fallback

ЕС се споразумя за смекчаване на Евро 7

Няколко държави, сред които и България, успяха да наложат исканията си

Новият стандарт за вредни емисии . Евро 7, който трябва да влезе в сила през 2025 г. в Европа, от известно време е обект на сериозни критики от страна на водещите автомобилни производители на Стария континент. Някои от негови ръководите дори го обявиха за „безполезен“, тъй като ще накара компаниите им да похарчат огромни средства, за да го покрият, вместо тези пари да бъдат насочени към електрификация.

Недоволството на производителите в крайна сметка даде резултат и министрите от ЕС се споразумяха за смекчаване на новите правила. Освен автомобилни производители срещу предложения по-рано регламент се обявиха и осем страни-членки - Франция, Италия, Чехия, България, Унгария, Полша, Румъния и Словакия, което в крайна сметка доведе до ново решение.

То предвижда да не се прилагат значителни промени в съществуващите стандарти Евро 6 за леки и лекотоварни автомобили. Все пак ще има по-строги разпоредби за автобусите и тежкотоварните автомобили. Въпреки че беше обявено официално, решението все още не е окончателно.Испания, която е ротационен председател на ЕС, представи компромисния текст, който получи одобрението на Съвета на Европейския съюз, съставен от министри на ЕС. Предстои обаче окончателния вид на закона да бъде обсъден и подписан от Европейския парламент и Европейската комисия.

„Вярваме, че с това предложение постигнахме широка подкрепа, баланс в инвестиционните разходи на производителите и подобряваме ползите за околната среда, произтичащи от този регламент“, коментира министърът на индустрията, търговията и туризма на Испания - Хектор Гомес Ернандес.

„Позицията на държавите-членки е подобрение спрямо предложението на Европейската комисия за Евро 7, което беше напълно непропорционално, водеше до високи разходи за индустрията и клиентите, с ограничени ползи за околната среда“, добави директорът на Европейската асоциация на производителите на автомобили Сигрид де Врис.

fallback
  • #37
    Гост ( преди 1 година )
    До 30.Ами хайде бустер4о,купи си Тесла стига си отлагал.Защо продължаваш да влагаш пари в нафта?
  • #36
    анонимен ( преди 1 година )
    Преди няколко години имаше едно изследване Англия което установи че замърсяването от гумите е 2000 пъти по голямо от замърсяването от двигателите. Става въпрос за обема на финните прахови частици които се отделят в атмосферата при износването на автомобилните гуми. И това е само едно нещо! Ами производствата на всичките тези компоненти? През колко процеса се преминава докато стигнем от суровини до готови компоненти?
  • #35
    анонимен ( преди 1 година )
    Дори Тесла не може да покрие стандартите на Евро 7! Тука е нужен много задълбочен анализ. Това е нещото от което дори политиците които ни налагат Евро 7 се страхуват. Страхуват се защото ще лъсне голата истина че няма такова нещо като въглеродна неутралност. В нашата затворена система и биосфера можем само да местим емисиите от едно място на друго. Просто замитаме мръсотията под килима и се правим че не съществува.
  • #34
    анонимен ( преди 1 година )
    Електрическите коли в момента също не отговарят на Евро 7.
  • #33
    MythBuster ( преди 1 година )
    Making a looooot of assumptions here :) Напротив! Все още има жигулита, които се движат по улиците. Освен това всеки един автомобил си е актив който можеш да продадеш отново и отново и отново и отново и отново и отново и накрая да отиде за скрап а ценните му материали като алуминий стомана, мед и т.н. да останат в държавата и да се ползват отново и отново и отново и отново, точно както ще стане с батериите и фотоволтаиците внесени от някъде. Какво остава от милиардите харчени за горива?
  • #32
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 29. Разбира се, че се знаело! Точно както сега се знае за евро 8 евро 9 евро 10. Да не мислиш, че няма да погнат електромобилите? Това е все едно да не знаеш че един ден ще дойде 2035 година? Или която и да е там година през която ще забранят ДВГ? КАКВО ЗНАЧЕНИЕ ИМАТ ПОДРОБНОСТИТЕ? По онова време се вярваше че ДВГ ще бъде заменен от водородът, но се знаеше за края на ДВГ. Можеш да попиташ феновете на toyota от 2000 година ! Обещаваха това да се случи още през 2020.
  • #31
    Мене да ме питаш ( преди 1 година )
    "Правиш ли разлика между жигулито на дядо ти което Още е в движение на 1 милион километра и ти е оставил в наследство и 100-те хиляди литра бензин които са стрували повече от жигулито, които е дал за да се движи? " - Making a looooot of assumptions here :)
  • #30
    MythBuster ( преди 1 година )
    Това е същото като мобилните оператори които ти дават само срещу един лев смартфон. Единственото условие е да плащаш 50 лв месечна такса две години. Какво значение има дали ще си купиш електрически или бензинов автомобил за същите пари? Разликата идва после. За 1 милион километра трябва да се внесат 60 000 литра гориво за 180 000 лв, половината от които ще изтекат от България завинаги или 18 000 за фотоволтаици, които да произвеждат ток за 100 000 км/год 30 г. - 3 милиона километра
  • #29
    анонимен ( преди 1 година )
    До 25 - НЕ МИ ГОВОРИ ТАКА! Нито ти знаеш какви са изискванията, нито аз, но ТИ се правиш на интересен. НЕ, не се е знаело за Евро 7. Това си е твоя измищльотина. Ти просто желаеш, да си защитиш някаква позиция, и да излезеш прав. Но тук, специално за това, сгреши!
  • #28
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Митичен...без течно гориво ще си пешеходец или колоездач.Златото е инвестиционен ресур,но то не се яде и не става да те превози до село."И тебе да те питам, правиш ли разлика между батерия, чиито материали си остават твои и токът който също е ресурс? Правиш ли разлика между жигулито на дядо ти което Още е в движение на 1 милион километра и ти е оставил в наследство и 100-те хиляди литра бензин които са стрували повече от жигулито, които е дал за да се движи?
fallback
Последни