Японският производител Toyota обяви днес, че стартира услуга за обновяване на новите автомобили, започвайки с Prius. Програмата за надграждане е част от стратегията Kinto Factory и позволява добавянето на устройства и функции за безопасност и сигурност, които преди това не са били налични. Сред тях, например, е функцията Advanced Park, която може да бъде добавена на модели, оборудвани със системата Upgrade Ready Design.
Идеята на Toyota е да произвежда автомобили, чийто хардуер да бъде надграждан дълго време след продажбата им. Как обаче стари модели могат да бъдат оборудвани с нови технологии? За да стане това, процесът стартира много преди превозното средство да бъде пуснато в продажба, като се използва нова система, намаляваща значително времето за разработка на автомобила.
Засега услугата е достъпна само в Япония и само за Prius, но от Toyota обещават да разширят както пазарите, така и броят на модели, които могат да се надграждат. По този начин клиентите ще могат да шофират любимите си автомобили за много години напред.
Към момента японските собственици на Prius имат достъп до функцията Advanced Park,която включва дистанционно стартиране на двигателя и паркиране, наблюдение на мъртвите точки, монитор за съраунд изглед, засичане на пешеходци отзад и нагревател на волана. Тези системи имат стандартизирани цени в цялата страна и клиентите могат да ги добавят като направят еднократно плащане или ги включат към месечната си абонаментна такса.
Това е нов подход, но има прилики със съществуващите надстройки след продажбата. BMW популяризира идеята за оборудване на автомобили с целия хардуер, от който всеки модел може да се нуждае, и след това да отключи функциите, които клиентът иска, когато той плати за тях. Идеята е, че това ще рационализира производството, ще намали разходите и ще осигури дългосрочна стойност за автомобилите, независимо от спецификацията, в която са поръчани.
Подходът на Toyota е подобен, но в случая хардуерът не е поставен на автомобила, докато клиентът не го поиска. Освен, че това е по-удобно за потребителите, по този начин колите на марката ще се задържат по-дълго време на пътя, като така се изгражда и лоялност към марката. Едновременно с това ще се намали и общия въглероден отпечатък на Toyota в дългосрочен план.