IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

SUV-моделите за първи път прехвърлиха 50% от продажбите в Европа

Всеки втори купувач се е насочил към такъв автомобил през 2023

Кросоувърите и SUV-моделите достигнаха най-големия си пазарен дял в Европа, след като през първите 6 месеца на годината те вече представляват повече от половината продадени нови автомобили на континента. Техният пазарен дял достигна 51%, което представлява ръст в сравнение с първата половина на 2022 г., когато беше 48%.


Tesla Model Y


Данните за продажбите, събрани от компанията за изследване на пазара Dataforce, показват, че доставките са нараснали с 23% през първото полугодие на 2022 г., достигайки 3,37 милиона единици. На първо място е Tesla Model Y с 138 152 продажби , като електрическият SUV отчита ръст от 207%. В първата тройка по продажби попадат още Volkswagen T-Roc - 104 465 (+32 %) и Toyota Yaris Cross – 96 849 (+49%).

Място в Топ 10 по продажби сред SUV и коросувърите намират още Volkswagen Tiguan, Dacia Duster, Hyundai Tucson, Peugeot 2008, Kia Sportage, Renault Captur и Ford Puma. Като цяло малките SUV са най-популярни на Стария континент през първото полугодие на 2023 г. с 1 133 822 продажби, следвани от компактните SUV с 999 568 единици и малките автомобили с 913 571 бройки.

Това не означава, че обикновените автомобили се справят зле. Dacia Sandero, например, отчете много силна първа половина от годината със 124 190 продадени бройки. Освен това Opel Corsa, Peugeot 208 и Renault Clio записаха над 100 000 доставки до клиенти. Skoda Octavia също имаше отлично първо полугодие на 2023 г. с ръст на доставките със 77,3% до 83 073 единици, благодарение на това, че концернът-майка VW Group успя да реши проблемите с производството.

Малките SUV-модели и кросоувъри обаче са изправени пред сериозен проблем, тъй като предстои въвеждането на нов екологичен стандарт Евро 7. Някои водещи производители вече предупредиха, че неговото приемане ще „убие“ малките коли, без значение от това в клас са позиционирани, тъй като ще повиши сериозна цените им.


0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 13. Какво значение има задвижването на автомобила и защо мислиш, че при електромобилите седанът е по удобният/комфортния автомобил?
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    За електромобил седан е по-добрият избор поради много причини, но целта на компаниите е друга - основно търсят печалбата!
  • #12
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Ало, деветката ( преди 1 година )
    Кой те излъга че позата на седене в SUV има общо с позата в прицеп/semi. Явно в живота си не си качвал трите стъпала да седнеш да видиш какво е. Ама ръсиш акъл на поразия, колкото да се изложиш качествено.
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 9 ( преди 1 година )
    Най-най-най удобния автомобил в който аз съм пътувал е била премиум седан. Може позата в SUV да е по-оптимална ама возията хем е по-твърда, хем автомобила в завой се накланя повече. Мерси за камиончето.
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    младен ( преди 1 година )
    До MythBuster - В седана са пропуснали да приложат тази наука така ли? Доста ми е удобно в моя да ти кажа. Правил съм 900-950км на ден с 2 малки спирания и да ти кажа не се чуствах уморен или нещо да ми е криво.
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Младене, като покараш микробус който дори няма и капак отпред и от който виждаш Какво се случва десетина автомобили напред, пак ще си поговорим. Но всъщност това не е не е голямото предимство. Знаеш ли какво е ергономия? Това е цяла наука и след множество проучвания са избрали най-оптималната поза на професионалните шофьори, които прекарват живота си зад волана. Обърни внимание на позата при която шофира един тираджия. Изводите оставям на тебе.
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    младен ( преди 1 година )
    SUV-овете аз лично не ги харесвам. И много са ми смешни тия дето ми казват "абе седиш и виждаш от по-високо". Та..."като си накупят всички SUV-ове, няма ли да седите наравно? Какво ще ти е по-високото" ги питам :)
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 4. ти не знаеш с кого говориш. Този баровец твърди че на по-малко от V8 не се качва. Доколкото се разбира от думите му, BMW и mercedes са марки за простолюдието, така че даже и не си помисляй да му препоръчваш toyota!
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    Ама какъв джип? Има джипове и джипове. Като ти гледам примера за Лендкрузър говориш за возила по 150 хил лв. Колко хора могат да си ги позволят? Да сигурно е перфектен. Но повечето хора ще могат да си позволят Кашкай или Карок. Повярвай ми лека кола за същите пари ще е по-добра от тях. Но то и лека кола за 150+к може да покаже чудеса.
  • #5
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    А това дето сте го изтипосали дали има нещо със сув, отговарям не. Това е горски недодялан, сглобен от трапери нужник.