Тази операция е съществувала винаги – популярен модел получава логото на друга марка, но автомобилът си остава същият. Един от последните примери за това е новото Mitsubishi Colt, което всъщност си представлява ребрандирано Renault Clio. При него се променя единствено името на колата, но не и нейната форма, като целта е спестяване на средства от автомобилните производители.
Едновременно с това производството и пускането на пазара става по-бързо, а подобен ход понякога се дължи и на опит за налагане на някоя нова или пък позабравена марка. Изобщо, причините могат да бъдат най-различни, като понякога подобно решение се оказва успешно, но има случаи, в които то е провал.
10 примера за ребрандиране (ГАЛЕРИЯ):
Злополучния автомобил се сдоби с близнак, произведен и пуснат на пазара в Япония - Cherry Europe GTI. Той също не бе успешен, като се отличаваше от италианския си роднина по логото и предната решетка, докато останалото беше напълно същото. Двигателите също се промениха, като японската компания предложи 1.5-литров мотор със 105 к.с, който е разработка на Alfa Romeo, но по незнайни причини отсъства в Arna.