IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Камионът Tesla Semi изненада с пробег в реални условия

Данните от тестовете се разминават с декларираните от производителя

Експерти тестваха пробегът в реални условия на новия електрически камион Tesla Semi, като интересното е, че резултатите надминаха всички очаквания. Информацията бе споделена от ресурса InsideEVs .


Tesla Semi


Както вече ви информирахме, през декември 2022 година Tesla предаде първата партида електрически камиони Semi на PepsiCo. Оттогава повечето автомобилни експерти се интересуват от гамата на този модел.

Северноамериканският съвет за ефективност на камионите реши да тества Tesla Semi в реални условия. Производителят твърди, че неговият камион може да измине 805 км без презареждане, но резултатите са малко по-различни от тази цифра. Един от камионите успя да измине 539 км с едно зареждане, като след този пробег зарядът на батерията беше на 17%. Средната температура на въздуха в деня на измерване на пробега беше 34°C. Имаше и денивелации по маршрута на камионите, което също влияе на резултатите.

Друга Tesla Semi обаче измина разстояние от 797 км без презареждане, което е възможно най-близо до декларираните от производителя цифри. В същото време акумулаторните батерии на камиона бяха на ниво 21%.

Tesla Semi е оборудвана с четири електрически мотора с ъс системна мощност от 1 020 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5 секунди, а с полуремарке с тегло 36 тона - 20 секунди. Електрическият силов агрегат на камиона се захранва от батерия с капацитет 900 kWh. Цената на модела е 180 000 долара.


0 от 500
  • #74
    3 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    А ти понеже си много умен си мислиш 1. Че всеки ТИР си пълни резервоара от пълно до празно на всяка граница и затова стават опашки. 2. Че някой ще тръгне с пълна батерия от която и да е точка на България и ще стигне с празна батерия до Дунав мост. Но най-вече ще тръгне с пълен резервоар, който ще се изпразни до границата и трябва да го зарежда. 3 че можеш да напълниш резервоар на ТИР за 10 минути. Ти да не да не мислиш че като зареждаш по 30 лв на седмица, ние не знаем за колко време се пълни р
  • #73
    0 rate up comment 2 rate down comment
    PLAID ( преди 1 година )
    Ейй всяко МПС, ракета носител Falcon 9, Falcon Heavy, всяка акумулаторна централа MegaPack, всеки сателит StarLink, всяко зарядно за камион Megacharger на ШАМПИОНА много бъркат в джигеpа на другаря водач :) В училище са го учили да пише "батерий", а не са го учили най-важното: с плюене се става само по-пpocт и по-беден. И второто най-важно: не можеш да правиш 1 и също цел живот и да очакваш различен резултат. TESLA-та се храни с омраза и пpocто и затова е най-голямата и скъпа корпорация в света.
  • #72
    1 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    *работа 365 дни в годината"дай цитат иначе си нагъл лъжец. Лъжете си нали? Не можеш да цитираш!
  • #71
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Дизела пълни резервоара за 10 минути и се нарежда на опашката.Понякога се чака с дни.Електрокара ще зарежда с часове 1000 квтч батерия,защото в района няма хипер дупер чарджъри.Ако караш риба ще се развали тлупи.
  • #70
    2 rate up comment 2 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    "Движение на камион с 35 км/ч средна скорост" дай цитат иначе си нагъл лъжец. Лъжете си нали? Не можеш да цитираш!
  • #69
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Дизела пълни резервоара за 10 минути и се нарежда на опашката.Понякога се чака с дни.Електрокара ще зарежда с часове 1000 квтч батерия,защото в района няма хипер дупер чарджъри.Ако караш риба ще се развали тлупи.
  • #68
    3 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 65. А защо мислиш че не бих направил ТИР паркинг за електрически камиони, когато има смисъл? На цената на една Тесла за 100 000 лв се изграждат 100 kW фотоволтаици, които на година произвеждат 130 000 киловатчаса енергия, с която могат да се изминат 130 000 км. Дори при 40 ст. за киловатчас, са 50 000 лв доходи на година от 100 000 инвестиция. Дали не е по-добре от апартамент или друг имот? Въпросът е че няма клиенти все още. И да не мислиш, че съм най-умния и само аз мога да смятам? Не съм!
  • #67
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    Движение на камион с 35 км/ч средна скорост,работа 365 дни в годината,даваш ми цените на тока от борсата по обяд когато са най ниски без такси пренос достъп акциз и ДДС.Правиш се на кондензатор с голям капацитет,но с изтекъл електролит.
  • #66
    5 rate up comment 1 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Абе господин инженер, колко бензиностанции има на тази опашка? Къде зареждат дизеловите тирове докато чакат? Най-вече ще ми отговориш ли на инженерния въпрос ако един камион на Тесла пристигна на опашката на Дунав мост на 50%, за колко седмици ще му стигне батерията? Спомняш ли си че за домакинството ти, цялото домакинство за готвене къпане и отопление харчите по 400 киловатачаса по твоите думи, а в батерията на камионът на Тесла има енергия да ви стигне за два месеца и половина? Пак Бисер!
  • #65
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 1 година )
    До 60.Остава да си направиш ТИР паркинг на двора и да продаваш ток от фотоволтаика на шофьорите.Жена ти ще им готви шкембе чорба,може и секс труженички да поканиш.