fallback

ЕС се споразумя за смекчаване на Евро 7

Няколко държави, сред които и България, успяха да наложат исканията си

Новият стандарт за вредни емисии . Евро 7, който трябва да влезе в сила през 2025 г. в Европа, от известно време е обект на сериозни критики от страна на водещите автомобилни производители на Стария континент. Някои от негови ръководите дори го обявиха за „безполезен“, тъй като ще накара компаниите им да похарчат огромни средства, за да го покрият, вместо тези пари да бъдат насочени към електрификация.

Недоволството на производителите в крайна сметка даде резултат и министрите от ЕС се споразумяха за смекчаване на новите правила. Освен автомобилни производители срещу предложения по-рано регламент се обявиха и осем страни-членки - Франция, Италия, Чехия, България, Унгария, Полша, Румъния и Словакия, което в крайна сметка доведе до ново решение.

То предвижда да не се прилагат значителни промени в съществуващите стандарти Евро 6 за леки и лекотоварни автомобили. Все пак ще има по-строги разпоредби за автобусите и тежкотоварните автомобили. Въпреки че беше обявено официално, решението все още не е окончателно.Испания, която е ротационен председател на ЕС, представи компромисния текст, който получи одобрението на Съвета на Европейския съюз, съставен от министри на ЕС. Предстои обаче окончателния вид на закона да бъде обсъден и подписан от Европейския парламент и Европейската комисия.

„Вярваме, че с това предложение постигнахме широка подкрепа, баланс в инвестиционните разходи на производителите и подобряваме ползите за околната среда, произтичащи от този регламент“, коментира министърът на индустрията, търговията и туризма на Испания - Хектор Гомес Ернандес.

„Позицията на държавите-членки е подобрение спрямо предложението на Европейската комисия за Евро 7, което беше напълно непропорционално, водеше до високи разходи за индустрията и клиентите, с ограничени ползи за околната среда“, добави директорът на Европейската асоциация на производителите на автомобили Сигрид де Врис.

fallback
  • #67
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Фанатикът" си кара дизела и въобще не му пука вие какво си лаете. Същото беше и с фотоволтаиците, когато обяснявах за тях по време на референдума за АЕЦ Белене. Всички ме питаха защо не съм си инсталирал фотоволтаици като са толкова хубави въпреки че им говорих за тенденции и бъдеще време. Първите си фотоволтаици си купих седем години по-късно, когато вече излизаше сметката. Вие сте фанатици на тема ДВГ. Аз Не изпадам в крайности като вас да казвам НИКОГА, да МРАЗЯ и да ВЯРВАМ фанатично.
  • #66
    анонимен ( преди 1 година )
    "Но ако нямат гараж, за да тръгват всяка сутрин със зареден електромобил, пак няма смисъл, освен ако не са фанатици. Не знам защо светът за вас винаги е черно-бял и няма нюанси или трябва да е едното или другото." - Каза фанатикът ....
  • #65
    MythBuster ( преди 1 година )
    За каква борба с Китай става въпрос? На практика този ход дава огромни предимства на Китай. Освен това да не мислиш че Китай стои със скръстени ръце? Още тази година юли месец приеха China 6B, които са по-строги и от евро 7 Китайските стандарти 6b изискват 35 mg NOx/km, докато Euro 7 се придържа към 60 mg/km
  • #64
    анонимен ( преди 1 година )
    ЕС са големи клоуни, за да се преборят с Китай са готови да върнат и парния двигател!
  • #63
    MythBuster ( преди 1 година )
    "как ще ходя до ВЕИ парка на евтин ток" . Забравих да ти отговоря и на това. Не е въпросът ти дали ще отидеш специално до парка. Точно обратното твърдя - паркът ще направи бързи зарядни, които ще пусне на сравнително ниска цена, защото така или иначе по-голямата част от инфраструктурата вече е изградена . 15 MW парк така или иначе е свързан с такава мощност към мрежата и може да я достави дори нощно време това са 100 зарядни по 150 kW покрай магистралата. Готова инсталирана мощност.
  • #62
    MythBuster ( преди 1 година )
    Както казах зависи от профила на шофиране. При мен за година са 10 000 км и 3 000 лв за гориво и сметките не излизат, но с тия моя автомобил ще има 30 000 лв разход на година при друг шофьор който изминава 100 000 км и тогава икономията ще е съществена. За 5 г. притежание сумата за гориво отива 150 000 лв от където може да се спести огромна сума с електромобил. В моя случай ще са само 15 000, а електромобила за 5 години ще поевтинее с повече. Сметката въобще не излиза за мен, за разлика от други
  • #61
    анонимен ( преди 1 година )
    Е нали ни убеждаваше, че още днес е изгодно да се купи електромобил и да пестиш от нощна тарифа?
  • #60
    MythBuster ( преди 1 година )
    Но най-вече ми омръзна да ви повтарям че България се движи 20 години след останалите, а бъдещето и настоящето на автомобилната промишленост която коментираме днес, по никакъв начин независимото от България като цяло нито от мен нито пък от вас каквото и да кажем или направим. Може само да стоим и да коментираме и да залагаме какво ще се случи. Интересно, че все моите предсказания се сбъдват, а предсказанията на антиелектриците и вярванията им отичат в канала.
  • #59
    MythBuster ( преди 1 година )
    Всичко това са процеси които ще текат години А може и десетилетия, точно както вие ме питате къде ще зареждаме 1 милион електромобили в София. И това ще стане, но дори по мое мнение което съм повтарял минимум 1763 пъти ще е след 2050 година .... най-рано. Хайде бъдете малко реалисти не отричайте бъдещето нито пък прескачайте директно в него защото правите или едното или другото за да докажете тезата си. 40 GW са заявени фотоволтаични мощности ДНЕС. Въпрос на ВРЕМЕ е да бъдат изградени.
  • #58
    MythBuster ( преди 1 година )
    Всеки път след такава нагла лъжа казвам само една единствена дума - ЦИТИРАЙ!Май не правите разлика между сега тук и на момента и тенденциите за в бъдеще. А дали ще е гараж, зарядно на charger в квартала на който си собственик или пък да зареждаш на контакт или зарядна станция която си изградил в офиса или местоработата няма абсолютно никакво значение. Говоря и за много възможности в бъдеще време бъдеще бъдеще бъдеще бъдеще! Изравняване на цените, 10 000 цикъла батерии, връщане в мрежата.
fallback
Последни