Автомобилите с ДВГ и хибридните превозни средства не се нуждаят само от гориво, за да работят. Правилното им функциониране изисква и друг продукт, обикновено от изкопаем произход: моторно масло. Тази течност, която е от съществено значение за смазването на всички движещи се части, е далеч по-сложна, отколкото изглежда.

Renault Group стартира иновация, насочена към намаляване на въглеродния си отпечатък, в сътрудничество с Castrol. Двете компании обединиха сили, за да разработят технология, която прерафинира използваното масло, за да "достигне стандарт, еквивалентен на този на базовите масла". Това би позволило използването на по-малко суров петрол, намаляване на отпадъците и спад в емисиите на CO2, свързани с този продукт, с 13% до 24%. Всичко това, "като същевременно се запазва защитата на двигателя, работата му и гаранцията на производителя", благодарение на характеристики, които биха надхвърлили изискванията на Renault.
Първоначално адаптиран към стандартите RN700 и RN710, предназначени предимно за по-стари, по-малко сложни двигатели, този тип масло вече се предлага и в спецификацията RN17, в клас 5W-30. Това ще го направи подходящ за автомобили с по-нови, по-усъвършенствани двигатели, произведени от 2018 г. нататък. Това ще обхване 50% от автомобилите на Renault Group в Европа. Стандартите RN720 и AN2022 ще бъдат добавени през 2026 г., за да осигурят пълна гама, подходяща за всички модели на френския производител и неговите дъщерни дружества.

Според компанията, това ще бъде първи такъв пример в автомобилната индустрия. "Това е истинска демонстрация, че устойчивостта може да върви ръка за ръка с безкомпромисна производителност и качество, и то през целия жизнен цикъл на автомобила", уверява Франсоа Делион, директор следпродажбено обслужване на Renault.
Това обаче обещава допълнително да разпали дебатите около "правилното масло", което да използвате във вашия автомобил, които вече наброяват стотици във Facebook групи и форуми. Ако искате да се отклоните от препоръките на производителя, отделете време, за да претеглите внимателно плюсовете и минусите: това може да доведе до отказ на рекламацията ви в случай на механичен проблем.


0