IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota ще надгражда новите си коли, а няма да ги сменя

Това ще осигури дългосрочна стойност на автомобила и ще увеличи лоялността към марката

Японският производител Toyota обяви днес, че стартира услуга за обновяване на новите автомобили, започвайки с Prius. Програмата за надграждане е част от стратегията Kinto Factory и позволява добавянето на устройства и функции за безопасност и сигурност, които преди това не са били налични. Сред тях, например, е функцията Advanced Park, която може да бъде добавена на модели, оборудвани със системата Upgrade Ready Design.


Toyota Prius


Идеята на Toyota е да произвежда автомобили, чийто хардуер да бъде надграждан дълго време след продажбата им. Как обаче стари модели могат да бъдат оборудвани с нови технологии? За да стане това, процесът стартира много преди превозното средство да бъде пуснато в продажба, като се използва нова система, намаляваща значително времето за разработка на автомобила.

Засега услугата е достъпна само в Япония и само за Prius, но от Toyota обещават да разширят както пазарите, така и броят на модели, които могат да се надграждат. По този начин клиентите ще могат да шофират любимите си автомобили за много години напред.

Към момента японските собственици на Prius имат достъп до функцията Advanced Park,която включва дистанционно стартиране на двигателя и паркиране, наблюдение на мъртвите точки, монитор за съраунд изглед, засичане на пешеходци отзад и нагревател на волана. Тези системи имат стандартизирани цени в цялата страна и клиентите могат да ги добавят като направят еднократно плащане или ги включат към месечната си абонаментна такса.

Това е нов подход, но има прилики със съществуващите надстройки след продажбата. BMW популяризира идеята за оборудване на автомобили с целия хардуер, от който всеки модел може да се нуждае, и след това да отключи функциите, които клиентът иска, когато той плати за тях. Идеята е, че това ще рационализира производството, ще намали разходите и ще осигури дългосрочна стойност за автомобилите, независимо от спецификацията, в която са поръчани.

Подходът на Toyota е подобен, но в случая хардуерът не е поставен на автомобила, докато клиентът не го поиска. Освен, че това е по-удобно за потребителите, по този начин колите на марката ще се задържат по-дълго време на пътя, като така се изгражда и лоялност към марката. Едновременно с това ще се намали и общия въглероден отпечатък на Toyota в дългосрочен план.


0 от 500
  • #5
    4 rate up comment 5 rate down comment
    до 3 ( преди 1 година )
    Да, само че "скучни" не се ограничава до външния вид, който е по-скоро отвратителен при новите модели. Терминът се разпростира и върху слабите, шумни двигатели, непростимо лошото окачване (твърдо и нестабилно или меко и нестабилно), отвратително некомфортните седалки, особено задните, необяснимо слабите спирачки, евтиния интериор, и 20-годишната електроника. А надеждността им е мит, изкован последователно и с много "лобиране" (разбирай хранене на жърналисти и политици) през десетилетията.
  • #4
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До 3 ( преди 1 година )
    Всичко това звучи добре И щеше да е чудесно, ако беше истина. Но за съжаление наблегнаха на опаковката и оставиха на заден план съдържанието. Оставят чужди компании да им разработват моделите, което се оказа провал. А бяха една от най-високо технологичните фирми, от които останалите копираха както технологии за самите автомобили, така и технологии за ефективно производство на автомобили за постигане на ниски цени. Вече и в последното изостават, щом дори и публично си го признават от високо ниво.
  • #3
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Sameman ( преди 1 година )
    Всички знаехме, че Тойота правят едни от по-надежните автомобили на планетата, които за сметка на това са абсолютно безлични и и меко казано скучни. С новият дизайнерски език на марката, нещата се промениха. Добър дизайн, с надежна механика и относително евтино изпълнение на интериор. Но пък който иска и интериор - Лексъс.
  • #2
    8 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Че те го правят от десетилетия. С толкова много сервизни акции, и то на ключови агрегати, реално подменят цялата кола за първите 20 г. от производството и. А после тойоткафилчетата викат, колата ми е надеждна!
  • #1
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Вече с дизайна може да се прави всичко колкото искат изкелефенчено много повече от преди и не трябва да се прекалява в една или друга посока но пък за всичко си има почитатели дори за мнозинството да е зле..