За да намали цената на своята нова платформа за електромобили и нейните суперефективни производствени процеси, Toyota може да сподели технологията с партньорите си. Това разкри новият главен изпълнителен директор на компанията Коджи Сато, който има големи планове за превръщането на Toyota в гигант сред производителите на електромобили.
И тъй като целта е постигането на по-големи мащаби на производство, най-голямата автомобилна компания в света ще сподели новата си технология за батерии със свои партньори, сред които са Subaru, Mazda, Suzuki и други. Като част от своя план за бъдещето, Toyota иска да продава 3,5 милиона електромобила на година до края на десетилетието. Около половината от тях ще се базират на новоразработена платформа, която ще бъде готова през 2026 г.
На тази архитектура ще бъдат изградени електромобили с пробег от цели 1500 км, като това ще бъде постигнато благодарение на нова технология на батериите.Идеята на Toyota обаче е благодарение на бъдещата платформа не само да бъдат постигнати впечатляващи резултати на пътя, но и да се улесни процеса на производство, което съответно ще доведе и до намаляване на разходите. За целта в компанията е създадено звено, наречено BEV Factory business, което ще проектира новата архитектура на автомобила, за да бъде тя възможно най-лесна за изграждане.
Чрез новите производствени процеси, част от които са заети от Tesla, в Toyota се надяват на сериозно намаляване на разходите за електромобили, които са особено скъпи за производство. Автомобилният производител също се надява да намали зависимостта си от работниците, въпреки че планира да повиши уменията на служителите в по-продуктивни роли. На всичкото отгоре компанията ще използва наученото, като някои от технологиите за електромобили ще бъдат пренесени на останалите модели.
„Тези технологии не трябва да се прилагат само за електрически превозни средства с батерии. Става въпрос за повишаване на нашето качество и гъвкавост. Чрез тази дейност ще можем да рационализираме всички наши производствени и производствени дейности”, коментира Такеро Като, президент на BEV Factory.
За да помогне за по-нататъшното увеличаване на обема си, Toyota ще споделя новата си EV технология с партньори. Японският гигант притежава дялове в различни компании, като Subaru, Mazda, Suzuki, Daihatsu, Hino, Isuzu и др. Общо те продават 16,3 милиона бройки годишно и вече си сътрудничат при направата на различни модели. Пример за това са електрическите Toyota bZ4X и Subaru Solterra. А споделянето на технологията ще доведе и до разпределение на разходите за нея, което означава и по-ниска цена.