Европейската комисия може е била твърде оптимистична в оценките си за допълнителните разходи, които ще трябва да бъдат направени, за да може всяко ново превозно средство да отговаря на екологичния стандарт Евро 7. Ново проучване, поръчано от Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA), предполага, че действителните числа са от 4 до 10 пъти по-високи в зависимост от сегмента на автомобила.
Според проучването на Frontier Economics, преките разходи за превозно средство за автомобили и ванове, задвижвани с ДВГ, са 1862 евро за бензинов модел и 2820 евро за дизелов. Това са съответно 10 и 5 пъти по-високи стойности от обявените от чиновниците в Брюксел. При камионите и автобусите цифрата е стряскаща – 11 707 евро, което е 4 повече от предположението на Европейската комисия.
Всичко това са реките разходи за производство на превозни средства, които са необходими за оборудване и инвестиции, което означава, че действителното увеличение на цената за потребителя ще бъде още по-високо. Експертите от индустрията изчисляват, че двигателите Евро 7 могат да доведат до увеличение на разхода на гориво с 3,5%, което се равнява на допълнителни 650 евро за леки автомобили и ванове и 20 000 евро за големи камиони за през целия живот на превозното средство.
През 2022 г. шефът на VW - Томас Шефер, предупреди, че за да отговаря един модел на новия екологичен стандарт, неговата цена ще се увеличи с до 5000 евро. Това, на практика, прави малките коли, задвижвани с ДВГ, непродаваеми. Наскоро шефът на Skoda – Клаус Целмер, коментира, че превозно средство, което сега струва 15 000 евро, при преминаване на Евро 7, ще поскъпне до 18 000-20 000 евро. Затова и повечето производители започнаха да се отказат от своите модели с ДВГ в малките сегменти.
От ACEA отбелязват, че в момента ЕС има „най-изчерпателните и строги стандарти за емисиите на замърсители в света“ и че със съществуващото Евро 6/VI „емисиите на отработени газове вече са на едва измеримо ниво“. Поради тази причина асоциацията на автомобилните производители смята, че Евро 7 „не е правилният начин“ за допълнително намаляване на емисиите, тъй като ще има „изключително ниско въздействие върху околната среда на изключително висока цена“.
Асоциацията смята, че ЕС трябва да се съсредоточи върху прехода към електрификация, като същевременно замени по-старите превозни средства с високоефективни модели, отгоарящи на Eвро 6/VI.