IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota обяви за голям пробив при батериите за електромобили

До 2026 г. компанията ще пусне пакет с пробег 800 км, а до 2028 г. - с 1000 км

Toyota обяви, че е направила пробив при технологията с твърдотелни батерии, които ще захранват следващата генерация електромобили, разработени от японския производител. Компанията ще разчита на четири типа батерии от ново поколение, като три от тях са с течен електролит, а една е в твърдо състояние.


Toyota


Новите батерии ще захранват между 1,7 и 3,5 млн електромобила, които Toyota предвижда да продаде до края на десетилетието. Именно новата технология трябва да играе основна роля за привличане на по-широка клиентска база. Започвайки с течните електролити, които в момента са в основата на използваните батерии, от Toyota твърдят, че са постигнали цялостни подобрения, включително по-висока енергийна плътност, конкурентоспособност на разходите и скорости на зареждане.

Благодарение на новите технологии, още през 2026 г. японците ще предложат литиево-йонна батерия, наречена Performance. Тя ще се поставя на новото поколение електрически модели на Toyota, като ще осигурява пробег от 800 км с едно зареждане. За това ще помогне подобрената аеродинамика и намаленото тегло на бъдещите електромобили. Освен това батерията Performance ще позволи намаляване на разходите с 20% в сравнение с настоящия електрически SUV Toyota bZ4X и време от 20 минути или по-малко за зареждане от 10 до 80%.

Японският производител е разработил и литиево-желязно-фосфатна батерия (LFP). Тя е конструирана с биполярна технология, която Toyota използва да своите никел-метал-хидридни (Ni MH) батерии и ще се появи на пазара през 2026-2027 г. Новата технологии ще предложи 20% увеличение на пробега в сравнение с Toyota bZ4X и 40% намаление на разходите в сравнение с настоящия електрически SUV. Тази батерия ще се зарежда от 10 до 80% само за 30 минути.


Toyota


Третият тип батерия с течен електролит, наречена High-Performance, използва литиево-йонна химия в комбинация с катод с високо съдържание на никел. Тя ще постигне пробег от над 1000 км, когато се комбинира с подобрена аеродинамика и намалено тегло на автомобила. Toyota очаква още 10 процента намаление на разходите в сравнение с батерията Performance и време за бързо зареждане с постоянен ток от 10 до 80% за 20 минути или по-малко. Тази батерия ще дебютира през 2027-2028 г.

Преминавайки към твърдотелните батерии, от Toyota твърдят, че са направила пробив по отношение на издръжливостта на тази технология. Твърдите литиево-йонни батерии на компанията имат твърд електролит, който позволява по-бързо движение на йони и по-голяма толерантност към високи напрежения и температури. В резултат на това тези батерии са подходящи за бързо зареждане и разреждане и доставят енергия в по-малка форма.

Компромисът за това е очакваният по-кратък живот на батерията, но от Toyota смятат, че са преодолели това предизвикателство. Целта на компанията е твърдотелните батерии да бъдат готови за пускаkе на пазара до 2027-2028 г., когато японците ще предложат и ново поколение електрически превозни средства. Новата технология ще позволи постигане на пробег от 1000 км и зареждане от 10 до 80% само за 10 минути.

Японският производител твърди, че работи и върху литиево-йонна твърдотелна батерия с по-високи спецификации, целяща 50-процентно подобрение на обхвата на движение в сравнение с батерията Performance. Тя ще позволи изминаването на 1200 км с едно зареждане, но срокове за нейната поява не се посочват.


0 от 500
  • #6
    9 rate up comment 6 rate down comment
    до 4 ( преди 1 година )
    Как ще се "мери" ли? Ами един "ве осем" има 250 км пробег с един резервоар и излиза около 10 пъти по-скъпо на километър при същите динамични характеристики.
  • #5
    7 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Поне са били честни този път - подобренията са спрямо bZ4X, който е технологично най-лошият електромобил на пазара, изоставащ с 40% от най-добрите. Подобрения от по 20% все още ги поставят в неизгодна позиция спрямо лидерите, и то спрямо СЕГАШНИТЕ технологии на лидерите. Те няма да спят и да чакат Тойотка да ги настигне.
  • #4
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Американеца ( преди 1 година )
    И как това ще се мери с един ве осем
  • #3
    12 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    С батериите колата е скъпа и може да изкара най много 250 000км или 10 години и то само при условие че се зарежда правилно. Качествените дизелови двигатели изкарват по 1 милион километра или неопределено време. В Ливан съм виждал таксита Мерцедеси от 70те- години които и до сега се карат. Всичките имат навъртени по няколко милиона километра. Собственици дори и не си помислят да ги сменят. Убедени са че ще изкарат още толкова. Тези коли се предават от баща на син.
  • #2
    17 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Как беше лафа: Никой не може да ви даде, това което мога да ви обещая. + дългосрочните прогнози разчитат на късата памет на потребителите. и тука ще...ще...ще...ще видим 2026
  • #1
    14 rate up comment 10 rate down comment
    MythBuster ( преди 1 година )
    Браво на японците. Сега остана и да го направят наистина и да не си променят обещанията с всеки изминал месец, както Ви предупредих че ще направят още при публикуването на предишната новина. Миналия месец обещаваха батерии с пробег 1500км и зареждане за 10мин. през 2027.