IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

SUV-моделите за първи път прехвърлиха 50% от продажбите в Европа

Всеки втори купувач се е насочил към такъв автомобил през 2023

Кросоувърите и SUV-моделите достигнаха най-големия си пазарен дял в Европа, след като през първите 6 месеца на годината те вече представляват повече от половината продадени нови автомобили на континента. Техният пазарен дял достигна 51%, което представлява ръст в сравнение с първата половина на 2022 г., когато беше 48%.


Tesla Model Y


Данните за продажбите, събрани от компанията за изследване на пазара Dataforce, показват, че доставките са нараснали с 23% през първото полугодие на 2022 г., достигайки 3,37 милиона единици. На първо място е Tesla Model Y с 138 152 продажби , като електрическият SUV отчита ръст от 207%. В първата тройка по продажби попадат още Volkswagen T-Roc - 104 465 (+32 %) и Toyota Yaris Cross – 96 849 (+49%).

Място в Топ 10 по продажби сред SUV и коросувърите намират още Volkswagen Tiguan, Dacia Duster, Hyundai Tucson, Peugeot 2008, Kia Sportage, Renault Captur и Ford Puma. Като цяло малките SUV са най-популярни на Стария континент през първото полугодие на 2023 г. с 1 133 822 продажби, следвани от компактните SUV с 999 568 единици и малките автомобили с 913 571 бройки.

Това не означава, че обикновените автомобили се справят зле. Dacia Sandero, например, отчете много силна първа половина от годината със 124 190 продадени бройки. Освен това Opel Corsa, Peugeot 208 и Renault Clio записаха над 100 000 доставки до клиенти. Skoda Octavia също имаше отлично първо полугодие на 2023 г. с ръст на доставките със 77,3% до 83 073 единици, благодарение на това, че концернът-майка VW Group успя да реши проблемите с производството.

Малките SUV-модели и кросоувъри обаче са изправени пред сериозен проблем, тъй като предстои въвеждането на нов екологичен стандарт Евро 7. Някои водещи производители вече предупредиха, че неговото приемане ще „убие“ малките коли, без значение от това в клас са позиционирани, тъй като ще повиши сериозна цените им.


0 от 500
  • #24
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Гош ( преди 7 месеца )
    Карал съм най-различни СУВ, но за мен седан/комби са по-добрите автомобили. Първо, че имат много по-добро управление и поведение на пътя. Второ, че са по-комфортни. И трето, че са по-икономични и с по-евтина поддръжка при аналогичен СУВ. И краката не ми висят дори в Q7 и GL..., а пък в Хюндай Тусон са сложили седалка за хобити. Реално единственото предимството на СУВ е, че можеш да се качиш на по-висок бордюр. Повечето хора които дават акъли изобщо нямат адекватна база за сравнение...
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    цялата държавна администрация е по бюрата с вдигнати крака по хубава работа от това няма и да си правят профили в онлифенс
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    А не се ли сещаш че при камиона за разлика от седана, позицията може да е абсолютно произволна, А при седанат нямаш много опции освен да легнеш и да караш. Посочи ми поне една професия при която някой лежи на работното си място, вместо да е седнал с висящи крака?
  • #21
    1 rate up comment 0 rate down comment
    младен ( преди 7 месеца )
    До MythBusterВиж, може седалката на ТИР-а е по-добра, по-скъпа и повече да са я мислили от на седана, ама а недей така с от среден клас седани на горе. И там са помислили нещата и са ги понагласили. Всъщност мисля че седалката на тира си е просто мислена, оптимизирана и специфична за ТИР-а и нищо повече. И да допълня, легнал на пода в седан, както ти написам ми допада повече от колкото седнал на стол в СУВ с висящи крака,
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    ми много ергономично е в камиона качваш се по стълба на височина два метра волан с диаметър на кофа за смет подскачаща седалка легло за спане фурна хладилник как никой не се е сетил да направи такъв автомобил сега маркетолозите като прочетат коментара ще се плеснат по челото и имаме нов клас автомобили супер трак ще гледате на тези с гегите четири по четири на квадрат от високо и като сложите тромба от океански лайнер щепсте царе на пътя и пътната безопасност ще се вдигне
  • #19
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Не знам колко лишен от вкус трябва да си за да си купиш този чайник на снимката.
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    При електромобилите каква точно е разликата между разходът и вървенето на 3 спрямо Y и ,S спрямо X? Това да не са ти автомобили с ДВГ? Да не говорим, че най-големият SUV Tesla модел s с 1000 коня е много по-икономичен дори при високи скорости отколкото електромобила на toyota с лесно запомнящото се име би зет фор екс, който е много по-малък и по-лек. Физиката си е физика и теоретично има разлика, но на практика почти няма. При електромобилите 10 -20%, докато при ДВГ в пъти по-голям разход
  • #17
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Седана е по-лек, по-икономичен и по-бърз съответно минава повече километри с едно зареждане, но да и ти си прав, комбитата на Тесла не са СУВ но за мен лично най-добрия електромобил е Модел 3.
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    А относно наклона в завой който незнайно защо сложихте заедно с комфорта, ще ви кажа как наричаше автомобила си собственикът му. Това е един от най-бързите автомобили които съм карал - SL 65AMG 700 коня. Викаше му лагерна количка. Но пък хич не се накланяше в завой. След едно ходене до морето с него, реших че вече не съм фен на такива автомобили. Иначе първите километри беше много готино. От средата на пътя, вятъра в косите, страхотният звук на двигателя и готиното спортно окачване ми дойдоха в
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Младене и останалите, правите ли разлика между еднократни пътувания по 900 км на ден веднъж два пъти в годината и ежедневни пътувания по 900 км на ден всеки божи ден в продължение на години? И да позата не е същата като на влекач, най-малкото защото седалката няма пневматично окачване, което се регулира на килограмите на шофьора, но пък е много по-близо отколкото стойката на седан където краката са ти опънати напред и се чувстваш седнал на пода. При SUV краката ти висят надолу като при камиона.