IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota обяви за голям пробив при батериите за електромобили

До 2026 г. компанията ще пусне пакет с пробег 800 км, а до 2028 г. - с 1000 км

Toyota обяви, че е направила пробив при технологията с твърдотелни батерии, които ще захранват следващата генерация електромобили, разработени от японския производител. Компанията ще разчита на четири типа батерии от ново поколение, като три от тях са с течен електролит, а една е в твърдо състояние.


Toyota


Новите батерии ще захранват между 1,7 и 3,5 млн електромобила, които Toyota предвижда да продаде до края на десетилетието. Именно новата технология трябва да играе основна роля за привличане на по-широка клиентска база. Започвайки с течните електролити, които в момента са в основата на използваните батерии, от Toyota твърдят, че са постигнали цялостни подобрения, включително по-висока енергийна плътност, конкурентоспособност на разходите и скорости на зареждане.

Благодарение на новите технологии, още през 2026 г. японците ще предложат литиево-йонна батерия, наречена Performance. Тя ще се поставя на новото поколение електрически модели на Toyota, като ще осигурява пробег от 800 км с едно зареждане. За това ще помогне подобрената аеродинамика и намаленото тегло на бъдещите електромобили. Освен това батерията Performance ще позволи намаляване на разходите с 20% в сравнение с настоящия електрически SUV Toyota bZ4X и време от 20 минути или по-малко за зареждане от 10 до 80%.

Японският производител е разработил и литиево-желязно-фосфатна батерия (LFP). Тя е конструирана с биполярна технология, която Toyota използва да своите никел-метал-хидридни (Ni MH) батерии и ще се появи на пазара през 2026-2027 г. Новата технологии ще предложи 20% увеличение на пробега в сравнение с Toyota bZ4X и 40% намаление на разходите в сравнение с настоящия електрически SUV. Тази батерия ще се зарежда от 10 до 80% само за 30 минути.


Toyota


Третият тип батерия с течен електролит, наречена High-Performance, използва литиево-йонна химия в комбинация с катод с високо съдържание на никел. Тя ще постигне пробег от над 1000 км, когато се комбинира с подобрена аеродинамика и намалено тегло на автомобила. Toyota очаква още 10 процента намаление на разходите в сравнение с батерията Performance и време за бързо зареждане с постоянен ток от 10 до 80% за 20 минути или по-малко. Тази батерия ще дебютира през 2027-2028 г.

Преминавайки към твърдотелните батерии, от Toyota твърдят, че са направила пробив по отношение на издръжливостта на тази технология. Твърдите литиево-йонни батерии на компанията имат твърд електролит, който позволява по-бързо движение на йони и по-голяма толерантност към високи напрежения и температури. В резултат на това тези батерии са подходящи за бързо зареждане и разреждане и доставят енергия в по-малка форма.

Компромисът за това е очакваният по-кратък живот на батерията, но от Toyota смятат, че са преодолели това предизвикателство. Целта на компанията е твърдотелните батерии да бъдат готови за пускаkе на пазара до 2027-2028 г., когато японците ще предложат и ново поколение електрически превозни средства. Новата технология ще позволи постигане на пробег от 1000 км и зареждане от 10 до 80% само за 10 минути.

Японският производител твърди, че работи и върху литиево-йонна твърдотелна батерия с по-високи спецификации, целяща 50-процентно подобрение на обхвата на движение в сравнение с батерията Performance. Тя ще позволи изминаването на 1200 км с едно зареждане, но срокове за нейната поява не се посочват.


0 от 500
  • #16
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Шлабен, пPост си, както винаги. На Панасоник патентът е за нещо подобно, но не е същото и е с по-лоши характеристики. А биполярният електрод на Тойотка пък няма НИЩО общо с предните, които са за електрическите връзки към електродите, а не за самите електроди.
  • #15
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 година )
    Разбира се, всички иновации при батериите идват от Азия. Тесльофренчетата какви дитирамби пяха за таблес електродите на Тесла патентовани доста преди това от Панасоник), колко съкращавали пътя на електроните и съответно съпротивлението, пък сега мълчат като пукали за биполярните електроди на Тойота.. Но така е, когато повтаряш пропагандни партенки, губиш способност да мислиш.
  • #14
    5 rate up comment 4 rate down comment
    До 11 ( преди 1 година )
    Е и? Произвели ли сме 10 бройки Москвич с примитивен електромотор? Някой по света знае ли? Правили са прототипи, които до никъде не са стигнали. Електромобили има и в началото на 20 век, до не достигат до производство. Едно нещо българско няма, което да е известно в целия свят. И киселото мляко, което развалихме от простотия, щяхме да изгубим като патент.
  • #13
    2 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    До 3 - АМа има един проблем - гледа се покупакта на нови коли. Повечето хора, коти си купуват нов автомобил рядко го карат повече от 5 до 7 години. В смелите мечти на американските автомобилостоители от преди 60-70 години, плановете са били да накарат американците, да си купуват нова кола, всяка година.
  • #12
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    За 12 път, поне ...
  • #11
    5 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Илончо още не е бил роден когато българите са правили електрически коли! Още през 1952г започват разработките на електрически автомобили в завода на "Елпром". По късно се правят и най различни прототипи и разработки в институтите към БАН. Както за товарни автомобили така и за леки. Последната върхова разработка е Ел-Мо-70. Електрически прототип създаден на базата на Москвич 426 със правотоков ел мотор и въздушно-цинкова батерия която за времето си е била върха на технологиите.
  • #10
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Най- лакомият "ве осем" за който се сещам е на ford gt- може да докара до 30/100 градско. Но това е по- скоро изключение. Иначе няма по- голям кеф от атмосферен (дори и турбо) V8 и като звук, и като усещане.
  • #9
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    скептичен съм
  • #8
    5 rate up comment 5 rate down comment
    до #6 ( преди 1 година )
    Кой е този "ве осем" с 250 км пробег ми е много любопитно да разбера?
  • #7
    16 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Все някой някъде измисля някакви много яки батерии и все не можем да ги видим тези батерии в производство. Не го разбирам аз това нещо. Хайде направете ги, сложете ги в кола и покажете резултата, а не само резултати на хартия да има, а в действителност нищо.