Америка обича скоростта. През 60-те и 70-те години на миналия век може би са произведени най-смелите и редки muscle cars (вид автомобили със спортно купе и мощни двигатели, придобили особено голяма популярност в САЩ през 60-те и 70-те години на миналия век), оборудвани с големи V8 двигатели, щедри на въртящ момент, въпреки че 80-те години имат своя принос в развитието на тези мощни машини – коли, които едновременно са бързи и отговарят на по-строгите изисквания за контрол на емисиите. И зад тези сериозни конски сили има някои изненадващи истории.
Десет малко известни факта за американските muscle cars (ГАЛЕРИЯ):
В края на 60-те и началото на 70-те години NASCAR се намира в своята златна ера. Автомобилните производители се отнасят сериозно към състезанията със стандартни автомобили и залагат на двигатели и каросерии за състезания, които често са твърде непрактични за ежедневието.
Всичко, което компаниите трябва да направят, е да продадат 500 от тези радикални коли и да ги пуснат в NASCAR. Boss 429 Mustang е точно такъв звяр. Въпреки че Mustang не се състезава в Nascar, двигателят под капака му (V8, 429 Нм въртящ момент и 375 к.с.) е създаден за такива условия. Проблемът е, че този двигател не се представя добре на улицата. По-бавен е от другите мощни представители Mustang по това време. Насоченият към NASCAR двигател V8 е чудовищно голям и не се побира в двигателния отсек на стандартен Mustang.
За да реши проблема, Ford наема Kar Kraft. Компанията мести кулите на амортисьора, разширява предницата с помощта на уникални компоненти, мести акумулатора в багажника и монтира по-малък усилвател на спирачките – всичко това, за да направи място за този зверски голям двигател.
Малко известен факт: Всъщност има три различни двигателя за 429, монтирани в Boss 429 между 1969 и 1970. Твърдият S-Code е инсталиран в ранните автомобили и е пълен с части за състезания. Но S-Code имам проблеми с гаранцията поради неправилен процес на сглобяване. Така че се появява T-Code, съставен от по-леки части, който се използва в някои автомобили. По-късната версия A-Code, оборудвана с нов газоразпределителен механизъм, се появява към края на производството на 429.


0