IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota обеща батерии с пробег до 1500 км

Новото поколения електромобили на японците ще излезе през 2026 г.

Японската компания Toyota разкри планове за пускане на нови иновативни електрически превозни средства, като ще бъдат оборудвани с модерни батерии, които ще осигуряват пробег до 1500 км с едно зареждане, съобщи Carscoops.

 

Toyota-Future-of-Cars-EV-Event-CarScoops-612-3-1536x1024

 

По време на семинара „Да променим бъдещето на автомобилите“ компанията информира, че ще се фокусира върху следващо поколение електромобили от 2026 г. Новите модели ще бъдат по-напреднали в технологично отношение от настоящите, ще са по-евтини и с по-дълъг пробег, като беше показан и прототип на Toyota Crown EV.

Японците работят едновременно по асортимент от различни пакети батерии за бюджетни и премиум коли на ток, които се очаква да дебютират през 2026 г. Предложението за масовия наличен пазар ще бъде биполярна литиево-железно-фосфатна (LFP) батерия, която обещава да бъде „добра“ и на „ниска цена“.

 

Toyota-Future-of-Cars-EV-Event-CarScoops-612-1-1536x1024

 

Toyota изчислява, че около 1,7 милиона електрически превозни средства ще бъдат произведени с помощта на тази технология до 2030 г. Техническият директор Хироки Накаджима отбеляза, че Toyota се е ангажирала да стане „лидер в производството на батерии“.

Марката има за цел да увеличи средния пробег на своите електромобили с 20%, като същевременно намали цената им с 40%. Работи се и върху технология за бързо зареждане на батерията от 10 до 80% само за 30 минути или по-малко. Автомобилният производител също така каза, че батерията ще бъде с 20% по-евтина от тази в bZ4X.

 

Toyota-12

 

Компанията също работи върху батерия Performance, която ще предлага пробег от 1000 км с едно зареждане, като ще бъде инсталирана в модели от средния ценови сегмент.

Освен „традиционните“ батерии, Toyota се стреми да има твърдотелни, които да бъдат готови за приложение през 2027 или 2028 г. Компанията изчислява, че нейната твърдотелна батерия ще има 20% увеличение на обхвата в сравнение с Performance, така че това би било 1200 км. Батерията също така ще позволи на превозните средства да преминат от 10-80% заряд за 10 минути или по-малко, което се доближава до скоростта на зареждане на автомобил, задвижван с ДВГ.

 

Toyota-Future-of-Cars-EV-Event-CarScoops-612-6-1536x383

 

Топ електрическите превозни средства ще получат твърдотелна батерия със „спецификация от по-високо ниво“. Целта е да има 50% по-голям обхват от Performance батерията, така че това биха били 1500 км с едно зареждане.

Освен това японската марка обръща специално внимание на намаляването на аеродинамичното съпротивление, както и на теглото на новите електромобили. Това не само ще увеличи резерва на мощност, но и ще направи новите модели по-бързи.

 

Toyota-Future-of-Cars-EV-Event-CarScoops-612-2-1536x1024

 

Едно от първите електрически превозни средства от следващо поколение може да бъде нов модел на Lexus. През 2027 г. се очаква да дебютира електрическият Toyota Crown EV, на който са тествани всички най-нови разработки на марката.

 

 

0 от 500
  • #11
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Продължение ( преди 10 месеца )
    отколкото сегашното поколение батерии за електромобили според разработчиците. Този добавен капацитет може да удължи максималното разстояние за шофиране с едно зареждане за компактни електромобили до около 1000 км [621 мили] . Край на цитата. Ти вярваш ли че от 5 до 10 години ще я подобрят и комерсиализират тази твърдо тела батерия? Защото аз не им вярвам, точно както не им вярвах че през 2020 година ще има милиони водородни автомобили по улиците.
  • #10
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Четвърти факт ( преди 10 месеца )
    Nikkei съобщава , че Toyota Motor Corp. и нейните партньори Токийският технологичен институт и Изследователската организация за високоенергийни ускорители са създали прототип на твърдотелна литиево-йонна батерия и имат за цел да я подобрят и след това да я комерсиализират в периода от 5 до 10г.Тъй като батерията може лесно да се преработи в листова форма, тя може да съхранява няколко пъти повече електричество, отколкото сегашното поколение батерии за електромобили.
  • #9
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Първи факт: още от създаването илон мъск е заложен единствено и само на електромобилите и обяви че водородът е глупост. Цитат искаш ли? Втори факт. През 2014 година заложи 50% ръст на продажбите до 2030 година с междинна цел половин милион през 2020 и крайна цел 20 милиона през 2030 година. Нещо за тези двата факта имаш ли да казваш? Третият факт, че Акио Тойода само до преди две-три години обясняваше как за електромобилите няма бъдеще и затова няма да ги произвеждат скоро в обем? Истина ли е?
  • #8
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 месеца )
    До 7: Кое те навежда на мисълта че ще си губя времето да коментирам глупостите които си изписал? Когато зададеш смислен, фактологически верен въпрос, тогава ще получиш отговор.
  • #7
    10 rate up comment 11 rate down comment
    Абе шваба ( преди 10 месеца )
    "Това е Тойота, не шарлатанина Мъски." Когато toyota обясняваше само преди две години че няма да произвежда електромобили до 2025 година, шарлатанина още от 2014 година беше планирал 50% ръст на продажбите до 2030 година като крайната цел за тази година са 20 милиона, а toyota обясняваше че е невъзможно да има такова търсене на електромобили и тези планове са нереалистични. Шарлатанина си преизпълнява целите, а на toyota им се наложи да изхвърлят шефа си, да направят кръгом гонейки шарлатанина
  • #6
    8 rate up comment 10 rate down comment
    Абе каскет ( преди 10 месеца )
    Ако са толкова добри тези батерии, защо ще произвежда толкова малко от тях? И как точно изчислиха, че от 2026 до 2030 година ще произведат точно 1,7 милиона, а не 1,5 или 2 милиона? Не виждаш ли как те хвърлят по върбите и кълвеш на ***. Те и през 2012 година обясняваха как от 2016 година започват да произвеждат твърдотелни батерии и с Тесла е свършено, защото е заложила на стара технология с батерии от лаптопи, а те продължиха с никел метал хидридни за винтоверти
  • #5
    7 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    "Работи се и върху технология за бързо зареждане на батерията от 10 до 80% само за 30 минути или по-малко." Ами не е лоша идея да помислят за малко по-бързо зареждане от сегашното, защото в момента една Тесла изминава 1 000 км за 9 часа, а електромобила на toyota изминава абсолютно същия маршрут за 14,5 часа и си отвисява на зарядните станции. Не стига че спира по-често, но и стои на тях с часове за да стигне до следващата, а на всичко отгоре и харчи повече на километър, въпреки че кара бавно
  • #4
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 месеца )
    До 2: Помисли върху прочетеното докато го разбереш. Става въпрос само за биполярните LFP батерии, другите са отделно.
  • #3
    10 rate up comment 10 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 10 месеца )
    До 1: Това е Тойота, не шарлатанина Мъски.
  • #2
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    'Toyota изчислява, че около 1,7 милиона електрически превозни средства ще бъдат произведени с помощта на тази технология до 2030 г." А аз изчислявам че само от началото до края на тази година, tesla ще произведе повече от 1,7 милиона електрически превозни средства. Дали целта на toyota да направи същото в продължение на няколко години от 2026 до 2030 година изглежда амбициозна?