IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

За първи път електромобилите заеха 20% от пазара в Европа

Август се оказа много успешен за Tesla и още няколко производителя

Ръстът в продажбите на нови автомобили в Европа продължава след миналогодишната криза с чипове и части. През за август 2023 г. новите леки превозни средства, регистрирани за първи път в зоната на ЕС+ЕАСТ+Великобритания и отчетени от месечната статистика на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа ACEA, са 904 509.


продажби


Това е с 20,7% повече в сравнение с август 2022 г., като за 13-и пореден месец се отчита увеличение на продажбите. Техният брой от началото на годината е 8 516 943 бройки, което все още е далеч от рекордните 10 520 238 автомобила, регистрирани през същия период на 2019 г. (последният преди пандемията).

Двуцифрено увеличение през август записват всички основни европейски пазари, като Германия отново е лидер със своите +37,3%. Нивата на растеж на Франция и Великобритания също са отлични - съответно с +24,3% и +24,4%, докато приносът на Италия (11,9%) и Испания (7,8%) е по-скромен. В същото време Норвегия и Унгария записват най-сериозно забавяне – и двете с -10,4%.

Месец август се оказва исторически за електромобилите в Европа, след като техният дял за първи път в историята надхвърли 20%. Те вече са на трето място с 21,7%, изпреварвайки дизелите – 11,5% за втори пореден месец. Лидер остават бензиновите модели с 32,9%, следвани от хибридите (мек и пълен) – 24,1%. Plug-in хибридите са четвърти със 7,4% от пазара, докато останалите източници на гориво (LPG, метан, етанол и водород) остават с 2,1%.


продажби


Спрямо август миналата година най-голям ръст отново отбелязва Tesla (+242,5%), която надвишава три пъти месечните си регистрации. Отлично се представят още Suzuki (+67,2%) и Volvo (+42,0%), докато сред групите, които продават най-много, сериозен ръст отчитат Volkswagen Group (+20,5%), Renault Group (+22,1%) и BMW Group (+17,9%). Единственият спад бе регистриран от Ford (-2,9%), докато Stellantis увеличава продажбите си с 6,3%.

Класация по продажби на производители за първите 8 месеца от 2023 година:

Volkswagen Group: 2 226 052 (+24,2%)

Stellantis: 1 450 361 (+4,3%)

Renault Group: 823 250 (+22,5%)

Hyundai Group: 748 588 (+3,7%)

Toyota Group: 584 956 (+12,1%)

BMW Group: 581 852 (+11,9%)

Mercedes-Benz: 451 985 (+7,7%)

Ford: 351 922 (+7,4%)

Tesla: 238 686 (+144,7%)

Nissan: 187 216 (+28,5%)

При марките, освен Tesla, отлично се представят Jeep (+94,6%), Smart с (+786,2% на базата на първите доставки на #1), Cupra (+76,5 %) и Lexus (+93,7%). Продажбите на Alfa Romeo също растат (+11,2%), докато Citroen (-4,8%), Lancia (-12,1%), Ford (-2,9%) и Jaguar (-21,7%) отчитат спад през август.


0 от 500
  • #7
    9 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Искаш да кажеш че те са вече има продадени 2 милиона пикапа така ли? Но ще ги регистрират през следващите пет години когато успеят да ги произведат? Вярно някой от нас говори глупости! Продажба се води, когато прехвърлиш собствеността на някой друг. Тоест автомобилът вече трябва да е произведен и излязъл от завода, а не само поръчан с платен депозит. Няма вариант да се води продажба нещо което все още не е слязло от конвейера.
  • #6
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    5-ти, за пореден път се изкаваш абс. неподготвен. Някога поръчвал ли си нова кола?! Извън БГ? Знаш ли изобщо за какво чакане става дума, и че всяка слязла от конвейра кола е за някой? Няма празни бройки. Имам колеги, които чакат по 9 дори 12м за колата си. Дилъра може да има налични само върнати от лизниг или отказани но не и "на склад". Тесла работят по друг начин, ок, при тах продадена = регистрирана.
  • #5
    7 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    При Тесла продадена и регистрирана е едно и също нещо. Няма как да е продадена ако не е регистрирана, защото няма дилър на който да се продаде, а той да търси на кой да я препродаде и да направи регистрация. Но и при дилърите напоследък автомобилите не се задържат много и рядко имат инвентар. Обикновено и при тях се чака за доставка и разпродават всичко още с получаването. Така че и при тях надали става въпрос за повече от няколко седмици, а не месеци.
  • #4
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Кога е продадена и кога е регистрирана са 2 различни неща и между двете действия може да има 6-12м. Но тук има и друга тънка разлика, че прозиводителя казва, че е продадена, когато сключиш договра. Та в мометна има все още програми за субсидии и колите са купувани определено през този период. Ако махант субсиите за електро, дали има търсене ще си покаже след 6-9м, и по скоро тогава да "броим пилците"
  • #3
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Доста сериозен ръст на ВАГ и Рено груп след като доколкото помня миналата година печелившите бяха Тойота и Хюндай. Тесла си е ясна вероятно още другата година ще мине Форд като най-продавана американска марка в Европа
  • #2
    5 rate up comment 8 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Също така ръстът на електромобилите в Европа е голям, защото е процент върху малка база в сравнение с миналата година. Въпреки че вече пет години е така, със сигурност догодина няма да е така нали и ще започне да намалява и модата им да отминава?
  • #1
    6 rate up comment 10 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Тесла пак няма да могат да се изпълнят 50% план за тази година, нали антиелектрици? Сигурно пак ще изостанат като миналата година само с 40% ръст за годината?