fallback

ЕС се споразумя за смекчаване на Евро 7

Няколко държави, сред които и България, успяха да наложат исканията си

Новият стандарт за вредни емисии . Евро 7, който трябва да влезе в сила през 2025 г. в Европа, от известно време е обект на сериозни критики от страна на водещите автомобилни производители на Стария континент. Някои от негови ръководите дори го обявиха за „безполезен“, тъй като ще накара компаниите им да похарчат огромни средства, за да го покрият, вместо тези пари да бъдат насочени към електрификация.

Недоволството на производителите в крайна сметка даде резултат и министрите от ЕС се споразумяха за смекчаване на новите правила. Освен автомобилни производители срещу предложения по-рано регламент се обявиха и осем страни-членки - Франция, Италия, Чехия, България, Унгария, Полша, Румъния и Словакия, което в крайна сметка доведе до ново решение.

То предвижда да не се прилагат значителни промени в съществуващите стандарти Евро 6 за леки и лекотоварни автомобили. Все пак ще има по-строги разпоредби за автобусите и тежкотоварните автомобили. Въпреки че беше обявено официално, решението все още не е окончателно.Испания, която е ротационен председател на ЕС, представи компромисния текст, който получи одобрението на Съвета на Европейския съюз, съставен от министри на ЕС. Предстои обаче окончателния вид на закона да бъде обсъден и подписан от Европейския парламент и Европейската комисия.

„Вярваме, че с това предложение постигнахме широка подкрепа, баланс в инвестиционните разходи на производителите и подобряваме ползите за околната среда, произтичащи от този регламент“, коментира министърът на индустрията, търговията и туризма на Испания - Хектор Гомес Ернандес.

„Позицията на държавите-членки е подобрение спрямо предложението на Европейската комисия за Евро 7, което беше напълно непропорционално, водеше до високи разходи за индустрията и клиентите, с ограничени ползи за околната среда“, добави директорът на Европейската асоциация на производителите на автомобили Сигрид де Врис.

fallback
  • #47
    анонимен ( преди 1 година )
    Щом и панели имаш къде ти е електричката да те вози без пари?
  • #46
    MythBuster ( преди 1 година )
    Аз съм електрифицирал всичко разумно. Но не съм фанатик и действам прагматично. Постоянно ме питат защо не съм сложил батерии на фотоволтаиците. Ами защото не ми е изгодно, затова. Нямам фикс идеята да се самозадоволявам. Все още хората си мислят че независимостта е най-високото стъпало. Но бъркат жестоко. Най-високото е взаимнозависимостта. Това да си гледаш собствения интерес и да не вземаш страна по емоционални причини. Печеля печелиш е търсената комбинация.
  • #45
    анонимен ( преди 1 година )
    Да света върви към електрификация, за добро или лошо. А ти като такъв фен на електрификацията кога?
  • #44
    MythBuster ( преди 1 година )
    И май пропусна поста в който говоря, че светът необратимо се движи към цялостна електрификация, а не само на транспорта. Чете ли, че цените на дървата са паднали Но въпреки това залежават и никой не ги купува, защото голяма част от хората са минали на климатици заради безумните цени от 200 лв на кубик миналата година? Мислиш ли, че някога ще се върнат на дърва? Не мога да те разбера какво против чистия въздух имаш за да си толкова голям антиелектрик и да си против всичко електрическо?
  • #43
    MythBuster ( преди 1 година )
    Гостенино, ти си този който винаги единствено и само говори от собствената си камбанария и пречупва призмата на целия свят през неговите си очи. А ето една новина , която четох само преди пет дни преди сезона на отоплението 14:14 ч. 20.09.2023 г.98% от европейците дишат токсичен въздух. Това показва проучване на изданието Гардиън, което определя откритията като драматична здравна криза.Най-замърсени са зоните около София, Перник, Кюстендил, Благоевград, Пазарджик, Хасково Русе, Плевен ...
  • #42
    Анонимен ( преди 1 година )
    То тока за електромобили не произведен ТЕЦ.
  • #41
    MythBuster ( преди 1 година )
    Искрено се надявам поне изискванията за електромобилите да останат непроменени в евро 7. Да отчитат както въглеродният отпечатък при производството, така е процента рециклируеми материали, процентът деградация на батерията и изискванията за нейното задължително рециклиране в края на живота.
  • #40
    Гост ( преди 1 година )
    Бустер4о,ти си по плямпането.Говориш като дядо поп,слушай какво говоря не ме гледай какво правя.Като искаш да си еко, купи си Тесла и си зареждай безплатно от фотоволтаика.За екологията не ми дреме, въздуха през лятото е чист, зимата се замърсява от битовото отопление с дърва и въглища.Миналата зима бях на планина в Тетевен,няма такава смрад всеки комин пуши,не може да се диша.През лятото там въздуха е кристално чист.
  • #39
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 36. Винаги съм се смял на това изследване за гумите. Искаш ли да го цитираш за да ти сметна отново, че според него един електромобил за едно ходене до морето и обратно, за 1000 км хвърля 10 кг гуми. Наистина ще е напълно реалистично за всички ВЯРВАЩИ. ВЯРАТА Е МНОГО ПО-СИЛНА ОТ НАУКАТА и нито един научен факт изчисление или дори елементарно мислене не могат да я съборят и променят! Ти ВЯРВАШ ли за 10 кг гуми на 1000 км? Ако ВЯРВАШ, дискусия с тебе е невъзможна!
  • #38
    MythBuster ( преди 1 година )
    Гостенино, аз каквото съм могъл съм направил - вече само фотоволтаиците са произвели около 10 000 киловатчаса енергия, което означава, че са спестени 10 тона въглероден диоксид. При 150 гр на километър, с личния си автомобил мога да карам 70 000 км преди да изляза на плюс с емисиите. А ти какво направи по въпроса? Както виждаш спестил съм и твоите емисии а ти само плямпаш!
fallback
Последни