IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

За първи път електромобилите заеха 20% от пазара в Европа

Август се оказа много успешен за Tesla и още няколко производителя

Ръстът в продажбите на нови автомобили в Европа продължава след миналогодишната криза с чипове и части. През за август 2023 г. новите леки превозни средства, регистрирани за първи път в зоната на ЕС+ЕАСТ+Великобритания и отчетени от месечната статистика на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа ACEA, са 904 509.


продажби


Това е с 20,7% повече в сравнение с август 2022 г., като за 13-и пореден месец се отчита увеличение на продажбите. Техният брой от началото на годината е 8 516 943 бройки, което все още е далеч от рекордните 10 520 238 автомобила, регистрирани през същия период на 2019 г. (последният преди пандемията).

Двуцифрено увеличение през август записват всички основни европейски пазари, като Германия отново е лидер със своите +37,3%. Нивата на растеж на Франция и Великобритания също са отлични - съответно с +24,3% и +24,4%, докато приносът на Италия (11,9%) и Испания (7,8%) е по-скромен. В същото време Норвегия и Унгария записват най-сериозно забавяне – и двете с -10,4%.

Месец август се оказва исторически за електромобилите в Европа, след като техният дял за първи път в историята надхвърли 20%. Те вече са на трето място с 21,7%, изпреварвайки дизелите – 11,5% за втори пореден месец. Лидер остават бензиновите модели с 32,9%, следвани от хибридите (мек и пълен) – 24,1%. Plug-in хибридите са четвърти със 7,4% от пазара, докато останалите източници на гориво (LPG, метан, етанол и водород) остават с 2,1%.


продажби


Спрямо август миналата година най-голям ръст отново отбелязва Tesla (+242,5%), която надвишава три пъти месечните си регистрации. Отлично се представят още Suzuki (+67,2%) и Volvo (+42,0%), докато сред групите, които продават най-много, сериозен ръст отчитат Volkswagen Group (+20,5%), Renault Group (+22,1%) и BMW Group (+17,9%). Единственият спад бе регистриран от Ford (-2,9%), докато Stellantis увеличава продажбите си с 6,3%.

Класация по продажби на производители за първите 8 месеца от 2023 година:

Volkswagen Group: 2 226 052 (+24,2%)

Stellantis: 1 450 361 (+4,3%)

Renault Group: 823 250 (+22,5%)

Hyundai Group: 748 588 (+3,7%)

Toyota Group: 584 956 (+12,1%)

BMW Group: 581 852 (+11,9%)

Mercedes-Benz: 451 985 (+7,7%)

Ford: 351 922 (+7,4%)

Tesla: 238 686 (+144,7%)

Nissan: 187 216 (+28,5%)

При марките, освен Tesla, отлично се представят Jeep (+94,6%), Smart с (+786,2% на базата на първите доставки на #1), Cupra (+76,5 %) и Lexus (+93,7%). Продажбите на Alfa Romeo също растат (+11,2%), докато Citroen (-4,8%), Lancia (-12,1%), Ford (-2,9%) и Jaguar (-21,7%) отчитат спад през август.


0 от 500
  • #17
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    #18, ти щом ще караш елктромобил ще си от по-умните по-прости, дето могат да извадят 50 000. А ние, дето наистина сме от по-простите, няма да караме нищо.
  • #16
    4 rate up comment 0 rate down comment
    q ( преди 7 месеца )
    Чичо Го-шо си мисли че ще е като до сега - кеф ти бензинов шестак, кеф ти дизелов. Кеф то BMW кеф ти Мерцедес, на 15 години за без пари - доливаш масло и антифриз и весело пушиш по пътищата на родината. Най-вече в града за да дишат дечицата на воля. При 12% нови дизелови коли сега, след 10 години такъв дизелов шестак на 15 години ще е 50 000 минимум. За ценителите. Същото и с бензина 200 коня от 1.2 литра - живот на мотора и двете турбини макс 200 000 км. По-простите ше караме електромобили.
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Явно наистина сме много изостанали от Западна Европа. Тия въобще не ги бърка да късат по 50-70 хил. евро и да са убедени, че са направили разумна покупка. Така, че докато има такъв ръст на продажбите, едва ли на пазара ще излезе електрическа кола за българи на заплата.
  • #14
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До 14 ( преди 7 месеца )
    Те електричките на ВАГ се продават но не с желания ръст от тях, за първото полугодие електромобилите им в Европа са с 68% ръст до 217К броя
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 7 месеца )
    Имам бензинова кола. Зимата е супер. Сядам, завъртам ключа и паля. Проблеми нямам. За електрическите коли не знам как е - замръзване на колонка (САЩ), падат километрите с десетки проценти ( на бензин с около 15% падат километрите), не знам как е парното на електрическа кола, ама на бензин чакам поне минута и е дразнещо. Не харесвам подгрева... Те така. Това с манивелите е от 80-те на миналия век. Но то и тогаз така е било и с електрокарите - били са полюция в малките глави на младежите.
  • #12
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Мхм ( преди 7 месеца )
    Унтересно на ФВ електричките не се продавят и затварят заводи обаче тука имали цели 24% ръст какви ли коли са продали
  • #11
    5 rate up comment 3 rate down comment
    PLAID ( преди 7 месеца )
    Принципно е кофти да припалваш бензин и дизел с манивелата, щото прикюфка, пририпа и те изчеластри.. после ходиш малко на пенджуек. А зимата на дизелака палиш долу под картера канче със спирт за горене, понеже маслото станало на грес. Има и една ръчна помпа на W123-йките клатиш-клатиш под капака да покАчи нафта - некой ако те види отстрани как си я приклещил чумата, ще рече че ти се е разхлопала дъската. Стигаш в работата с каскета и вониш на нефтохимик...
  • #10
    4 rate up comment 4 rate down comment
    до 4 ( преди 7 месеца )
    Дори и да бъдат премахнати данъчните облекчения при покупката на електромобили Тесла е толкова далеч пред останалите като производствен процес и ефективност, че никой не може да предложи на пазара такъв продукт на подобна цена. Миналата година направиха 12 милиарда долара печалба при 1.300.000 продадени автомобила, а това означава четири пъти по-висок марж на автомобил в сравнение с Фолксваген и Тойота. Новия Модел 3 Хайланд е в диапазона 40-45к евро и на тази кола не й трябват данъчни стимули
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    има клиенти които не им се чака и затова има готови произведени поръчани от дилъри по лична спецификация на продавача както и отказани поради някаква причина които са на практика автомобили за вторичния пазар
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Турбо ( преди 7 месеца )
    Никога не сте купували нова кола.Работи се и по двата начина в България.Има вариант за поръчка,плащаш капаро и чакаш да тия доставят 3, 6, 9, 12 месеца.Имат и налични на склад,който се получават за седмица.Ти избираш колко ще чакаш.