IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota ще сподели новите си EV технологии с Mazda и Suzuki

Това ще намали разходите за разработка на революционните плаформа и батерии

За да намали цената на своята нова платформа за електромобили и нейните суперефективни производствени процеси, Toyota може да сподели технологията с партньорите си. Това разкри новият главен изпълнителен директор на компанията Коджи Сато, който има големи планове за превръщането на Toyota в гигант сред производителите на електромобили.


Toyota

И тъй като целта е постигането на по-големи мащаби на производство, най-голямата автомобилна компания в света ще сподели новата си технология за батерии със свои партньори, сред които са Subaru, Mazda, Suzuki и други. Като част от своя план за бъдещето, Toyota иска да продава 3,5 милиона електромобила на година до края на десетилетието. Около половината от тях ще се базират на новоразработена платформа, която ще бъде готова през 2026 г.

На тази архитектура ще бъдат изградени електромобили с пробег от цели 1500 км, като това ще бъде постигнато благодарение на нова технология на батериите.Идеята на Toyota обаче е благодарение на бъдещата платформа не само да бъдат постигнати впечатляващи резултати на пътя, но и да се улесни процеса на производство, което съответно ще доведе и до намаляване на разходите. За целта в компанията е създадено звено, наречено BEV Factory business, което ще проектира новата архитектура на автомобила, за да бъде тя възможно най-лесна за изграждане.


Toyota


Чрез новите производствени процеси, част от които са заети от Tesla, в Toyota се надяват на сериозно намаляване на разходите за електромобили, които са особено скъпи за производство. Автомобилният производител също се надява да намали зависимостта си от работниците, въпреки че планира да повиши уменията на служителите в по-продуктивни роли. На всичкото отгоре компанията ще използва наученото, като някои от технологиите за електромобили ще бъдат пренесени на останалите модели.

„Тези технологии не трябва да се прилагат само за електрически превозни средства с батерии. Става въпрос за повишаване на нашето качество и гъвкавост. Чрез тази дейност ще можем да рационализираме всички наши производствени и производствени дейности”, коментира Такеро Като, президент на BEV Factory.


Toyota


За да помогне за по-нататъшното увеличаване на обема си, Toyota ще споделя новата си EV технология с партньори. Японският гигант притежава дялове в различни компании, като Subaru, Mazda, Suzuki, Daihatsu, Hino, Isuzu и др. Общо те продават 16,3 милиона бройки годишно и вече си сътрудничат при направата на различни модели. Пример за това са електрическите Toyota bZ4X и Subaru Solterra. А споделянето на технологията ще доведе и до разпределение на разходите за нея, което означава и по-ниска цена.


0 от 500
  • #43
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До 42 ( преди 1 година )
    Точно обратното. Получиха временно разрешително и изсякоха гората за завод за батерии една година след започване на строежа на завода. Напълно отделна сграда си е. Тоест грешиш като казваш :"Досега не са обявили строеж на самостоятелна сграда за батерии където и да е, въпреки че обявиха бъдещо производство и в Берлин"И не знам за какви съществуващи сгради говориш, като преди да отиде Тесла на този терен имаше само дървета и нито една сграда.
  • #42
    0 rate up comment 2 rate down comment
    до 41 ( преди 1 година )
    Да де, само че тази сграда е разширение на съществуващата, което е планирано още от първия ден.
  • #41
    0 rate up comment 3 rate down comment
    До 40 ( преди 1 година )
    Напротив. В Берлин си направиха напълно отделна сграда и дори първоначално я бяха изключили от плановете уж за да ги одобрят по-бързо, но после видяха че така или иначе ще чакат 2 години и отново ги включиха и започнаха фабриката за батерии около година по-късно от основната фабрика. Още миналата година започнаха да оборудват завода за батерии, но дали заради огромната бюрокрация която трябваше отново да извървят, дали заради стимулите в САЩ, демонтираха линиите за батерии и ги преместиха в САЩ
  • #40
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до 35 ( преди 1 година )
    К'о? Батериите си ги произвеждат от години в съществуваща фабрика на Кейто Роуд в Калифорния. След това пуснаха поточна линия и в Остин - пак в съществуваща сграда. Досега не са обявили строеж на самостоятелна сграда за батерии където и да е, въпреки че обявиха бъдещо производство и в Берлин, и в Мексико, и в Невада.
  • #39
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До 35 ( преди 1 година )
    "До 31.Първата копка на завода за батерии на Тесла е направена през месец май 2023,кога го построиха кога заработи?"Бъди конкретен? За кой завод говориш? За онзи завод за батерии в Мексико?
  • #38
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Ето че и в този "спор" съчетах полезното с приятното и научих, че първата toyota с Блейд батерии на BYD, която всъщност е китайска разработка в китайската съвместна марка FAW на toyota и BYD е слязла от конвейера март месец 2023 със залепена табелка toyota. Сега логично изниква въпроса, защо toyota нямаше откъде да си купи само 10 000 батерии 2022 и защо "партньорите им" от Китай не им ги дадоха с предимство, дадоха стотици пъти повече батерии на Тесла още през септември 2022 за гига Берлин?
  • #37
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 29 ( преди 1 година )
    "Toyota BZ3 е с блейд батерии от BYD и беше представена доста преди да се разчуе за Теслата с BYD батерии." Типично в стила на toyota която от 2010 година представя революционните твърдотели батерии. Тогава произведените за всички времена Тесла бяха по-малко от 1 000, а toyota произвеждаше по 10 милиона всяка година. Днес тези батерии все още ги няма, но Тесла вече произвежда по близо два милиона автомобила годишно, а toyota няма нито един собствен електромобил.
  • #36
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    До 33.Само ти си,единствен и неповторим.Изтърван от клиниката на д-р Гълъбова.
  • #35
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    До 31.Първата копка на завода за батерии на Тесла е направена през месец май 2023,кога го построиха кога заработи?
  • #34
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 29 ( преди 1 година )
    Вярно ще умрем от смях защото отново вие ще изглеждате не е глупавите хора на света когато разберете, че в момента около 10 пъти повече електромобили с батерии 4680 отколкото е цялото производство на електромобили на toyota с каквито и да е батерии, въпреки че по-малко от 10% от електромобилите на Tesla се произвеждат с такива батерии. Вярно е че доста смях пада с всяко едно ваше твърдение и вместо да избодете очи винаги изписвате вежди на Тесла и с въпросите си очерняте toyota