IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Камионът Tesla Semi изненада с пробег в реални условия

Данните от тестовете се разминават с декларираните от производителя

Експерти тестваха пробегът в реални условия на новия електрически камион Tesla Semi, като интересното е, че резултатите надминаха всички очаквания. Информацията бе споделена от ресурса InsideEVs .


Tesla Semi


Както вече ви информирахме, през декември 2022 година Tesla предаде първата партида електрически камиони Semi на PepsiCo. Оттогава повечето автомобилни експерти се интересуват от гамата на този модел.

Северноамериканският съвет за ефективност на камионите реши да тества Tesla Semi в реални условия. Производителят твърди, че неговият камион може да измине 805 км без презареждане, но резултатите са малко по-различни от тази цифра. Един от камионите успя да измине 539 км с едно зареждане, като след този пробег зарядът на батерията беше на 17%. Средната температура на въздуха в деня на измерване на пробега беше 34°C. Имаше и денивелации по маршрута на камионите, което също влияе на резултатите.

Друга Tesla Semi обаче измина разстояние от 797 км без презареждане, което е възможно най-близо до декларираните от производителя цифри. В същото време акумулаторните батерии на камиона бяха на ниво 21%.

Tesla Semi е оборудвана с четири електрически мотора с ъс системна мощност от 1 020 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5 секунди, а с полуремарке с тегло 36 тона - 20 секунди. Електрическият силов агрегат на камиона се захранва от батерия с капацитет 900 kWh. Цената на модела е 180 000 долара.


0 от 500
  • #124
    1 rate up comment 2 rate down comment
    РУК ( преди 7 месеца )
    MythBusterчо - така, само през ГКПП Капитан Андреево на денонощие влизат средно 2700 ТИРа!Отделно са Лесово и Малко Търново. Аз не те питам колко енергия трябва!Питам те колко броя зарядни през какво разстояние и с каква мощност са нужни за да се обезпечи този трафик така,че да пристигне от Измир в Русе с 50% при 2-3 дни чакане на ГКПП Капитан Андреевои да чака на Русе ден-два!"Теоретично" колко енергия трябва и детото ми на 2 години ще го сметне!
  • #123
    1 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    За разлика от тебе аз винаги отговарям, аз единствените твои отговори са обиди към събеседниците и нищо конкретно. Скоро минавал ли си по магистрала Тракия, за да видиш колко фотоволтаични парка има на по-малко от километър от магистралата? Изгледа ли клипа от дивана? Видя ли заглавието на клипа?
  • #122
    1 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Ако ми кажеш колко камиона минават на денонощие, ще ти кажа и колко енергия ще им трябва. Пробвай се? Не чак толкова, колкото си мислиш!
  • #121
    1 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 7 месеца )
    MythBusterчо, хайде да ти отговоря на въпроса с въпрос - колко на брой и с каква мощност зарядни трябва да има от Измир до Дунав мост, за може при този път и условия, целия този трафик от хиляди камиони на ден да пристигне в Русе на 50% батерия?!
  • #120
    2 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 7 месеца )
    MythBusterчо,живееш в някакъв измислен свят в който ще дойдат евтини елктрички,ще е пълно със зарядни,от които ще се зарежда на цени много под пазарните, и се опитваш да обедиш всички,че това ще се случи!Защото имаш нужда да вярваш в това, шото ти е писнало от твоя раждив дрънгел, едва да го поддържаш в движение,ама нямаш акъл да изкараш повече пари за да го смениш!Затова имаш нужда да вярваш,че света ще се промени,защото ти неможеш!Жалка история момче, много жалка!Тъжно ми е за теб, честно!
  • #119
    1 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    "трябва да върви печката, хладилния генератор на ремъркето ."Хайде не ми отговори на въпроса с въпрос Ами кажи според тебе колко време ще издържим батерията за тези консуматори, ако си пристигнал там на 50% батерия?
  • #118
    1 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Точно за такива диванни специалисти, които са на принципа крадеца вика дръжте крадеца, преди няколко месеца съм снимал този клип да видиш дивана къде е https://youtu.be/nAxpHq7mDxk Не ви ли омръзна да повтаряте заучени лафчета, когато няма друго какво да кажете?
  • #117
    3 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 7 месеца )
    MythBusterчо - ами прочети си примерите с Пепси, бутилки и чипсове бе шмат ко!Какво ги интересува хората дали камиона ускорява като лека кола!Като кибичиш 3 дни на КПП Капитан Андреево, после 3 дни на Дунав мост и са стотици камиони пред теб и зад теб и трябва да върви печката, хладилния генератор на ремъркето .... къде зареждаш ток?!*** в Русе да видиш с колко метра на ден мърда един ТИР и им обясни колко зарядни ще трябват!Щото с туби ток няма как!Айде ходи се лекувай бе човек! Не си добре!
  • #116
    1 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 7 месеца )
    М чи те без пари бе!И колко зареждания трябва да минат през тази ефтина колонка за 61999 евра, че да си избиеш парите за нея и волтаиците?!А поддръжка, а данъци, а печалба?! А като станат толкова много зарядните - конглокенцията?! А колонката ти като не е на главния път а на 15км от него в съседното село и вече никой не идва щото има много други, по удобни?! Абе ти в някаква утопия живееш?!Където нещата се случват точно както ги мислиш,за да ти излязат сметките!Абе не си добре, сериозно!
  • #115
    1 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Какво съм казал за 100 мили? Я пак? Май забрави, че трудно мога да бъда подведен и няма как да повярвам, че при една и съща челна площ и drag коефициент, един камион може да даде пет пъти разлика в пробега само от смяна на теглото, при положение че то няма чак толкова голямо значение за пробегът. Май забрави онази статия в която беше публикуван клип как по баир на който един камион едва пъпли, камионът на Тесла ускори заедно с леките автомобили и го изпревари с лекота.