fallback

ЕС се споразумя за смекчаване на Евро 7

Няколко държави, сред които и България, успяха да наложат исканията си

Новият стандарт за вредни емисии . Евро 7, който трябва да влезе в сила през 2025 г. в Европа, от известно време е обект на сериозни критики от страна на водещите автомобилни производители на Стария континент. Някои от негови ръководите дори го обявиха за „безполезен“, тъй като ще накара компаниите им да похарчат огромни средства, за да го покрият, вместо тези пари да бъдат насочени към електрификация.

Недоволството на производителите в крайна сметка даде резултат и министрите от ЕС се споразумяха за смекчаване на новите правила. Освен автомобилни производители срещу предложения по-рано регламент се обявиха и осем страни-членки - Франция, Италия, Чехия, България, Унгария, Полша, Румъния и Словакия, което в крайна сметка доведе до ново решение.

То предвижда да не се прилагат значителни промени в съществуващите стандарти Евро 6 за леки и лекотоварни автомобили. Все пак ще има по-строги разпоредби за автобусите и тежкотоварните автомобили. Въпреки че беше обявено официално, решението все още не е окончателно.Испания, която е ротационен председател на ЕС, представи компромисния текст, който получи одобрението на Съвета на Европейския съюз, съставен от министри на ЕС. Предстои обаче окончателния вид на закона да бъде обсъден и подписан от Европейския парламент и Европейската комисия.

„Вярваме, че с това предложение постигнахме широка подкрепа, баланс в инвестиционните разходи на производителите и подобряваме ползите за околната среда, произтичащи от този регламент“, коментира министърът на индустрията, търговията и туризма на Испания - Хектор Гомес Ернандес.

„Позицията на държавите-членки е подобрение спрямо предложението на Европейската комисия за Евро 7, което беше напълно непропорционално, водеше до високи разходи за индустрията и клиентите, с ограничени ползи за околната среда“, добави директорът на Европейската асоциация на производителите на автомобили Сигрид де Врис.

fallback
  • #27
    до #19 ( преди 1 година )
    Градовете са газови камери не заради Е7, а защото контролните органи не си вършат работата. Минава ГТП всеки тарикат, като даде някой лев в пункта за мерене на изгорелите газове. По този начин стотици хиляди коли без катализатори се движат и кадят ли кадят. Защо не ги спрат тези коли, а ще ми въвеждат все по-строги екологични норми? Къде е логиката едни да тровят, а други малка част да карат коли, които малко замърсяват, а електропитеците да си правят пиари и да налагат електрокари.
  • #26
    PLAID ( преди 1 година )
    Анонимен, без течно гориво ще си нормален чакал, който чака да дойде цистерна. Останалите ще се возят с метро, Leaf, i3 и др., както досега. DHL БГ ще продължи да кара стока с Ford Е-Transit дълга база, както досега. Драма няма.
  • #25
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 21. А ти можеш ли да ми кажеш знанията за евро 8? Още от създаването на евро 1 се знае през колко години ще се минава на по-високо ниво и че изискванията ще се затягат. Ако ги нямаше електромобилите щеше да има и евро 8. Вероятно и въпреки тях ще ги има защото и те не са толкова чисти колкото ги описват и ще има изисквания и за тяхното производство А дори и за финните прахови частици които отделят при движение. Също и изисквания за начина по който се произвеждат. И това ли не знаеш?
  • #24
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 20 ще много добре знаят как още днес да покрият евро-7, но цената на автомобилите ще стане такава че ще станат непродаваеми. Ако го бяха приели, цените на електромобилите щяха да станат по-евтини без реално да са им сваляли цените и това щеше да е краят на ДВГ. Сега отложиха края и удължиха агонията му. На практика сега ще хапят ресурси за производство на ДВГ, вместо да се опитат да наваксат с електромобилите. Поне имаха шансове, големи шансове за разлика от японците. Сега помагат и на тях.
  • #23
    анонимен ( преди 1 година )
    До 20 - Усещат натиска. Наслеението едвам ги трае и нямат това влияние над другите страни, коеот имаха преди 10-15 години. Франция изгуби почти всичките си позиции в Африка, Англия не е част от съюза и каквото и да имаше в Азия, вече не достъпно за Урсула, Турция - видяхме отношението към Урсула. Китайците я пратиха, да си ходи като редова гражданка, когато се присламчи към дъртофила... Този съюз и управниците му става все по-голяма шега. Сега решили, че ще водят "икономическа война" ... хахаха
  • #22
    MythBuster ( преди 1 година )
    Ти да видиш, А какво се произвежда вдига фабриката на Тесла за батерии 2170 в партньорство с panasonic в САЩ? А във двете фабрики за собствени батерии 4680 в САЩ? За да получат субсидиите от държавата, трябва всичко по автомобила да е произведено в Америка. Може да е в Мексико или Канада но в Америка. А освен китайски, голяма част от батериите са и корейски от LG. За модел s и модел x внасяха японски 18650 от panasonic сега не знам дали е така
  • #21
    анонимен ( преди 1 година )
    "Знанията в наши дни не са тайна, стига да не обиждаш човекът който ти ги казва само защото не ти харесват. " -Ако ти тегля една майна на митичния ***, ще станата ли тайна? Искам да ми покажеш, изискванията за Евро 7, от 1970-а. Но само те моля, да не ми остроумничиш! Искам да видя, черно на бяло, знанието, коеот не е тайна, свързано с Евро 7 в сегашният му варинат! Приказваш ПАК, да си ги наосваш и да се изкараш умен, а останалите загубени. Имаш проблем и той не е с колите.
  • #20
    анонимен ( преди 1 година )
    Ахааа, почнаха да се усещат какви глупости натвориха брюкселските зелки и взеха да дават на задна. От години го говоря, че това с евро 7 няма как да стане. Без да съм специалист го знаех, а специалистите чак сега го разбраха. Учудващо е какви специалисти са всъщност. Равносметката е елементарна, че технологиите и развитието на сектора не са стигнали ниво на развитие, което да може да покрие новата екологична норма. Може би след 10-15 г. да стане, но на този етап е абсурд да се случи.
  • #19
    PLAID ( преди 1 година )
    Кой го керти, че градовете са гaзови камери? Богатото е в къщи на въздух и слънце, pобът да се трови долу. София - малкия Шанхай: по Сливница и Сточна се минава само с противогаз. Бракувани дизели с автовози - граби народее
  • #18
    анонимен ( преди 1 година )
    Митичен...без течно гориво ще си пешеходец или колоездач.Златото е инвестиционен ресур,но то не се яде и не става да те превози до село.
fallback
Последни