IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

VW Group остава без модели с ДВГ в B-сегмента

Skoda Fabia и VW Polo отиват в историята заради Евро 7, същото ще сполети и SEAT Ibiza

Въвеждането на новия екологичен стандарт Евро 7 няма как да не се отрази на цената на автомобилите, като поскъпването при някои от тях ще ги направи ненужни на пазара. Това беше потвърдено от изпълнителния директор на Skoda – Клаус Зелмер, който в интервю за Autocar призна, че сегашната Fabia няма да бъде актуализирана и моделът ще бъде спрян от производство.


Skoda Fabia


„Ако проектът за актуализиране на Евро 7 бъде одобрен в окончателния му вид, Fabia ще стане прекалено скъпа и хората просто няма да си я купуват. Няма как да поддържаме хечбек с двигател с вътрешно горене в B-сегмент на приемлива цена“, коментира Зелмер, като по този начин повтори предупреждението на предшественика си Томас Шефер, който сега е начело на Volkswagen.

Впрочем, Volkswagen има същия проблем със своето супермини Polo. Неговата преработка за вписване в стандарта Евро 7 означава поскъпване на модела с около 5000 евро, а това го прави непродаваем. При Fabia увеличението на цената вероятно ще също толкова, въпреки че от Европейската комисия обявиха, че средното поскъпване на един модел, за да може той да покрие Евро 7, ще бъде само 304 евро.

Друг производител от концерна – Audi, вече обяви, че ще прекрати производството на A1 в края на това поколение, така че не е далеч моментът, в който VW Group ще остане без малки коли с ДВГ. Засега единствено SEAT не е обявил какво ще прави с Ibiza, но едва ли и там положението ще е различно. Още повече, че испанците открито вече показват подкрепата си за новосъздадената марка Cupra вместо за SEAT.

Освен всичко, Fabia, Polo и Ibiza ще бъдат изправени пред вътрешна конкуренция от малките електромобили, които VW Group планира да пусне през 2025 г. с начална цена в Европа от 25 000 евро. Те вече бяха визуализирани от Skoda Small, VW ID2.all и Cupra UrbanRebel.


0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Dreamcars 77 BG ( преди 10 месеца )
    Вземи си Model S 85 с въздушно окачване 380 коня за 50-60 хил. лв с ДДС или P85 (Performance със задно)/85D (4x4) и двата 420 коня за 60-70 хил. С гаранция и осигурена следпродажбена поддръжка.
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    По-стряскащата новина е, че "пробутват" такива коли като "новите" Пижо е2008 и Рино Меган за минимум 80к а с нормалното оборудване и до 100к. Ама видите ли били електрички и вътре по-големи от X-trail, ахахаха.
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До 8 ( преди 10 месеца )
    Ама, в ГТА има ли Тойота Корола, г-н. "Скучаещ-Милионер-Киснещ-По-Цял-Ден-В Българските-Новинарски-Сайтове?
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Гостенино ( преди 10 месеца )
    Откъде мога да видя толкова пари накуп, като не ходя от 8:00 до 17:00 на работа! Няма пари брат няма, който не ходи от 8:00 до 17:00 няма пари, само тези които ходят на работа са фрашкани с пари и са най-богатите хора на света, като тебе и карат toyota corolla. Между другото и аз в момента пътувам с една toyota corolla и не съм впечатлен
  • #7
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 10 месеца )
    До 5. Кога Теслю Тесларев е виждал толкова пари накуп?
  • #6
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Баче Кико ( преди 10 месеца )
    Истинската причина е, че ЕС се превърна в организация, която не гледа интересите на гражданите си, какъвто беше първоначалния й замисъл! Значи в САЩ е нормално масовите автомобили да са с от 3,5 до 6 литрови двигатели, а в Европа да се налагат трицилиндрови двигатели с 1.0 работен обем. Наглост, безочие и двуличие!
  • #5
    2 rate up comment 5 rate down comment
    До Тесльо ( преди 10 месеца )
    То и сега има ел. автомобил за 20 хил. евро (че дори и с ДДС) - Дачия Спринг! Докато чакаш Теслата, вземи си един такъв, не се свени.
  • #4
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Написа ли се истинската причина. Когато пуснат електромобилите за 20-25 000 евро, никой няма да иска бензиновите им аналози
  • #3
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Истинската причина е, че са алчни. Искат да продават само големи автомобили, от които печелят повече.
  • #2
    10 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Поне да си признаят истинската причина да не би Дачия по-лесно да го покрива и при тях да е 500 вместо 5 000 евро?