Реалността в автомобилния свят е, че електрическите задвижвания започват да превземат пазара. Бумът в продажбите на електрически и хибридни автомобили пред последните години говори ясно за това. Техният незабавен въртящ момент, авангардната технология и непрекъснато нарастващият им пробег са само някои от многото причини, поради които купувачите започват да се отказват от двигателя с вътрешно горене.
Въпреки това, много ентусиасти се съпротивляват на тази вълна от нови задвижвания, избирайки вместо това класическите автомобили, задвижвани с бензин. От различните конфигурации на двигатели с вътрешно горене, фаворит на публиката е ръмжащият V8. Нищо не може да се сравни с вълнението, което предизвиква ревът на V-образния двигател с осем цилиндъра.
Въпреки че за мнозина V8 двигателят се свързва с рева на американските muscle cars (клас автомобили със спортни купета и мощни двигатели, придобили огромна популярност в САЩ през 60-те и 70-те години на миналия век – бел. ред.), някои от най-невероятните двигатели в този формат идват от Европа.
И макар европейският спортен автомобил също да е изправен пред много предизвикателства, включително регламентите за емисиите, той все пак е успял да представи някои от най-сложните V8 двигатели, създавани някога.
Независимо дали става въпрос за двигател в луксозен автомобил или за такъв, разположен под капака на умопомрачителни суперколи, Европа може да е похвали с дълъг списък от V8 "бижута".
10 от най-могъщите V8, произведени в Европа (ГАЛЕРИЯ):
Максимална мощност: 814 конски сили
Въпреки че много други британски марки са известни със своите изискани образи, McLaren е разработил идентичност като автомобилен производител с поглед към технологичния напредък. Използвайки технологията на Формула 1 в много от своите автомобили, McLaren разработва някои от най-модерните задвижвания в света, включително M840T.
Тук може да се отбележат стоп-старт системата, директното впръскване на гориво и смазване със сух картер. Освен това M840T се движи перфектно по границата между ефективност и производителност. Велик пример за това е ролята му в задвижването на 720S и 765LT, два от най-технологично напредналите спортни автомобили, излизали някога от Великобритания.