rate down comment
    PLAID ( преди 1 година )
    При колите не е драма. 4-цилиндров едновалов бензинов чугунен мотор с турбо ти е 225 кила; тypeн отпред в коша като чувал с картофи, каквато му е и динамика по завоите. Дизелите още по-тежки. При челен гледа да влезе при пътниците да ги помете като торпедо. Батериите са средно 400 кила (60 кВтч) и са ниско долу в пода за едно идеално 50:50 (защо екзотиките са с централно-разположен мотор). Отпред се освобождава втори багажник и голяма деформационна зона да пази народа. 175 кила = 1 преял колега
  • #1
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А дано, ама надали.. НО да видим, какво ще направят.