fallback

ЕС се споразумя за смекчаване на Евро 7

Няколко държави, сред които и България, успяха да наложат исканията си

Новият стандарт за вредни емисии . Евро 7, който трябва да влезе в сила през 2025 г. в Европа, от известно време е обект на сериозни критики от страна на водещите автомобилни производители на Стария континент. Някои от негови ръководите дори го обявиха за „безполезен“, тъй като ще накара компаниите им да похарчат огромни средства, за да го покрият, вместо тези пари да бъдат насочени към електрификация.

Недоволството на производителите в крайна сметка даде резултат и министрите от ЕС се споразумяха за смекчаване на новите правила. Освен автомобилни производители срещу предложения по-рано регламент се обявиха и осем страни-членки - Франция, Италия, Чехия, България, Унгария, Полша, Румъния и Словакия, което в крайна сметка доведе до ново решение.

То предвижда да не се прилагат значителни промени в съществуващите стандарти Евро 6 за леки и лекотоварни автомобили. Все пак ще има по-строги разпоредби за автобусите и тежкотоварните автомобили. Въпреки че беше обявено официално, решението все още не е окончателно.Испания, която е ротационен председател на ЕС, представи компромисния текст, който получи одобрението на Съвета на Европейския съюз, съставен от министри на ЕС. Предстои обаче окончателния вид на закона да бъде обсъден и подписан от Европейския парламент и Европейската комисия.

„Вярваме, че с това предложение постигнахме широка подкрепа, баланс в инвестиционните разходи на производителите и подобряваме ползите за околната среда, произтичащи от този регламент“, коментира министърът на индустрията, търговията и туризма на Испания - Хектор Гомес Ернандес.

„Позицията на държавите-членки е подобрение спрямо предложението на Европейската комисия за Евро 7, което беше напълно непропорционално, водеше до високи разходи за индустрията и клиентите, с ограничени ползи за околната среда“, добави директорът на Европейската асоциация на производителите на автомобили Сигрид де Врис.

fallback
  • #57
    анонимен ( преди 1 година )
    Аз като съм казвал че електричка без гараж е безмислена точно ти ми обясняваше как има евтини гига чарджъри и как ще ходя до ВЕИ парка на евтин ток. Сега обаче точно ти го даваш този довод
  • #56
    анонимен ( преди 1 година )
    Нещо много като антиелектрик ми звучиш. Ама малко километри, ама цената. Нали е перфектна електричката. На всеки който ти каже че не го устройва електричката му водиш лекция колко е глиу-пав. Ама ти като не си я купиш си умен.
  • #55
    MythBuster ( преди 1 година )
    Може да има смисъл за хора които са тръгнали с бюджет стотина хиляди лева за автомобил и се чудят какво да купят. Но ако нямат гараж, за да тръгват всяка сутрин със зареден електромобил, пак няма смисъл, освен ако не са фанатици. Не знам защо светът за вас винаги е черно-бял и няма нюанси или трябва да е едното или другото. Светът ще премине на ток в момента в който е прагматично да го направиш, а не по политически екологични и други подбуди. Хората сме си егоисти.
  • #54
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 53. Всъщност карам автомобил втора ръка за 30 000 лв с който минавам по 10 000 км годишно. Не харчи малко - десетина на 100. Сложи ги 3000 лева на година. Какво да спестя от 3 000 лв бе брат, дори токът да ми е без пари? Само обезценката не мога да си платя. А от друга страна ми препоръчваш батерия с въздушно охлаждане а другата опция Tesla с най-скапаните и проблемни батерии от цялото им производство. Прилична електричка под 70-80 000 лв няма. Парите ги имам кеш, смисълът го няма!
  • #53
    анонимен ( преди 1 година )
    Ще кажеш малка ти е. Добре! Имаш от ранните Модел S с 85кВч батерия от 45к лв. Значи кредита ще ти е 40к вноска около 450 лв - 200-250 останаха 200 лв на месец за да караш супер кола.
  • #52
    анонимен ( преди 1 година )
    Имаш Зои-та с 50кВч батерия за по 30 и малко хил. Ти сигурно имаш кола за 10-тина. Значи не ти стигат 25к да кажем. Потребителски кредит за толкова има 280 лв вноска. Пестиш по 100-150лв на месец от гориво, пестиш по 100лв средно на месец от обслужване, ремонти, данъци и синя зона. Значи нямаш 50лв месец да даваш за така лелеяната електричка ли? Хайде 150 с обезценката.
  • #51
    анонимен ( преди 1 година )
    Митичен...ще си избиеш разликата в цената на електромобила от безплатния ток от фотоволтаика.Досега нали това убеждаваш хората,да не влагат пари в бензин.
  • #50
    MythBuster ( преди 1 година )
    А ти какъв проблем имаш с електромобилите? Аз ти споделих моите проблеми. Не мога само да разбера кой ви е сложил пистолет на челото да си купите такъв автомобил та толкова много се дърпате и се защитавате та чак нападате? Никой ама абсолютно никой не може да ви забрани да си карате дизеловия автомобил през 2050 година в България. Какъв точно ви е проблема ще обясните ли за да хейтите толкова много и да се заяждате!
  • #49
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 47. Нямам абсолютно никакъв технически проблем да карам електромобил. Нито пък емоционален проблем, нито идеологически. Напротив ще го карам с удоволствие и с нетърпение чакам да ми подарите един да ви го докажа. Защото единственият ми е проблем с електромобилите е икономически. Засега не ми излиза сметката и не ми влизат в бюджета. Надявам се да правиш разлика между двете. Защото сметката може да излезе и въпреки по-високата цена за някой друг с друг профил на шофиране.
  • #48
    sas ( преди 1 година )
    Мда, супер. И сега очаквам автомобилите с ДВГ да поевтинеят с 20%. Или по-скоро, печалбите в автоиндустрията да се увеличат с 20% до поредните рекордни нива... Потребителят да се оправя...
fallback
Последни