Кросоувърите и SUV-моделите достигнаха най-големия си пазарен дял в Европа, след като през първите 6 месеца на годината те вече представляват повече от половината продадени нови автомобили на континента. Техният пазарен дял достигна 51%, което представлява ръст в сравнение с първата половина на 2022 г., когато беше 48%.
Данните за продажбите, събрани от компанията за изследване на пазара Dataforce, показват, че доставките са нараснали с 23% през първото полугодие на 2022 г., достигайки 3,37 милиона единици. На първо място е Tesla Model Y с 138 152 продажби , като електрическият SUV отчита ръст от 207%. В първата тройка по продажби попадат още Volkswagen T-Roc - 104 465 (+32 %) и Toyota Yaris Cross – 96 849 (+49%).
Място в Топ 10 по продажби сред SUV и коросувърите намират още Volkswagen Tiguan, Dacia Duster, Hyundai Tucson, Peugeot 2008, Kia Sportage, Renault Captur и Ford Puma. Като цяло малките SUV са най-популярни на Стария континент през първото полугодие на 2023 г. с 1 133 822 продажби, следвани от компактните SUV с 999 568 единици и малките автомобили с 913 571 бройки.
Това не означава, че обикновените автомобили се справят зле. Dacia Sandero, например, отчете много силна първа половина от годината със 124 190 продадени бройки. Освен това Opel Corsa, Peugeot 208 и Renault Clio записаха над 100 000 доставки до клиенти. Skoda Octavia също имаше отлично първо полугодие на 2023 г. с ръст на доставките със 77,3% до 83 073 единици, благодарение на това, че концернът-майка VW Group успя да реши проблемите с производството.
Малките SUV-модели и кросоувъри обаче са изправени пред сериозен проблем, тъй като предстои въвеждането на нов екологичен стандарт Евро 7. Някои водещи производители вече предупредиха, че неговото приемане ще „убие“ малките коли, без значение от това в клас са позиционирани, тъй като ще повиши сериозна цените им.