fallback

ЕС се споразумя за смекчаване на Евро 7

Няколко държави, сред които и България, успяха да наложат исканията си

Новият стандарт за вредни емисии . Евро 7, който трябва да влезе в сила през 2025 г. в Европа, от известно време е обект на сериозни критики от страна на водещите автомобилни производители на Стария континент. Някои от негови ръководите дори го обявиха за „безполезен“, тъй като ще накара компаниите им да похарчат огромни средства, за да го покрият, вместо тези пари да бъдат насочени към електрификация.

Недоволството на производителите в крайна сметка даде резултат и министрите от ЕС се споразумяха за смекчаване на новите правила. Освен автомобилни производители срещу предложения по-рано регламент се обявиха и осем страни-членки - Франция, Италия, Чехия, България, Унгария, Полша, Румъния и Словакия, което в крайна сметка доведе до ново решение.

То предвижда да не се прилагат значителни промени в съществуващите стандарти Евро 6 за леки и лекотоварни автомобили. Все пак ще има по-строги разпоредби за автобусите и тежкотоварните автомобили. Въпреки че беше обявено официално, решението все още не е окончателно.Испания, която е ротационен председател на ЕС, представи компромисния текст, който получи одобрението на Съвета на Европейския съюз, съставен от министри на ЕС. Предстои обаче окончателния вид на закона да бъде обсъден и подписан от Европейския парламент и Европейската комисия.

„Вярваме, че с това предложение постигнахме широка подкрепа, баланс в инвестиционните разходи на производителите и подобряваме ползите за околната среда, произтичащи от този регламент“, коментира министърът на индустрията, търговията и туризма на Испания - Хектор Гомес Ернандес.

„Позицията на държавите-членки е подобрение спрямо предложението на Европейската комисия за Евро 7, което беше напълно непропорционално, водеше до високи разходи за индустрията и клиентите, с ограничени ползи за околната среда“, добави директорът на Европейската асоциация на производителите на автомобили Сигрид де Врис.

fallback
  • #17
    анонимен ( преди 1 година )
    Митичен... половината от цената на Тесла е батерията,а те се произвеждат в Китай.В САЩ сглобяват само пакетите с батерии.
  • #16
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Европа ще е зависима вианги, защото няма ресурси за каквот и да е било. " Първо това също е заблуда, но не е важно защото ти не правиш разлика между енергоносители и ресурси. Правиш ли си сметка ако вместо енергоресурсът течно гориво, беше отделял същата сума годишно за ресурса злато, например от последните 20 години за които си дал примерно по 3 000 лв на година, каква щеше да е разликата в наследството което щеше да оставиш на децата си. Батериите са ресурс, а тока енергиен ресурс. Има разли
  • #15
    MythBuster ( преди 1 година )
    "дори и Тесла е 90% китайска" това е най-голямата заблуда! Tesla Model Y спечели титлата за най-произведен в Америка модел за 2022 гTesla Inc. зае първите две места и видя, че и четирите й модела се приземиха в топ 10 на индекса на Cars.com за 2022 г., произведен в Америка.Model Y и Model 3 на производителя на електрически превозни средства бяха съответно номер 1 и номер 2 в годишната класация , публикувана във вторник на наличните модели от текущата година, които имат най-голямо въздействие в ...
  • #14
    анонимен ( преди 1 година )
    Митичен.. желанията са едно, реалността е нещо различно. Европа ще е зависима вианги, защото няма ресурси за каквот и да е било. Далновидни политици като Де Гол го прозряха и говореха за ЕС+Русия. След ВСВ, Гермния / Европа се вдигна заради евтините ресурси от Русия, сега изведнъж били ненадеждни. Но Голям брат не хареса това и недоказаните "политици" в мометна съсипаха всичко. Но на тебе е излишно да ти се обяснява, че обикновенно укъсяваш и си пееш репертоара само.
  • #13
    MythBuster ( преди 1 година )
    . Постепенно изискванията се променят и повишават към все по-ниски нива, и през 1992 г. с директива 91/441/EEC е въведен първият стандарт Euro 1 за леките МПС. От есента на 2014 г. пусканите на пазара леки автомобили вече трябва да отговарят на стандарта Euro 6
  • #12
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 8. Знанията в наши дни не са тайна, стига да не обиждаш човекът който ти ги казва само защото не ти харесват. Ти питаш културно затова ще ти отговоря. От свръх секретния източник на информация Уикипедия: През 1970 г. за пръв път вредните емисии са нормирани с директива 70/220/EEC за леки коли и ванове и 88/77/EC за тежкотоварни камиони и автобуси. Постепенно изискванията се променят и повишават към все по-ниски нива, и през 1992 г. с директива 91/441/EEC е въведен първият стандарт Euro 1 за
  • #11
    анонимен ( преди 1 година )
    90% китайски автомобили е нещо чудесно за потребителите, дори и Тесла е 90% китайска, а смешни коли 4 метра за 100к лева "френски" кое му е хубавато и каква Тойота, дори Киа вече не са бюджетна марка, Тойота е евтина в САЩ.
  • #10
    MythBuster ( преди 1 година )
    А електрификацията не само на транспорта върви бавно и методично, защото не може по-бързо, но е абсолютно необратима защото възобновяемите източници вече са най-евтиния и за сметка на това независим и сигурен източник на енергия, макар че е непостоянен. А в момента Европа се чуди на кой да се надупи и към кого да е зависима, вместо да се съсредоточи към собствено производство на батерии фотоволтаици и вятърни генератори и да бъде независима възможно най-скоро.
  • #9
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Европа изтърва влака (не че го е гонила), електро коли, ще останат като алтенатива на ДВГ, но ще са 90% китайски."100 пъти ви повтарям да внимавате какво си пожелавате, защото може да ви се случи! Точно затова съм бесен както на toyota така и на късогледството на европейските производители които все пак започнаха да проглеждат, защото ги караха да ходят редовно на очен лекар но сега им казаха че могат да отложат ходенето 5-10 години. Това ще ни чака 90% китайски автомобили, ако продължат
  • #8
    анонимен ( преди 1 година )
    До 5 - Тесла съществува от 2003-а. Откога се знае за Евро 7, ако не е тайна? От 90-та година?
fallback
Последни