Може да се окаже, че през последните години най-новата тенденция в автомобилния свят е така нареченото „намаляване“, което означава по-малък обем на двигателите с вътрешно горене и дори по-малко цилиндри – три или дори два. Истината е, че в историята на автомобилите има много видове двигатели, които са съществували, като някои са много любопитни и необичайни.
Има атмосферни, с турбокомпресор, с компресор и дори хибриди с електромотори. В случая искаме обаче ще стане дума само за тези, които са имали по-особена конфигурация с необичайно разположение на цилиндрите. Някои, на практика, дори не са били използвани или никога не са достигали масово производство, докато други са се появили в малък тираж и са се превърнали в „редки птици“. Ето и някои от най-забележителните от тях.
10 от най-необичайните двигатели в историята (ГАЛЕРИЯ):
Смятан за първия автомобил в историята, Benz Patent-Motorwagen, произведен от Карл Бенц през 1885 г., използва четиритактов моноцилиндричен (едноцилиндров) двигател с обем 994 суб см, монтиран точно под седалката за пътниците. Почти десетилетие по-късно - през 1894 г., Бенц произвежда 25 бройки от своя автомобил с мощност между 1,5 и 3 к.с. Има и версии с по-голям работен обем (Тype II, Type III...).
През годините едноцилиндровите двигатели са били използвани в малки и градски автомобили, но във всеки случай това не е много често срещан двигател. Той се използва най-вече в света на мотоциклетите.