IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota обяви за голям пробив при батериите за електромобили

До 2026 г. компанията ще пусне пакет с пробег 800 км, а до 2028 г. - с 1000 км

Toyota обяви, че е направила пробив при технологията с твърдотелни батерии, които ще захранват следващата генерация електромобили, разработени от японския производител. Компанията ще разчита на четири типа батерии от ново поколение, като три от тях са с течен електролит, а една е в твърдо състояние.


Toyota


Новите батерии ще захранват между 1,7 и 3,5 млн електромобила, които Toyota предвижда да продаде до края на десетилетието. Именно новата технология трябва да играе основна роля за привличане на по-широка клиентска база. Започвайки с течните електролити, които в момента са в основата на използваните батерии, от Toyota твърдят, че са постигнали цялостни подобрения, включително по-висока енергийна плътност, конкурентоспособност на разходите и скорости на зареждане.

Благодарение на новите технологии, още през 2026 г. японците ще предложат литиево-йонна батерия, наречена Performance. Тя ще се поставя на новото поколение електрически модели на Toyota, като ще осигурява пробег от 800 км с едно зареждане. За това ще помогне подобрената аеродинамика и намаленото тегло на бъдещите електромобили. Освен това батерията Performance ще позволи намаляване на разходите с 20% в сравнение с настоящия електрически SUV Toyota bZ4X и време от 20 минути или по-малко за зареждане от 10 до 80%.

Японският производител е разработил и литиево-желязно-фосфатна батерия (LFP). Тя е конструирана с биполярна технология, която Toyota използва да своите никел-метал-хидридни (Ni MH) батерии и ще се появи на пазара през 2026-2027 г. Новата технологии ще предложи 20% увеличение на пробега в сравнение с Toyota bZ4X и 40% намаление на разходите в сравнение с настоящия електрически SUV. Тази батерия ще се зарежда от 10 до 80% само за 30 минути.


Toyota


Третият тип батерия с течен електролит, наречена High-Performance, използва литиево-йонна химия в комбинация с катод с високо съдържание на никел. Тя ще постигне пробег от над 1000 км, когато се комбинира с подобрена аеродинамика и намалено тегло на автомобила. Toyota очаква още 10 процента намаление на разходите в сравнение с батерията Performance и време за бързо зареждане с постоянен ток от 10 до 80% за 20 минути или по-малко. Тази батерия ще дебютира през 2027-2028 г.

Преминавайки към твърдотелните батерии, от Toyota твърдят, че са направила пробив по отношение на издръжливостта на тази технология. Твърдите литиево-йонни батерии на компанията имат твърд електролит, който позволява по-бързо движение на йони и по-голяма толерантност към високи напрежения и температури. В резултат на това тези батерии са подходящи за бързо зареждане и разреждане и доставят енергия в по-малка форма.

Компромисът за това е очакваният по-кратък живот на батерията, но от Toyota смятат, че са преодолели това предизвикателство. Целта на компанията е твърдотелните батерии да бъдат готови за пускаkе на пазара до 2027-2028 г., когато японците ще предложат и ново поколение електрически превозни средства. Новата технология ще позволи постигане на пробег от 1000 км и зареждане от 10 до 80% само за 10 минути.

Японският производител твърди, че работи и върху литиево-йонна твърдотелна батерия с по-високи спецификации, целяща 50-процентно подобрение на обхвата на движение в сравнение с батерията Performance. Тя ще позволи изминаването на 1200 км с едно зареждане, но срокове за нейната поява не се посочват.


0 от 500
  • #26
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Най-големите престъпления на комунизма в БГ са две: че научи българина на мързел и безразличие. 500 г. турско робство не можаха да скършат българския дух и след освобождението се превръщаме във водеща, конкYрентна индустриална и селскостопанска държава в Европа. Нови, иновационни производства, като самолети например, никнат всеки ден. 45 г. съветско (+24 пост-съветско, контролирано от ***) робство затриха нацията ни.
  • #25
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    От 10 години все обявяват революцията, ами още я чакаме засега си карам астматичката и докато не видя черно на бяло автомобил с читава батерия ще си остана само с четенето.
  • #24
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Хвалипръц ( преди 7 месеца )
    До 15: Фенче та Тесла да обвинява Тойота в неспазване на обещания е меко казано.. прекалено.
  • #23
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До Митоманчето ( преди 7 месеца )
    Преди 89 г. нямаше СВОБОДА! Когато и ако я загубиш, ще разбереш колко недооценявана е в днешно време от *** и хунвейбините СВОБОДАТА! И на мисълта, и на словото, и на стопанската инициатива...
  • #22
    5 rate up comment 7 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    До 21. Колкото и да не ми харесваше преди 89-та година, не мога да отрека, че имаше и силни страни. Буквално ни разсипаха както индустрията, така и земеделието, но най-вече ме е яд за образованието, защото сега и да искаме не можем да ги възстановим без образовани хора. Така че за "учи мама да не работиш" не си особено прав. Не знам какво лошо виждаш да си инженер ръководител на завод, вместо да работиш на конвейера защото не си учил достатъчно. Сега като над 90% не учат, да не е по-добре?
  • #21
    10 rate up comment 2 rate down comment
    До 18 ( преди 7 месеца )
    Колкоъо Северна Корея е индустриална държава, или Куба, системата не насърпаваюе нуто предприемчивоста, нито изобщо старанието в работата или изобщо там с каквото се занимаваш, имаше погиворка:" учи за да не работиш" всичко кието се произвждаше беше некачествено и непрактично, мебели, печки, телевизори, всичко беше ***. В рабората имахме 2 компютъра, IBM и Правец, та знам какви компютри правехме, на всичкото оъгоре с крадена технология.
  • #20
    3 rate up comment 4 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    Поне вземи да обясниш на останалите дали Тесла произвежда батерии 4680 вече трета година макар и в малки обеми? Че повечето си мислят че това обещание на Тесла не е изпълнено още, въпреки че ги произвеждат в два различни завода, а вероятно щяха да са започнали производство и в Германия, ако бюрократите не им пречеха и им бяха дали подобни условия, за да не разглобяват вече инсталираните линии за батерии от Германия за да ги местят в САЩ, защото там им предложиха стимули .
  • #19
    3 rate up comment 5 rate down comment
    MythBuster ( преди 7 месеца )
    А бе шваба, отново не правиш разлика между обещание за бъдеще, поредното от много обещания които си дал за последните 15 години и не си спазил досега нито веднъж и вече второ поколение батерии които се произвеждат трета година. Вярно е че обещаните батерии още през 2011 година бяха по-добри от настоящите батерии на Тесла, защото още през 2011 година изминаваха 1 000 км с едно зареждане а сега вече са още по-добри и изминават 1500, вместо смешния реален пробег от 500 км на произвежданите батерии.
  • #18
    9 rate up comment 10 rate down comment
    До 14 ( преди 7 месеца )
    Ами ако не бяха дошли великите демократи да ни "освобождават" 1989г. и да ни натресат тоя бандитски модел сега щяхме да имаме икономика като на Южна Корея и да произвеждаме всичко включително и електрически коли. Да не забравяме че ние произвеждахме и компютри още през 1970г. когато китайците още живееха в колиби! България имаше всичко необходимо да стане супер индустриална сила. Имахме хората и връзките в държавите където са ресурсите. Но за съжаление пропиляхме всичко.
  • #17
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Шваба, не са само иновациите.Всички батерии се произвеждат в Азия.