Тази операция е съществувала винаги – популярен модел получава логото на друга марка, но автомобилът си остава същият. Един от последните примери за това е новото Mitsubishi Colt, което всъщност си представлява ребрандирано Renault Clio. При него се променя единствено името на колата, но не и нейната форма, като целта е спестяване на средства от автомобилните производители.
Едновременно с това производството и пускането на пазара става по-бързо, а подобен ход понякога се дължи и на опит за налагане на някоя нова или пък позабравена марка. Изобщо, причините могат да бъдат най-различни, като понякога подобно решение се оказва успешно, но има случаи, в които то е провал.
10 примера за ребрандиране (ГАЛЕРИЯ):
Покупката на Chrysler от Fiat през 2009 г., след кризата, която засегна голяма част от пазарите, накара италианската група да се възползва от някои модели на американската компания, за да съживи продажбите на Lancia. Така Lancia Thema се завърна, като това всъщност си беше Chrysler 300 с емблема на компанията от Торино.