Японската компания Toyota разкри планове за пускане на нови иновативни електрически превозни средства, като ще бъдат оборудвани с модерни батерии, които ще осигуряват пробег до 1500 км с едно зареждане, съобщи Carscoops.
По време на семинара „Да променим бъдещето на автомобилите“ компанията информира, че ще се фокусира върху следващо поколение електромобили от 2026 г. Новите модели ще бъдат по-напреднали в технологично отношение от настоящите, ще са по-евтини и с по-дълъг пробег, като беше показан и прототип на Toyota Crown EV.
Японците работят едновременно по асортимент от различни пакети батерии за бюджетни и премиум коли на ток, които се очаква да дебютират през 2026 г. Предложението за масовия наличен пазар ще бъде биполярна литиево-железно-фосфатна (LFP) батерия, която обещава да бъде „добра“ и на „ниска цена“.
Toyota изчислява, че около 1,7 милиона електрически превозни средства ще бъдат произведени с помощта на тази технология до 2030 г. Техническият директор Хироки Накаджима отбеляза, че Toyota се е ангажирала да стане „лидер в производството на батерии“.
Марката има за цел да увеличи средния пробег на своите електромобили с 20%, като същевременно намали цената им с 40%. Работи се и върху технология за бързо зареждане на батерията от 10 до 80% само за 30 минути или по-малко. Автомобилният производител също така каза, че батерията ще бъде с 20% по-евтина от тази в bZ4X.
Компанията също работи върху батерия Performance, която ще предлага пробег от 1000 км с едно зареждане, като ще бъде инсталирана в модели от средния ценови сегмент.
Освен „традиционните“ батерии, Toyota се стреми да има твърдотелни, които да бъдат готови за приложение през 2027 или 2028 г. Компанията изчислява, че нейната твърдотелна батерия ще има 20% увеличение на обхвата в сравнение с Performance, така че това би било 1200 км. Батерията също така ще позволи на превозните средства да преминат от 10-80% заряд за 10 минути или по-малко, което се доближава до скоростта на зареждане на автомобил, задвижван с ДВГ.
Топ електрическите превозни средства ще получат твърдотелна батерия със „спецификация от по-високо ниво“. Целта е да има 50% по-голям обхват от Performance батерията, така че това биха били 1500 км с едно зареждане.
Освен това японската марка обръща специално внимание на намаляването на аеродинамичното съпротивление, както и на теглото на новите електромобили. Това не само ще увеличи резерва на мощност, но и ще направи новите модели по-бързи.
Едно от първите електрически превозни средства от следващо поколение може да бъде нов модел на Lexus. През 2027 г. се очаква да дебютира електрическият Toyota Crown EV, на който са тествани всички най-нови разработки на марката.